wie ovulatie inductie ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Ilona PS, 22 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo,

Ik zie zo veel verschillende onderwerpen dat het me bijna begint te duizelen :)
    Zijn er ook vrouwen die net als ik al wel een tijdje in het medische circuit zitten en puur ovulatie inductie ondergaan ? Dus niet voor IUI of IVF ofzo ? Nadat primolut, duphaston en clomid onvoldoende hun werk deden ben ik sinds mei 2008 onder behandeling van de fertiliteitsarts.
    Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen :rolleyes:

2. brenda1122

brenda1122 Fanatiek lid

27 sep 2008
    1.039
    0
    0
    Hoi Ilona,

Ik ben ook bezig met OI, heb 2 maanden clomid geprobeerd maar werkte niet en ben nu met de tweede ronde puregon spuiten bezig.

Bij het onderwerp "puregon na clomid" kun je meer meiden vinden die ook OI doen.

Groetjes brenda

3. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Brenda,

Oh ok, ga ik daar 'es rondneuzen !

4. Jillsss

Jillsss Lid

14 dec 2008
    25
    0
    0
    Noord Brabant
    Hoi,

Ik zit nu zelf in ronde 2 van OI.
    We hebben zojuist de pregnylprik gekregen.

succes

5. Judith76

Judith76 Lid

23 feb 2009
    13
    0
    0
    Den Haag
    Hi,

Wij hebben net onze eerste OI ronde achter de rug. Helaas vandaag ongi geworden. Baalde er stevig van, maar was misschien te voorbarig te denken dat het de eerste keer gelijk raak zou zijn.
    We gaan ervoor.

Wat is bij jullie de reden voor OI?

Groetjes
    Judith

6. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    ha Judith,

Zie nu pas je berichtje, sorry dat ik zo laat reageer.
    Nadat ik in okt 2006 ben gestopt met de prikpil kwam mijn menstruatie niet op gang. Via de ha doorverwezen naar het zh. Duphaston en clomid sloeg niet aan, de gyn zag alleen 'streepjes' ipv 'wolkjes'(?!). Kijkoperatie gehad omdat de gyn aan syndroom van Ashermann dacht, bleek gelukkig niet het geval. Alles leek goed te zijn maar toch geen ongi, toen zijn wij doorgestuurd naar fertiliteitsarts. De zwemmers van mijn mannie zijn gelukkig ok.
    Ben inmiddels 2x zwanger geweest met oi, maar helaas beide keren geeindigd in ma. Ben wel blij dat ik in ieder geval zwanger kan worden, maar ben door 2x ma ook een beetje het vertrouwen in mijn eigen lichaam kwijt.... en ben ook niet echt een jonkie meer....Volgens de fertiliteitsarts moeten we gewoon door gaan. En anders is IVF de volgende stap, maar dat vinden mijn mannie en ik allebei nogal heftig. Morgen weer naar het zh voor een fm, hopelijk kan ik dan ook weer de pregnyl zetten. We geven niet op !
    Hoe gaat het met jou ? En wat is bij jullie de reden ?

7. Judith76

Judith76 Lid

23 feb 2009
    13
    0
    0
    Den Haag
    Hoi Ilona,

Jullie hebben ook al het een ander meegemaakt zeg.
    Hoe is de fm gelopen? mag je pregnyl gaan zetten? spannend hoor.

Wij zijn nog bezig met ronde 2. m.a.w. ik zit nu weer in de wachtweek. Moet aankomende zondag (dus dat duurt nog even) ongi worden, of...liever niet natuurlijk :) , maar in feite zijn we nog maar net bezig.

De reden dat wij OI doen is, omdat ik syndroom van Kallman heb. Dit houdt in dat ik op natuurlijke wijze geen geslachtshormonen aanmaak. Door middel van hormonen is mijn groei / puberteit op gang gebracht 13 jaar geleden. En nu we zwanger willen worden is de enige (of 1e) manier om zwanger proberen te worden OI.

We will keep the spirit zullen we maar zeggen!

Groetjes
    Judith

8. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Judith,

Wat spannend zondag testen, wat duurt dat lang he zo die laatste dagen. Hoop op goed nieuws voor je.
    Oh wat bijzonder het syndroom van Kallman, had er nog niet eerder van gehoord. Maar betekent dat dat je al 13 jaar aan de hormonen zit ? Of ben je na de groei/pubertijd daarmee gestopt ? En dus ook geen menstruatie al die jaren ?
    Gisteren voor de fm naar het zh, bleek dat ik 4 hele grote eieren had ! Dat was even schrikken. De fertiliteitsarts zei: "ik gun jullie alles, maar dit is echt teveel van het goede". Advies was om de behandeling direct te stoppen en medicatie om ongie op te wekken óf vandaag terug komen en 2 eitjes aanprikken om een 4 (!)-ling zwangerschap te voorkomen.... We komen nu dus net terug uit het zh waar er 3 (ik bleek er zelfs 5 te hebben) zijn aangeprikt. Het is best een dubbel gevoel, net een 2e ma achter de rug en nu 3 eitjes die niet 'welkom' zijn. Vanavond mogen we klussen en dan wordt het voor ons de komende 2 wk ook weer afwachten.

groetjes, Ilona

9. Judith76

Judith76 Lid

23 feb 2009
    13
    0
    0
    Den Haag
    Hai Ilona,

5 eitjes! wow...Had nog niet gehoord van de optie om eitjes aan te prikken. Wel zonde inderdaad, maar goed een meerling (dan met name 3 of meer) is ook wat zeg. Begrijp me niet verkeerd. Kan me wel indenken dat het dubbel voelt.
    Mij is verteld dat als er sprake is van overstimulatie dat ik pregnyl moet prikken maar niet mag klussen, om meerling zwangerschap uit te sluiten.
    Mag ik vragen hoe dat gaat, aanprikken van eitjes, of is dat te persoonlijk?

13 jaar geleden heb ik hormonen gekregen om de groei, want dat was er ook nog niet :oops:, op gang te brengen. Toen dat er allemaal zat ben ik van ellende gestopt...depressie keek al om de hoek....(hormonen is echt rotspul als je 't mij vraagt...maar ja het moet). Zo nu en dan wel de pil geslikt om osteoporose te voorkomen, maar niet echt heel trouw. Bleek dat 4 jaar na eerste check op botdichtheid dat de botjes al wat brozer waren geworden....oops. Op het moment dat ik dus geen hormonen / pil kreeg toegediend werd ik dus ook niet ongesteld....wel lekker op zich, maar niet echt gezond.

Is inderdaad spannend dat afwachten...de 1e ronde (waar hebben we het over.. :) ) was ik zenuwachtiger dan nu. Kon m'n gedachten er op werk ook helemaal niet bijhouden. Dat gaat nu een stuk beter met hulp van...valeriaan..homeopathisch rustgevend en concentratiebevorderend middel! hihi. Als ik er soms er over nadenk...denk ik af en toe echt waar ik in m'n hoofd mee bezig ben...maar goed...alles voor het goede doel.

Zo, zit alweer een eind weg te tikken...

Ik zal voor je duimen de komende 2 weken. Sterkte hè!

Groetjes
    Judith

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Judith,

Goh je hebt ook al wat meegemaakt zeg. Ja, die hormonen zijn niet altijd prettig. Maar ja voor een goed doel hebben we idd veel over he. Hou je rustig en hoop dat je zondag goed nieuws hebt !

Tuurlijk mag je vragen hoe dat aanprikken gaat. We zijn hier toch om info te delen, ik kon er zelf namelijk ook niet veel over vinden.
    Moest idd op ma 30/3 wel de pregnyl zetten. Op dins 31/3 zou de fertiliteitsarts de 3 minst goede eitjes aanprikken (of 4 indien we geen risico wilden op een 2-ling...)
    Een uur van te voren moest ik pijnstilling innemen. Ze zei dat het wel goed was om iemand mee te nemen (ook al zijn er hele lieve verpleegkundigen wiens hand ik mocht fijnknijpen haha). Gelukkig kon m'n mannie vrij krijgen.
    Op het apparaat dat wordt gebruikt voor inwendige echo's werd een grote naald (formaat breinaald volgens m'n mannie...)gezet met een soort afzuigslang. Durfde niet zo heel goed te kijken, want ik ben echt een angsthaas ! Eerst allemaal jodium van binnen en van buiten. Dan een eendebek erin (sorry voor de onsmakelijke details....)
    Ik vond zelf het aanprikken vrij heftig. Ze duwt op je buik om je eierstok opzij te duwen richting je vaginawand. Dan prikt ze door je vaginawand heen in de eierstok in de kern van de minst goede eitjes. Die worden dan leeggezogen. Het moment van prikken vond ik echt heel pijn doen, maar daarna is het ook gelijk over. Het vocht van de eitjes met een beetje bloed werd opgevangen in een glazen potje, klein formaat sambalpot zeg maar. Ik vond het best wel veel voor 3 eitjes. Ze vroeg of ik het mee wilde nemen naar huis (thanx, but no thanx... neem liever een beeb mee naar huis...).
    De schilletjes van de eitjes blijven in je lichaam, dat kan geen kwaad. Ook hebben de overgebleven eitjes geen shock of schade opgelopen van het aanprikken van de overige eitjes.
    Ik heb die avond/nacht nog wat nagebloed. Dat is normaal en is van de wondjes omdat ze je vaginawand heeft doorgeprikt.
    We moesten die din avond wel klussen, daar zag ik een beetje tegenop maar gelukkig voelde ik niks meer van de ingreep. Nu is het dus afwachten. Op 15/4 is mijn NOD.
    Sorry dat het zo'n verhaal is geworden, maar ik kon er zelf weinig info over vinden. Dus wellicht dat andere ladies wat aan mijn ervaring hebben (ook al hoeft dat natuurlijk niet de ervaring van iemand anders te zijn.)

Groetjes, en laat even weten hoe het zondag afloopt, ben reuze nieuwsgierig !

Knuf-knuf

11. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Judith,

Door de crash is voor de 2e x mijn berichtje aan jou verdwenen !
    Hoe is het nu met je? Wat een teleurstelling dat de 2e poging helaas niet zo heeft mogen zijn. Ook al kan met ovu ind alles perfect getimed worden, het is geen garantie voor succes jammer genoeg. Daar heb ik het meerdere keren ook met de fertiliteitsarts over gehad. Hoop dat het geluk snel mag komen. Pas als het na 6-9x niet 'raak' is gaan ze kijken naar andere mogelijkheden. Ikzelf was in de 4e x en daarna in de 3e x zwanger.Helaas beide geeindigd in een ma. Maar in ieder geval kan ik zwanger worden denk ik dan maar.
    Houd moed Judith, het komt goed, echt. En geniet van dit mooie Paasweekend. Nu maar hopen dat dit berichtje blijft staan haha.

hug, Ilona

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi meiden,
    ik heb ook ook o.i.
    De reden bij ons is dat er juist geen reden te vinden is waarom wij nog niet zwanger zijn.
    Alles is dus goed, ik en mijn mannetje hebben alle onderzoeken gehad en ze hebben niks kunnen vinden.
    Nu gaan we vier keer o.i. doen (met gonal-f, pregnyl, utrogestan/progestan). We zijn nu met de tweede ronde bezig.
    Als het dan helaas nog niet gelukt mag zijn gaan we over naar iui.
    Zo zie je maar weer, ook al is er niks aan de hand, dan kan je nog in de mmm terechtkomen en hormonen moeten gaan spuiten!

Succes allemaal

13. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Zeehondje,

Tja gek is dat he. Alles lijkt in orde maar toch geen beeb onderweg. Hoop dat je met gonal f en pregnyl goede resultaten boekt. Ben er zelf 2x zwanger door geworden. In de 4e keer en daarna in de 3e keer. Helaas beide geeindigd in een ma. Vandaag was mijn NOD en mocht ik weer testen. Durf het nog niet helemaal te geloven maar zag vanochtend toch duidelijk een 2e roze streep. Hopelijk houdt het kleintje(s) zich deze keer goed vast !
    Blijkbaar verschilt per situatie/zh het beleid omdat tegen jullie is gezegd om na 4x over te stappen op IUI (hoop dat het niet nodig is natuurlijk). Bij ons werd gezegd dat als er na 6-9 keer geen zwangerschap optreedt dan overstappen op IVF. Maar zoals het er nu dus uitziet is dat niet nodig hihi. Wens je veel succes met de behandeling Zeehond, en dat het geluk maar snel jullie kant op mag komen.

knuf-knuf
    Ilona

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hé meid, gefeliciteerd. Ik hoop voor jullie dat het deze keer goed blijft gaan!

Ben zelf vanaf gister weer klaar met de progestan. Had gister nog een temp van 37,1. Vandaag en morgen tempen lukt niet. Dus ben benieuwd wat het maandag wordt. Vorige keer werd ik drie dagen na het stoppen met de progestan ongesteld. Dat zou dus maandag zijn. Ik vind het wel weer spannend, terwijl ik er eigenlijk al heel de cyclus niet echt een goed gevoel over heb.

15. Judith76

Judith76 Lid

23 feb 2009
    13
    0
    0
    Den Haag
    Ilona....

GEFELICITEERD!!

Ik hoop inderdaad voor jullie dat ie zich vast grijpt (zullen we maar zeggen) en je de komende maanden helemaal niet loslaat!

En sorry voor mijn late reactie. Zie nu pas berichtje van 11 april...iets met druk, druk en druk ? :) Had ook geen melding in mijn e-mail gekregen dat je een berichtje had gestuurd.

Wij zitten weer in de welbekende wachtweek. Vrijdag is mijn NOD...DUIMEN!!

Dikke knuffel !

Judith

16. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    @Zeehondje, je hebt net je eisprong achter de rug zie. De komende twee weken afwachten dus ? Naast pregnyl en gonal f, gebruik je ook progestan en utrogestan. Misschien een stomme vraag, maar waar zijn die 2 laatste medicijnen voor ? En is dit nu de 2e ronde voordat je verder gaat met IUI ? Hoop echt voor je dat het raak is deze keer, jullie zijn ook al heel wat rondes bezig. Alle geluk Zeehondje [-o< !

@Ha Judith,
    Jaaaa, ik miste je al een tijdje ;) . Tja, ik krijg idd sinds de verhuizing ook niet altijd meer een melding bij een nieuw berichtje. Hoe is het met je ? Je zit in de wachtweek, spannend hoor. Kruipt voorbij he die laatste week.... :( Ja, ik duim met je mee hoor !
    Laat het wel even weten he.
    Vwb mezelf, kon het echt niet geloven dat ik direct na m´n 2e MA weer zwanger ben zonder dat ik ongesteld ben geworden. Op 11 mei heb ik de 1e echo. Tot die tijd hou ik me nog maar even gedeisd. Heb het ook nog aan niemand in m´n omgeving gezegd.

Ladies goed weekend allebei.

knuf knuf
    Ilona

17. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ten eerste, sorry, maar progestan is hetzelfde als utrogestan, haha. Heeft een nieuwe naam sinds.... (?).
    Het zijn capsules/bolletjes die je vaginaal moet inbrengen. Er zit het hormoon progesteron in en dat maakt je lichaam zelf ook aan. Dit is om het baarmoederslijmvlies extra gunstig (dik) te maken om een goede innesteling te stimuleren.
    Wij zitten nu in de derde ronde met hormonen. Hierna nog één ronde en dan iui. Maar hopelijk is dat natuurlijk allemaal niet nodig. Ik moet nu nog twee weken wachten en dat vind ik altijd zooooooooooooooo vreselijk. Maar ja, kan niet anders hè?!

Ilona, ik hoop dat alles goed blijft gaan en je een mooie echo krijgt en het dan van de daken kan schreeuwen van vreugde!!!!!!!

Judith, ook voor jullie duim ik op volle toeren. Ik hoop dat je volgende week hier een leuk berichtje kunt achterlaten!

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Zeehondje (wat een schattige nickname :D ),
    Ja errug he dat wachten, tijd kruipt voorbij. Hoop op goed nieuws voor je meid !

En Judith, voor jou nog 4 dagen..... Soms zou je de klok wel door willen draaien (...en dan bedoel ik niet de biologische....woehaha..). Hou je ons op de hoogte ?

Ik ga me weer aansluiten bij jullie. Vandaag heb ik helaas opnieuw een miskraam gekregen.
    Ben er redelijk stuk van. Was ook eigenlijk te mooi om waar te zijn, 2x opeenvolgend zwanger. Begin zo langzamerhand een beetje het vertrouwen in m'n eigen lichaam te verliezen. Gelukkig was mijn werk vandaag gesloten omdat we morgen ook dicht zijn, dus ik kan lekker thuis in m'n huispak rondsloffen en mezelf heel erg zielig gaan vinden (...sorry nog wel last van de hormonen..... :( ) Heb erge buikkrampen en zie scheel van de koppijn dus ik sluit zo ook maar af. Houden we contact ladies ?

xx

19. Judith76

Judith76 Lid

23 feb 2009
    13
    0
    0
    Den Haag
    Heee Ilona en Zeehondje,

Gatver de gatver! Dit is inderdaad echt zwaar...kl*** weer.
    Eerlijk gezegd weet ik nooit zo goed wat ik moet zeggen. In ieder geval leef ik heel erg met je mee, maar daar heb je zo weinig aan, ben ik bang.

Nog 4 dagen ' officieel' ja, hoewel ik denk dat ik me morgen of overmorgen weer ga begeven onder de prikkende menigte... :( Voel weer het een ander rommelen daar beneden, hoewel ik nu niet echt zeker weet of het de darmpjes zijn of echt moeder de baar...;)

Zeehondje: heel veel succes en sterkte de komende weken....is inderdaad de meest irritante periode, al zeg ik het zelf. Hopelijk is het het wachten waard!

Nou meiden, we horen snel weer van elkaar.

Hugs
    Judith

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Ilona, wat een tegenslagen heb jij al te verwerken gehad zeg! Ik wens je heel veel sterkte. Komen er nu onderzoeken in het ziekenhuis om uit te zoeken waardoor je de miskramen krijgt?

judith; jij nog heel veel sterkte deze laatste wachtdagen. Ik hoop op een positief resultaat meid!

Deel Deze Pagina