In welke houding doe je een newborn in een draagdoek?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door SJ86, 27 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hallo allemaal..

Ik heb een draagdoek van ByKay gekocht.
    Nu lees ik dat het voor een newborn goed kan zijn om hem in foetushouding in de draagdoek te knopen, maar daarentegen lees ik op diverse sites ook dat het niet goed is voor een baby in de foetushouding..

Dus... wie weet op welke manier ik mijn baby nou het best in de draagdoek kan doen.
    Foetushouding.. of met de benen in M-houding (en dan beentjes in de doek of eruit)..

Lastig lastig.. ik hoor graag jullie ervaringen!

2. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Hoi!
    Je kan je kleintje het beste met de beentjes uit de doek dragen. In de doek wordt er teveel druk op de heupjes gezet. Mocht het zo zijn dat je zoontje zijn beentjes echt niet er uit willen steken is het voor eventjes geen probleem, maar zodra het kan het liefste de beentjes in de M-houding.

3. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Wat hierboven gezegd wordt. Sowieso altijd rechtop dragen, dus niet in een liggende houding. En inderdaad beentjes voor zover dat lukt buiten de doek. Je moet de beentjes alleen niet forceren als buiten de doek nog niet lukt, dan kunnen ze er wel in, maar liever niet.

4. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Hoi hoi..
    Bedankt voor jullie snelle reactie..
    Ik had alleen het idee dat zijn voetjes heel rood werden, dus dat het afknelde..
    Misschien nog even goed oefenen dan... maar ik had al wel het idee dat dit de beste houding was...

5. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Die rode voetjes komen heel veel voor, is niet zozeer het afknellen. Wat het wel is kan ik me niet zo goed meer herinneren, maar ik zie het heel veel voorbij komen. Misschien is het een idee om op Facebook te kijken naar de groepen Draagpraat en Draaglief, daar vind je heel veel informatie over het dragen en kan je ook terecht met al je vragen!

Heb je trouwens een geweven of een rekbare doek?

6. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Oh, bedankt voor de tip!

Okee... ik dacht.. mijn arme jongen... zit veel te strak om zijn beentjes... hihi!

Ik heb stretch gekocht. Het leek mij makkelijker om eerst de knopen en dan mijn beweeglijke jongen er in te stoppen! :)

7. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Dat is het in het begin ook zeker! Alleen goed opletten dat je hem bij jezelf echt goed strak knoopt zoals een strak t-shirt. Dan blijft hij het prettigste zitten voor je zoontje en jezelf! Ben zelf ook begonnen met de rekbare doek van Bykay.

8. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaa de eerste keer had ik m zo strak dat ik mijn zoontje er niet eens in kreeg haha..:D

9. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    hahah, herkenbaar! Het is even een midden weg zoeken! Maar als je het eenmaal goed hebt is het zalig om te dragen :)

Hier een beetje verslaafd geworden aan draagdoeken(A)

10. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Jaa dat geloof ik graag!

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Meld je anders op de fb pagina draagpraat. Heel veel info en tips ^^

12. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

En bij de rekbare doek magje maar 1 knoop!

Veel plezier met dragen :D

Deel Deze Pagina