Mixed baby’s

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door FreeRose, 13 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FreeRose

FreeRose Bekend lid

12 feb 2022
    663
    625
    93
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hallo allemaal!

Over het onderwerp mixed baby’s heb ik wel wat oudere forums gezien maar niet echt een nieuwe dus vandaar deze aangemaakt.

Ik ben zelf Nederlands en mijn vriend is Antilliaans. Hij was 11 toen hij naar Nederland verhuist is en spreekt dus gewoon heel goed Nederlands. Wij zijn beide heel close met onze families en dat vinden we beide ook heel belangrijk.
    Inmiddels ben ik bijna 16 weken zwanger en ben ik vooral heel benieuwd hoe ons kleintje eruit komt te zien!
    Ik zou het heel leuk vinden als ons kindje uiteindelijk ook Papiaments spreekt. Misschien leer ik het dan ook eens haha! Maar Nederlands wordt wel de eerste taal.
    Wij wonen in een dorpje aan de kust waar over het algemeen voornamelijk Nederlandse kindjes wonen. Mijn vriend vindt dit soms wel lastig aangezien hij uit een multiculturele stad komt. Ik snap hem ook wel.

• Waar liepen jullie tegenaan in jullie relatie met een partner van een andere afkomst en eventueel een mixed baby?
    • Of waar werden jullie juist heel blij van?
    • Iets in de opvoeding of juist andere zaken?
    • En vinden jullie het belangrijk dat jullie mixed baby met andere kindjes opgroeit van verschillende afkomsten?

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen!

Liefs,
    M

2. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb 3 mixed 'baby's'. Mijn man is een antilliaan. Mijn oudste is witter dan wit, met groene ogen ;)
    Maar dat terzijde.
    Mijn kinderen spreken Nederlands/Engels. Momenteel veel Engels omdat wij op de Antillen wonen.
    In NL woonde wij in een witte buurt en zaten zij op een witte school. Ergens wel jammer eigenlijk want ik vind een school die een afspiegeling van de maatschappij is sowieso belangrijke ongeacht of mijn kinderen gemixed zijn of niet.
    Nu is het andersom, wat ook niet echt een afspiegeling is van dit eiland. En hun worden hier gezien als 'wit'. ;)

Ik merk niet zoveel tussen culturele verschillen. Het enige wat ik lastig vind is dat hij de vuile was niet buiten hangt. Dus open zijn over dat het niet goed gaat is echt een No Go. Merk ik hier ook in mijn werk als hulpverlener zijnde btw.
    Er zijn nu ik hier woon wel dingen waarvan ik sommige dingen van hem of zijn familie wel in herken. Maar een probleem oid? Nee dat niet.

Ik vind het sowieso belangrijk dat mijn kinderen opgroeien met verschillende culturen/afkomsten maar dit staat los van het feit dat zij gemixt zijn.

FreeRose vindt dit leuk.
  3. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Mijn vriend heeft Surinaams bloed, echter opgegroeid bij blanke pleeg 'ouders'. Zit daardoor weinig Surinaamse cultuur in.

Vriend is zelf opgegroeid in een 'wit' dorp en merkte laatste jaren steeds meer het gevoel toch op zijn 'kleur' beoordeeld te worden. Inmiddels wonen we in een zeer multi cultureel gebied en ervaart hij dat niet meer. Onze Kids zijn blank, hoewel er wel mensen zijn die zien dat 'er iets in zit'.

Zelf vind ik het wel fijn, zoals @Lola1982 zegt dat ze opgroeien in een wijk waarin de afspiegeling van de maatschappij aardig naar voren komt. (Maar dat is niet alleen in afkomst, ook in geaardheid en financiële middelen)

FreeRose en Lola1982 vinden dit leuk.
  4. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ons kindje is half Nederlands (ik) en half Chinees (vriend). Ze lijkt echt ontzettend op mij. Alleen de ogen zijn wat Aziatisch (maar ook niet heel erg). Verder heeft ze licht bruin haar en een lichte huid. Ben benieuwd hoe ze er over een paar jaar uit ziet!

Wij lopen nog niet echt ergens tegen aan. Vanuit mijn schoonmoeder wat dingen die ze liever anders zou zien of doen. Maar dat heb je misschien sowieso wel met familie. In onze relatie lopen we ook niet echt ergens tegen aan. Mijn vriend is in de meeste dingen heel “Nederlands” en verder zijn we beide ook niet zo moeilijk. Ieder moet zijn eigen ding kunnen doen. Je komt wel eens dingen tegen die de ander niet gewend is van huis uit. Maar of dat per se altijd aan de afkomst ligt?
    Misschien lopen we in de toekomst nog wel tegen dingen aan. Maar voor nu niet :)

Qua contact; ik hoop dat ze met allerlei mensen en culturen in contact komt. We hebben zelf ook kennissen en vrienden met allerlei achtergronden. Ze gaat naar een kdv waar van alles rond loopt. (Niet op uit gezocht). Ben daar heel blij om. We vinden het toch wel heel belangrijk dat ze leert dat er veel verschillende mensen zijn (zowel in uiterlijk als in gebruiken)

Deel Deze Pagina