Puistjes meisje 7 jaar

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door JJ1980, 15 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Onze meid is net 7 en had op haar verjaardag haar eerste puistje. Ondertussen heb ik er al wat meer voorbij zien komen. Hele kleintjes en ze heeft er geen last van. Waar ze wel last van heeft, wij eigenlijk, zijn kapsones. En wisselt behoorlijk van stemming. Beetje puberig.
    Is dit het begin van de puberteit, want dat zou wel heel vroeg zijn.

Iemand hier ervaring mee?

2. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    jeetje wat vroeg idd. Hier ook een 7jarige dochter, maar niets van dit al.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook pubergedrag maar geen puistjes. Kan best zijn dat het niet door hormonen komt maar gewoon toeval is. Of een huidinfectie?

4. Jaime

Jaime Niet meer actief

Mijn dochter van 7 had laatst ook 3 kleine puistjes maar daar is het voorlopig wel bij gebleven. Op dat moment leek ze ook puberaal gedrag te vertonen maar dat was toeval denk ik. Ze lijkt zich nog steeds met sprongen te ontwikkelen met bijbehorende moeilijke perioden. Ze heeft zich nu emotioneel ineens weer een stuk ontwikkeld.
    Voor de (pre)pubertijd is het nog wat te vroeg.

5. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier vorig jaar ook de eerste puistjes (nu bijna 8 en ze heeft er sporadisch een paar), ook sneller vet haar. Maar verder geen signalen dat ze mogelijk te vroeg in de (pre)puberteit komt. Weet van mijzelf dat ik in groep 4 ook af en toe al puistjes had, dus voor mij is het niet zo gek om het nu te zien bij de oudste.

6. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Zou kunnen....mijn nichtje werd ongesteld toen ze 8, bijna 9 was. Verschrikkelijk voor de kleine meid.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Zonder verdere signalen? Of ook met puistjes etc?

Zelf dus ook al vroeg puistjes, maar ik werd 'pas' op mijn 15e ongesteld. Had voor die tijd ook al een aardig vrouwelijk figuur, maar dus niet ongesteld.

8. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ze was eerst een paar maanden dwars en tegendraads grote mond etc. Echt puber gedrag en stemmingswisselingen. En toen werd ze ongesteld...het arme kind is zich doodgeschrokken. Schoonzusje had er wel eens iets over verteld, maar nog niet echt over voorgelicht want ze had dit nog lang niet verwacht aangezien ze zelf 16 was toen ze voor het eerst ongesteld werd.

9. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wat enorm lastig als je nog zo jong bent :(

10. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ja is echt verschrikkelijk voor haar....

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ja het kan inderdaad met 8 of 9 jaar al. Maar puistjes kan ook van iets anders komen, veel varkensvlees, of gewoon te dik gesmeerde zonnebrandcreme. Dochter (8) had er vorige week ook een, kleintje. Ook sneller vet haar en verliest ook wat meer haar dan normaal. Huisarts vond het niet zorgwekkend maar ik dacht ook al richting hormonen.....ff afwachten dus...

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Die puistjes zijn er nu een week of 3. Hygiene en voeding zijn hetzelfde.
    Ze is erg aan het veranderen nu. Zo wil ze ook sinds een kleine maand altijd haar haar zelf kammen voor de spiegel. Is zich nu heel bewust van zichzelf. Waar ze vorige maand nog zo in blote bast naar buiten zou gaan, kan dat nu dus echt niet meer :D

Ze kan echt uit de hoogte kijken. Soms zelfs met haar arm in de zij staan alsof ze 16 is, met heupen een beetje gedraaid. Zwaait met haar haar.
    En ging vanmorgen echt zitten krijsen in de auto omdat we naar de dierentuin gingen ipv bowlen :$. Het heeft een uur geduurd voordat ze het accepteerde. Ze kon er toch niet uit, we reden tussen de leeuwen, haha.
    Maar mokken, mokken, mokken de hele dag.
    Ik vind het echt stom, ik ga nooit meer mee, gaan jullie maar zonder mij volgende keer dan blijf ik wel alleen thuis.

Voorheen vond ze veel dingen echt wel leuk, ongeacht wat we gingen doen, maar nu. Pfff een prinses is er niets bij.

Misschien is het wel de leeftijd, hoort het er bij. Maar mijn man en ik kijken elkaar weleens aan en zeggen dan bijna tegelijk: puber :)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.227
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Een groot deel is heel herkenbaar ;). Ook met fietsen en wandelen, niet naast ons willen fietsen of lopen, maar achter ons. Zo typisch ;). Als ze gaat douchen of in bad gaat, wil ze graag de deur dicht. Maar we morgen haar wel afdrogen en dat doen we vaak op ons bed en ze gaat dan vaak in houdingen liggen op bed dat ik denk, nee die heeft nog helemaal geen gêne. Wisselt gewoon per moment.

Zou wel de puistjes in de gaten houden. Zou ook bv. krentenbaard kunnen zijn. Als ze echt al gaat puberen zal je ook lichamelijke veranderingen moeten gaan zien lijkt me.

14. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik ga ze in de gaten houden, en dan zeker ook de rest van haar lijf. Zodra ik meer zie dan de puistjes loop ik even langs de huisarts. Bedankt meiden!

15. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Als ik bij mijn meisje onder haar oksel ruik, ruik ik nu ook lichte zweetlucht. Verder zie ik daar en in de schaamstreek donshaartjes komen :cool:
    Ik ben bang dat ze iets te snel gaat.....

16. Lynx

Lynx VIP lid

19 jul 2008
    8.696
    2.511
    113
    De dochter van vrienden van ons had dat ook. Zij zijn naar de ha geweest en die zei dat zodra er haargroei kwam ze terug moesten, dan konden ze hormoonremmers geven. Bij haar is het bij puistjes gebleven, maar ik zou er zowiezo mee naar de ha gaan. Een kind in Nederland dat op haar 8e ongesteld wordt is niet normaal.
    Een paar jaar nadat een meisje ongesteld wordt stopt de groei ook en als je dan nog maar 1.40 m bent is dat niet leuk. Buiten alle ellende die je sociaal gezien doormaakt.

Deel Deze Pagina