Leeftijden

Discussion in 'Zwanger worden' started by MissT, Oct 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Hii,

Ik vroeg mij af hoe oud jullie zijn of waren toen jullie zwanger wilde worden.
    Ik ben nu bijna 23 en wil heel graag een kindje samen met mijn vriend.
    Als ik nu sommige leeftijdsgenoten zie, is het zo'n groot verschil.. sommige gaan nog elk weekend stappen, en geven nog niets om huisje,boompje beestje.

XXX

2. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    er is nog een topic hierover maar weet m zo niet te staan misschien iemand anders ,
    ik word ook volgende maand 23 ..
    ja en als ik naar sommige vriendinnen/ leeftijdsgenoten kijk (bijv. al mijn vrienden) die moeten nog niet aan samenwonen denken laat staan aan kinderen ! haha ;)
    maar wij wonen nu 1,5 jaar samen en zijn 6,5 samen en zijn er helemaal klaar voor !!

xx en heel veel succes :)

3. hallo, er is al een topic over leeftijden hij staat bij 9 okt.

Misschien kun je daar kijken.

Groetjes cindy

4. mam11

mam11 Lid

Jul 3, 2009
    81
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was bij de eerste ook 23 toen ik zwanger werd, bij de volgende 26 en nu ben ik 30:D Ik vond het altijd hartstikke fijn om jong mama te zijn, ik heb niet het gevoel dat ik iets gemist heb.

5. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Hoi, Ik ben 24 en mijn man is 28 en we gaan voor de eerste! Vind mijzelfniet echt superjong ofzo en mijn man al helemaal niet. Zie ook wel in mijn omgeving dat mensen van mijn leeftijd nogmet andere dingen bezig zijn maar ja, sommige zijn iets verder dan anderen en sommigen blijven hun hele leven 'jong'. Ik was overigens 22 toen we trouwden en een huisje kochten dus ja, toen was ik ook jong... dus logisch dat je de vervolgstappen ook jong zet.

Overigens, als het me gegeven is kindjes te krijgen en ik reken 2 a 3 jaar tussen kindjes, ben je alsnog ruim over de 30 als je, in mijn geval, graag 3 of 4 zou willen. (nogmaals, als het me gegeven is. kan er niet voorzichtig genoeg mee zijn)

6. MissT

MissT Niet meer actief

:).
    Ik vind het ook fijn om jong mama te worden.. en het is net wat jij zegt Reintje.. misschien gaat er nog wel een lange tijd over heen.. dat weet je nooit natuurlijk!
    Ik vind het in ieder geval erg spannend :)!!

7. Blaak

Blaak Niet meer actief

ik ben 24 jaar nu en heb 2 kleintjes van 3 en 1 jaar.nu voor een derde (deze maand niet, pauze)

8. Alita

Alita Niet meer actief

tja wat is jong wat is oud, het ligt ook aan jezelf, je partner en je situatie. Er zijn mensen die zijn er op hun 30ste nog niet klaar voor!!
    Al vindt ik wel dat je een verantwoordelijkhied tegenmoet gaat die je dus wel moet aankunnen maar of je daar nu perse 30 voor moet zijn, nee hoor. Maar er zijn echter wel echt meiden die nog lang niet klaar zijn op hun 23ste.

ik was trouwens 24 toen ik zwanger raakte en we gaan nu voor een tweede, ik vindt het ideaal jong zwanger zijn en moeder zijn. Maar wij zijn 7 jaar samen en 3 jaar wonen wij samen.

9. Margootje

Margootje Bekend lid

Sep 8, 2009
    611
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 24 en mijn vriend 27, wij willen nu ook voor ons eerste kindje gaan. Eerlijk gezegd vind ik de leeftijd zelf niet eens zo belangrijk. Ik ken genoeg koppels die ouders zijn dan wij maar nog lang niet toe zijn aan kinderen. Wij willen gewoon graag jong papa en mama worden. :)

10. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

Dec 16, 2008
    6,069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik wilde heel graag mama worden toen ik 23 was. Het heeft uiteindelijk tot vlak voor mijn 38e verjaardag geduurd, voor die wens uitkwam. Dat lag overigens deels aan mijn eerdere relaties, die mijn wens niet deelden en later ook aan een medische toestand.

Je kunt nog zoveel willen in het leven, maar een kind plannen is er daar niet één van.

11. r1986

r1986 Actief lid

Jul 6, 2009
    173
    0
    16
    NULL
    NULL
    hey!ik ben ook 23 en mijn vriend ook, dus ik vind het helemaal niet gek dat je er mee bezig bent.wij willen allbei jong ouders worden en tja wie weet hoelang het nog duurt!al hoelwel het op dit moment er spannend is!!morgen uitslag bloedtest..pfff marteling haha...

12. trotse moeder

trotse moeder Actief lid

Sep 12, 2009
    404
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik was 21 toen we gingen proberen voor de eerste, maar vind dat leeftijd er niet toe doet je weet zelf wanneer je er klaar voor bent denk ik wel of dat nu met 18 of jonger of boven de 30 is en daarbij komt natuurlijk ook je kan wel willen met 20 maar het kan ook lang duren. Wij zitten in ronde 19 voor een 2e nu.
    veel liefs trotse moeder

13. Moontjee

Moontjee Fanatiek lid

Sep 24, 2009
    1,617
    0
    0
    Berlicum (NB)
    Ik ben 20:)
    Voel me wel erg jong nu hoor..
    Maar ja..
    wij zijn er klaar voor!!

14. 4days

4days Niet meer actief

Ik ben nu 22 en we gaan voor de 3e. ;) Moet er wel bij zeggen dat ons tweede kindje helaas overleden is, anders had die derde nog moeten wachten.

Maar ik denk dat he iets heel persoonlijks is. De een is al helemaal klaar op zn 18e, terwijl de ander er met 30 nog niet aan toe is.

15. MissT

MissT Niet meer actief

Hi Cossy,

Geweldig dat je zo jong mama bent.. en sorry dat je tweede kindje in overleden :(...

Het is inderdaad erg persoonlijk, je begint eraan als je er klaar voor bent...
    Maar was erg benieuwd hoe oud de meeste zijn als ze beginnen aan hun eerste kindje..
    Wat ik al zei in mijn eerste berichtje.. dat sommige van mijn leeftijd nog zó onvolwassen zijn.. en ik ben al helemaal klaar voor het moederschap..

Liefs

16. Miranda

Miranda Bekend lid

Jun 6, 2005
    627
    0
    0
    Verpleegkundige in ouderen psychiatrie
    Gelderland
    Ik was nog net 26 toen mijn zoontje werd geboren en zijn vader was toen 36. Nu ben ik 30 en zou graag een tweede willen maar mijn man, nu 40, ziet dit eerlijk gezegd niet zitten.

17. Lientjelove

Lientjelove Niet meer actief

Ik ben het helemaal met cindy24 eens.. iedereen is er op een ander moment aan toe.. en het ligt inderdaad ook helemaal aan je situatie. Ik had op mijn 24ste nog geen vriend, dus tja dan word het moeilijk.. hahaha.. Voor mij had in het inderdaad ook niet gehoeven op die leeftijd, maar dat is gewoon voor iedereen anders!! Ach en wat betreft dat stappen dat gaat vanzelf wel een keertje vervelen ook bij jullie vrienden.. ik zou zeggen als je het graag wil.. ga er voor!!! Succes.. xxx

18. 4days

4days Niet meer actief

Ja dat is ook zo, en soms vind ik het wel eens jammer dat de meesten van mijn leeftijd met heel andere dingen bezig zijn. Ik heb echt een super leuke en lieve vriendengroep, maar ze weten gewoon totaal niet wat het inhoudt om kinderen te hebben. Ze zijn wel heel begripvol, maar het is toch anders als met mensen die zelf kinderen hebben...

Groetjes xx

19. Floor85

Floor85 Fanatiek lid

Jul 26, 2009
    1,679
    0
    36
    Female
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik ben 24 en mijn man is 25 en ik ben zwanger van ons 1e kindje. We zijn 1,5 jaar getrouwd en hebben huisje en allebei vaste baan.

Nadeel vind ik wel dat niemand in onze omgeving nog met kinderen bezig is, gaan allemaal net samenwonen... Ik ga in het weekend ook nog graag wat drinken of biosje ofzo. Maar ik vind het heerlijk om jong ouders te worden! En contact over baby's haal ik hier wel uit't forum ;)
    Liefs Lara

20. Alita

Alita Niet meer actief

Je kunt het ook comineren natuurlijk!!! Als je kindjes krijgt hoef je echt niet thuis te blijven hoor.
    Het is alleen wat jij wilt!! En ik wil ALLES hahaha nee hoor, maar af en toe gek doen moet kunnen he zo ben ik ook een veel leukere mama!!

Share This Page