hey meiden! dinsdag start ik men eerste iui behandeling! Ik zou hier alles beetje van me willen afschrijven,hoe men ervaringen zijn door de behandeling heen! zo kan ik mss andere meiden die vragen hebben,mss een antwoord geven,of zien ze ook welke ervaring ik heb tijdens de iui. Het is voor ons zeer spannend!!! nog iemand die start met iui? groetjes
hoi hannelore! Spannend je eerste iui!! Wij starten ook met onze eerste iui. Het is wachten op mijn ongesteldheid (dat is waarschijnikjk volgende week) en dan kunnen we beginnen. WE lopen dus nagenoeg gelijk. Ik vind het wel leuk/fijn om ervaringen uit te wisselen en elkaar te steunen tijdens dit proces!
he! wel tof eh! dat er iemand is die ook op dezelfde moment in iui gaat!zo kunnen we elkaar wat steunen,en onze ervaringen delen met elkaar! wanneer start jij normaal? groetjes
ik heb ook een eigen topic (germini eerste iui) daar zit nog iemand die ook volgende week start! Mijn cyclus wisselt een beetje, maar gemiddeld zo'n 26 a 27 dagen, dus dat zou betekenen dat ik woensdag ofzo ongie zou worden. Is dus nog even afwachten.
Hoi hoi, Ik antwoord even in je topic als je dat goed vind. Ik ervaar de IUI als emotioneel best zwaar maar gelukkig veel minder belastend dan bijvoorbeeld IVF of ICSI. Ik slik clomid en heb daarvan meestal 1 follilel. 1 keer had ik meerdere follikels en 1 keer had ik een follikel die niet verder groeide. Die 2 pogingen zijn afgebroken en dat vond ik wel rot want dan wacht je op niets zeg maar.... Mijn mannetje heeft niet echt heel goed zaad dus na opwerken zijn er meestal maar 1,8- 4 mln zwemmers over. Maar goed er is er maar 1-tje nodig he? Het rotst vind ik de 2 wachtweken, je leeft tussen hoop en vrees en ik ben dus al 3 keer ongi geworden. Dan ben ik even verdrietig en daarna er weer tegenaan en verder met de volgende IUI, dat is fijn aan IUI, je kunt meteen weer verder. Meestal heb ik maar 1 FM en 1 x bloedprikken en dan de IUI al. Ik prik 2 dagen voor de IUI zelf de Pregnyl maar dat vind ik enoem meevallen. Dus alles bij elkaar, leuk is anders maar het is goed te doen en ik hoop nog steeds op een positief resultaat.
bedankt voor je reactie! ik ben beetje bang voor hetgeen komen moet. Onze kinderwens is groot,en dan altijd die teleurstellingen e!pfff hoop gewoon dat iui de juiste behandeling zal zijn voor ons! ivf en icsi schrikken me nog meer af...
hey girl!!!! thnx zu!ik hoop dat men hormonen goed zijn,en ik direct mag beginnen met clomid! hoe ist me tjou? groetjes
Ja, IVF en ICSi schrikken mij ook wel af, maar toch merk ik dat ik me er wel langzaam op aan het voorbereiden ben en aan het idee begin te wennen. Dat oet gewoon even tijd hebben denk ik. Al met al hoop ik voor ons beide dat IUI het 'wondermiddel' mag zijn. Liefs Zora
Ik heb afgelopen maandag mn eerste iui gehad was emotioneel best heel zwaar. Heb moeten spuiten met decapeptyl en menopur en 2 dagen voor de iui kreeg ik de pregnyl. Had in totaal 5 eitjes! dus was echt happy maar ze hebben er 3 weggeprikt dat was echt heeel pijnlijk . En nu zit ik aan de vaginale utrogestan voor 14 dagen en is het afwachten op wat wel of niet komen gaat! Hoop dat het voor jou ook allemaal spoedig zal verlopen! Succes
samira,wat een gedoe e!khoop dat het de eerste iui raak zal zijn voor je! en ik duim voor je!goh,brrr dinsdag intake gesprek,dan bloed prikken en kijken of ik direct kan starten met clomid.Ik hoop het! ik heb nu een 'gewone'cyclus gehad,en zit nu voor men nod.heb last van gespannen,pijnlijke borsten,en een drukknd gevoel onderin,kweet nie,kan het niet omschrijven,mr het is anders dan anders.IK DURF op niets hopen zu....tssssss waarom kan nie elke vrouw gewoon makkelijk zwanger worden? groetjes [-o< [-o< [-o<
Hoi Hannelore! Veel succes aanstaande dinsdag bij je intake. Hier ook een lotgenoot, ik heb volgende week vrijdag 15 mei de intake. Vind het ook erg spannend allemaal. Hoop voor ons allemaal dat IUI ons een wondertje mag brengen! Is het trouwens standaard dat je hormonen moet spuiten / slikken voor IUI of is dit niet altijd nodig?
hey! zal vrijdag voor je duimen! neen is niet altijd nodig die hormonen,mr ik heb die nodig om men eitje te stimuleren omdat ik niet uit mezelf een eitje aanmaak,vandaar de clomid,en dan voor de eisprong pregnyl zetten,brrr ben er wa bang voor.... groetjes
Ik dacht altijd dat er bij 3 of meer eicelletjes de behandeling werd afgebroken en dat er geen eicelletjes werden weggeprikt?? Maar dat heb ik dus schijnbaar mis samiraatjes verhaal te lezen?? op de vraag van behappy.........dat wisselt per ziekenhuis en per persoon. Het kan ook zonder hormonen gedaan worden.