Leeftijdsgrens zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mari83, 3 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raggy81

    Raggy81 Fanatiek lid

    26 mrt 2017
    2.325
    1.411
    113
    Vrouw
    Even tussen het topic door.. Ik herken wel wat hierin... Bij mij was het zo dat ik ... Toeval of niet (na jaren proberen) zwanger werd nadat ik bij de osteopaat behandeling had gehad.
     
  2. catlady

    catlady Bekend lid

    26 jun 2013
    939
    397
    63
    Vrouw
    Nederland
    Mijn max is 40, ben nu 32 en wachten al 7,5 jaar op ons kindje.
     
  3. 2littlemonkeys

    2littlemonkeys Fanatiek lid

    27 feb 2015
    4.563
    2.765
    113
    Vrouw
    Noord Nederland
    Lastige vraag.... want het antwoord zou anders zijn als ik niet al 2 gezonde kinderen zou hebben ;).

    Voor nu ligt mijn grens echt op 35. Daarna wil ik geen zwangerschap meer. Ook geen specifieke reden waarom niet. Ik vind 35 een mooi getal om er een stop op te zetten. (Ben nu 32 en twijfel nog over een derde, dus ik mag wel opschieten....)
     
  4. zonnetje2015

    zonnetje2015 VIP lid

    13 sep 2014
    9.435
    4.239
    113
    Ik wild een gezin compleet hebben op m’n dertigste ( 3 kindjes).

    ben nu heel blij er nee voor m’n 34ste 2 te hebben. En daarmee is voor mij de grens bereikt.

    En dan is het klaar. Het risico op mk neem alleen maar toe met de leeftijd en ik wil t nooit meer meemaken. Niet meer zwanger raken, niet meer naar Gent of eigen zkh, niet meer de eerste maanden overleven en gewoon helemaal niet meer zwanger zijn.

    Ik zou nog steeds graag een derde willen maar niet meer uit mijn lijf. Daar gaat mijn gezin aan onderdoor..
     
  5. Kimmetjuh90

    Kimmetjuh90 VIP lid

    14 dec 2017
    16.976
    9.921
    113
    Vrouw
    Postbezorgster
    Mijn grens ligt op 35, voor mn 35ste wil ik echt wel klaar zijn met kindjes krijgen.
    De wens voor een voor mij 3e kindje te gaan is er zeker, voor mn vriend (word zijn 2e dan) is ie er ook, maar we komen er niet uit hoeveel leeftijdsverschil er tussen gaat komen, ik wilde beginnen aan onze cryo's als de jongste 2 jr is, maar mn vriend wacht liever tot ze 4 a 5 jr is, ik word eind deze maand 30, en voor mijn gevoel is nog 3 a 4 jaar wachten te lang.. dan is t voor mij ook wel best zo met 2 prachtige meisjes :)
     
  6. MevrouwH

    MevrouwH Fanatiek lid

    5 mrt 2016
    1.060
    993
    113
    Mijn eerste kwam op 34 en ben nu zwanger van de tweede(en hoogstwaarschijnlijk laatste) met 38 jaar. Ik ben in veel betere conditie dan mijn vorige zwangerschap. Behalve moeheid heel weinig last. Heb in totaal voor en tussen de goede zwangerschappen 4 miskramen gehad dus het was de bedoeling dat ze iets eerder waren gekomen, maar het leven loopt nou eenmaal zoals het loopt. Bovendien had ik voor mijn 30ste nog geen behoefte aan een gezin.

    Ik vind dat altijd zo een onzin, van ik wil voor mijn 35ste anders hoeft het niet meer. 35 is nog hartstikke jong en met de risico’s valt het allemaal wel mee als ik mijn gyn moet geloven. Of je moet echt 40+ zijn dan is het misschien een ander verhaal en dan nog worden de meeste kinderen gezond geboren. Ik bedoel hier alleen mee te zeggen dat je het niet altijd voor het zeggen hebt hoe je leven loopt. Ik ken relatief veel oudere moeders (ook 40+) en dat zijn echt geen halve bejaarden achter de kinderwagen. Natuurlijk besef ik me wel dat ik wat ouder ben als mijn jongens straks 20 zijn maar dat is dan maar niet anders.

    Mijn schoonzus vind trouwens kinderen krijgen na je 35ste belachelijk. Want ja zo oud en dan in de speeltuin later :roflmao:?! Die voelt zich blijkbaar dus nu al bijna bejaard aangezien ze net zo oud is al mij ;)
    Misschien vandaar mijn sterke mening.
    Ik ken iemand die de tweede kreeg met bijna 43 (overigens ziet ze er veel jonger uit, had de eerste met 40) en heeft van niemand negatieve reacties gehad. Had een langdurige relatie maar wilde niet lukken met de kinderwens en stond er met 39 alleen voor met veel verdriet daarover. En nu dus 2 mooie kinderen uiteindelijk. Dat zijn toch juist prachtige verhalen?!

    ander voorbeeld: vriendin van mijn was 24 bij de eerste (uit eerdere relatie) 36 bij de tweede en 38 bij de derde. Misschien niet ideaal op het eerste gezicht zo een groot verschil tussen de kinderen maar haar grote zoon gaat hartstikke goed met die kleintjes. Tja op veel vlakken hebben ze niet veel aan elkaar maar om daar nou je kinderwens vanaf te laten hangen, zou ik dus niet doen.

    met andere woorden. Gewoon voor gaan dus.
     

Deel Deze Pagina