hoi allemaal, ik ben nieuw op dit forum! Mijn vriend en ik zijn nu bijna 4jaar aan het proberen om zwanger te zorgen...anderhalf maand geleden heb ik de knoop doorgehakt en ben door de huisarts doorverwezen naar de gyn. Hij kwam met het voorstel om een kijkoperatie te doen...ik stemde daar mee in. Maar ben na veel praten met mijn vriend tot de conclusie gekomen dat dit volgens ons niet nodig is. Vorige week donderdag ben ik dus weer naar de gyn. geweest en heb hem verteld dat we graag wat anders zouden willen. Dus nu ben ik waarschijnlijk een van de weinige die dolgraag de wil krijgen, zodat we dan een beetje meer opschieten en zo snel mogelijk kunnen beginnen met de hsg en daarna de IUI, zijn er meerdere meiden die hier ervaring mee hebben, dan hoor ik dat graag! Ik ben zo blij en heb het gevoel dat er 100 kilo van mijn schouders is afgevallen, want DIT is DE oplossing voor ons!
Waarom denken jij en je vriend dat een kijkoperatie niet nodig is? Weten jullie wat de reden is dat je nog niet zwanger bent geworden? Want je krijgt wel een HSG begrijp ik en daarna beginnen met IUI? Gaan ze ook het zaad van je vriend testen? Of is dat al gebeurd? Hoezo is dit DE oplossing?
hoi, jeetje wat lang zeg... 4 jaar.. ik ben het met ginny eens.... waarom laten jullie je niet eerst goed onderzoeken? gewoon om alles uit te sluiten om zoveel mogelijk kansen te pakken... het zou ontzettend zonde zijn om iui te doen als er iets anders aan de hand zou zijn........ iui word vaak maar 6 keer gedaan en daarna ga je over op ivf.... ik zou iui zo lang mogelijk uitstellen helemaal omdat het dus geen wondermiddel is en de slagingskansen laag... ik wil je niet bezorgd maken... maar is het zaad onderzocht? heb je wel een goede eisprong? ... hoe je het nu schrijft klinkt het alsof dat niet is onderzocht? ik wil me ook nergens mee bemoeien...zou het gewoon zonde vinden als je tot behandelingen overgaat terwijl dat mischien niet nodig zou zijn. hoe dan ook ik hoop dat jullie wens snel in vervulling mag gaan.. groetjes Jose
Nou we zijn allebei gezond dus vandaar dat we tot de conclusie zijn gekomen dat een kijkoperatie niet nodig is. Het zaad van mijn vriend is onderzocht en dit was zeer goed, gelukkig! Het is voor mij DE oplossing omdat ik gewoon het gevoel heb dat het hier wel mee lukt. Omdat ik toch een goede hoop wil houden, vind ik dit DE oplossing. En die hsg, die hoort er gewoon bij, kheb niet het gevoel dat er iets verontrustends uit zal komen. Want als ik er aan denk dat dat wel zo zou kunnen zijn, dan maak ik mezelf weer te druk daarover. Mag ik je vragen of je zelf misschien ervaring hebt met iui, want daar zie ik wel heel erg tegenop!? groetjes
owja, ik heb al onderzoeken gehad; bloedonderzoek, inwendige echo, temp curves bijgehouden, waar uit blijkt dat ik gewoon een eisprong heb! En hij een zaadonderzoek!
ooohhh ok, nee dan ben je inderdaad al flink binnenstebuiten gekeerd.... nee dan is het logisch dat jullie overgaan op iui. ik heb er zelf geen ervaring mee maar er zijn heeeel veel meiden die er hier wel ervaring mee hebben en er is ook een topic over ( heet geloof ik de 1e iui ) ik zou daar gewoon eens kijken... ja je vind altijd wel weer iets om je druk over te maken he? het is ook echt balen als je allebei gezond bent en het gewoon niet lukt.. ik had zelf wel gekozen voor de kijkoperatie... als ze het niet zinvol vinden zouden ze het niet voorstellen. sommige dingen zie je nu eenmaal niet aan een echo of bloedonderzoek, maar aan de andere kant snap ik jullie ook... snijden in een gezond lichaam is ook niet alles. al is het natuurlijk wel een relatief kleine ingreep. je hebt alleen best kans dat als het dan nog niet lukt je alsnog die kijkoperatie moet doen..... dus ja.. het is zo persoonlijk he? groetjes jose
Hey Porky, Er gaat inderdaad een hele last van je schouder af zodra je ervoor kiest om de MM in te gaan. Net de maand dat wij met IUI zouden starten na 2 jaar proberen zwanger te worden ben ik toch spontaan in verwachting geraakt! Dit werd helaas wel een miskraam. 14 oktober hebben wij een afspraak met mijn gyneacoloog om te kijken hoe we ervoor staan en wij willen eigenlijk gelijk met IUI beginnen omdat het de eerste keer ook zo lang duurde (ookal zijn wij dus wel zelf zwanger geworden). Volgens mij is IUI de makkelijste/simpelste behandeling onder de behandelingen. Ze brengen het zaad van je partner wat gewassen en 'gesorteerd' is hoog bij je in je baarmoeder vlak voor je eisprong. En dan moet jij de rest doen . Soms moet je medicijnen gebruiken om je eisprong op te wekken en te laten 'springen'. Sommige kiezen ervoor dit niet en doen IUI in eigen cyclus. Dit is denk ik alleen mogelijk als je van jezelf een regelmatige cyclus hebt. En nog houden ze dat in de gaten dmv bloed prikken, urine. Veel succes meid, hoop dat het snel aanslaat bij jullie! Trouwens ik wil ook een HSG, gewoon voor de geruststelling dat alles goed is. Mijn man heeft waarschijnlijk 'traag' zaad, daarom komen wij in aanmerking voor IUI. Grt Vanilia
Hoi meid, Wij hebben net vorige week de HSG achter de rug. 1 oktober krijgen we de uitslag en daarna gaan we ook voor de eerste IUI. Ik heb PCO en mijn mannetje heeft slecht zaad dus vandaar. Alvast sterkte en veel succes. Liefs Zora
bedankt voor jullie reacties; ik ben eigenlijk erg bangerig om een kijkoperatie te laten doen, dus de hsg lijkt me minder eng! De gyn. zei dat het voor mij niet nodig was om hormonen te gebruiken, omdat ik een regelmatige cyclus heb. Helaas weten wij niet waarom het bij ons op de normale manier niet werkt, iedereen zegt dan; ach, je maakt je veelste druk ect,ect. Maar ik vind dat maar onzinnig gepraat, want iedereen is er toch mee bezig als je zwanger wilt worden, maar goed ik ben blij dat er nu iets gaat gebeuren. Dat we er zeg maar; niet meer "alleen" voor staan. Heel vaak heb ik het gevoel dat ik mijn mannetje teleurstel, als ik WEER ongi ben geworden, maar gelukkig is hij heel lief en begripvol! Kheb heel vaak het idee gehad dat het mijn "schuld" is, dat we niet zwanger worden... Maar daar ben ik inmiddels wel vanaf gestapt, gelukkig hebben we een hele leuke Gyn...... groetjes