Vrijwillige ouderbijdrage

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Forumnaam, 6 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Is de ouderbijdrage van de basisschool bij jullie veranderd dit jaar?

1. Ja hij is lager geworden

22 stem(men)
    17,1%
  2. Ja hij is hoger geworden

11 stem(men)
    8,5%
  3. Nee hij is gelijk gebleven

96 stem(men)
    74,4%
  1. Forumnaam

Forumnaam Bekend lid

19 okt 2019
    892
    1.743
    93
    Ik was even benieuwd of iedereen hier de vrijwillige ouderbijdrage voor de basisschool betaald en of de bijdrage door Corona bij jullie gelijk is aan de voorgaande jaren of dat hij omlaag (of omhoog is)
    bij stiefzoon en zoon is hij gehalveerd, bij mijn dochter is hij gelijk gebleven maar dat stuit me wel een beetje tegen de borst.
    Bij dochter is het nu €52,50
    Bij zoon €12,-
    Bij stiefzoon €20
    Terwijl als ik kijk naar hoe bijvoorbeeld geregeld was, in de periode dat de schoten dicht waren, was dat op school van dochter echt flut, terwijl het bij stiefzoon écht goed geregeld was, allerlei extra activiteiten van vorig jaar zijn geannuleerd, maar dan rekenen ze wel de volle ouderbijdrage en compenseren ze het niet met het overgebleven bedrag van vorig jaar.
    Hoe zit het bij jullie basisscholen

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Bij zoon 27,50 bij dochter 125,- niets anders sinds corona qua bedragen.

3. LisbethSalander

LisbethSalander Fanatiek lid

1 dec 2015
    2.830
    5.566
    113
    €25,- per kind minder ter compensatie van het schoolreisje welke afgelopen jaar niet is doorgegaan.

Lies1611 vindt dit leuk.
  4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Hetzelfde gebleven en wij betalen uiteraard gewoon.
    45 euro P.j

5. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    40 euro per kind, is hetzelfde gebleven.

schoolreisje en kamp moeten Apart nog betaald worden, en dan afhankelijk of het door gaat.

6. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Hetzelfde gebleven. Schoolreisje betalen we hier altijd apart, dus als het niet doorgaat betalen we ook niks.

7. prjbt

prjbt Niet meer actief

Hetzelfde. 22,50 per jaar (excl. Schoolreisje)

8. Zana28

Zana28 Actief lid

29 dec 2010
    379
    48
    28
    Hetzelfde gebleven, 42.50€.

Aan het einde van vorig schooljaar hadden alle groepen een extra drumles als extraatje van de oudervereniging omdat andere activiteiten niet zijn doorgegaan zoals Avondvierdaagse en diverse sportactiviteiten, waar ze normaal een bijdrage aan leveren.
    In september zouden ze op kamp gaan, maar dat is uitgesteld naar volgend jaar.

9. RLSD

RLSD Niet meer actief

Hier is de bijdrage gelijk gebleven. Wel hebben we het schoolreisgeld van afgelopen jaar teruggekregen omdat dat door corona niet door ging.

10. Noa88

Noa88 Lid

2 nov 2020
    59
    50
    18
    Vrouw
    De ene school is met 10 euro verhoogd en de andere school is gelijk gebleven. Beide hebben geen schoolreisje.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Voor dochter is het normaal 27,50 en dit jaar 20 euro (komt ook omdat er een groot kasoverschot is, maar is wel eenmalig).
    Bij zoon (middelbare school) is het gelijk gebleven.

12. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.911
    113
    Vrouw
    #12 Feye, 6 nov 2020
    Laatst bewerkt: 6 nov 2020
    Hier ook zo.

Bij ons wordt een deel van het overgebleven geld geïnvesteerd in speel attributen voor buiten. Sluit mooi aan bij het opgeknapte schoolplein, wat dan weer door school betaald is.

Edit: ik zie dat wij vorig jaar maar €20 betaalden. Dus het is wel iets verhoogd. De hoogte wordt trouwens bij ons trouwens stichting breed bepaald.

13. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier is het gelijk gebleven.

14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.501
    13.794
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik weet niet hoeveel het normaal is, maar door corona is die van afgelopen schooljaar verlaagd tot 15 euro (en voor de kinderen die na een bepaalde periode pas zijn ingestroomd tot 7,50).
    Nb. we hebben een kleuter (volgens mij wordt hier voor de bovenbouw een hoger bedrag gerekend).

Voor het huidige schooljaar weet ik het niet. Nog geen bericht over ontvangen (ik vermoed dat ze dat hier altijd achteraf doen?)..

15. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Hier is het hetzelfde gebleven. Vorig jaar hebben ze wel gewoon de Sint en kerst viering gedaan, wat uitjes en het schoolreisje. Dit jaar is het allemaal nog afwachten wat er wel en niet door gaat.
    Bij de oudste weet ik t niet, ze zit nu in de eerste van het middelbaar onderwijs, weet niet wat dat vorig jaar heeft gekost.

16. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier gelijk gebleven. 55 euro per kind. Erg slecht van school, ze zeggen nml niet waarvoor het gebruikt wordt. Normaal een brief met schoolreisje enzovoorts. Nu wordt t wel geind, maar waarvoor?? Heb t dus ook nog niet overgemaakt... laat ze eerst maar eens uitleggen waarvoor het is. Als ze in willen steken op chromebooks oud voor een evt nieuwe golf van thuisonderwijs oid is dat prima. Maar dit zo... nee te onduidelijk.

edit: vorig jaar geen schoolreisje en dit jaar geen schoolreisje wat toch de grootste koste post is.

17. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.861
    5.121
    113
    Home
    Gelijk gebleven

Dit jaar is alles afgelast dus ik vind het maar vreemd
    Einde van het jaar altijd bericht waaraan het is opgegaan

18. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Hier hoeven wij het niet te betalen.
    Vorig schooljaar betaald in juni. Maar geen gebruik gemaakt van schoolreisje etc.
    Toen €30,- betaald.

19. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Gelijk gebleven, namelijk €174,-.

20. Koraal82

Koraal82 Fanatiek lid

17 jul 2013
    3.277
    1.440
    113
    Ik zit toevallig in de ouderraad van de school van mijn kinderen. Bij ons is de bijdrage €30 (ook vorig jaar). Wij hebben van vorig jaar geld over omdat het schoolreisje niet is door gegaan. Wij he ben getwijfeld of we dit jaar de bijdrage zouden verlagen maar hebben er toch voor gekozen om her gelijk te houden (als we zouden verlagen moeten we vlg jaar toestemming vragen om het weer te mogen verhogen). Bij ons wordt het geld wel echt besteedt aan de kids. Dus een wat luxer sinterklaasfeest (duurder cadeautje en iets lekkers) en we gaan dit jaar een duurder schoolreisje doen.

Nightingale vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina