Leeftijdsverschil met partner

Discussie in 'De lounge' gestart door Merryl, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Vind het raar om al een oordeel uit te spreken alleen op basis van een leeftijdsverschil. Het lijkt mij dat er in een relatie meer meespeelt dan alleen dat. Ook tussen mijn man en mij zit een groot verschil en zolang wij gelukkig samen zijn, wat heeft de buitenwereld daar dan mee te maken?
    Mijn man en ik hebben hartstikke veel gemeen: zelfde hobby's, zelfde beroep. Heb meer een klik met hem dan met welke ex dan ook. Hij mag dan wel op late leeftijd vader worden, maar wij hebben een kind hartstikke veel te bieden..

Ik denk dat het lastig is om een oordeel uit te spreken over een relatie die je niet kent. Laat iederewn gelukkig zijn met wie - hoe oud dan ook - hij of zij wil.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

ja idd hebben ze een hele jonge moeder en een vader in het bejaarden tehuis. als je 15 zijn is paps met pensioen;)

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    ik heb er zelf geen problemen mee! Gelukkig zijn met iemand is veel belangrijker dan leeftijd.

maar toch vind ik het soms ook wel vreemd. Een klant bij ons in de bakkerij is 50. Pas geworden en hij heeft en een super jong ding als vriendin/verloofde ( sinds kort ook) Zij is 24.
    goed contact mee in de winkel.
    Maar soms denk ik wel het ziet er super raar uit. Lijkt meer zijn dochter..... Maar ja, ze zijn waarschijnlijk heel gelukkig samen en dat is wat telt.

4. Ann87

Ann87 Bekend lid

12 aug 2012
    712
    0
    16
    Leeftijd zou niets uit moeten maken, vind ik. Zolang de twee mensen binnen een relatie maar gelukkig met elkaar zijn. Dat is het belangrijkst, toch?

Mijn vriend is overigens twee jaar jonger als dat ik ben.

5. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Dat is precies mijn situatie. Ik was 21 toen ik mijn ex ontmoette, hij was 47. We kregen samen een kindje toen we twee jaar bij elkaar waren. Dit soort "vooroordelen" hebben wij oneindig vaak naar ons hoofd geslingerd gekregen. Niemand die gewoon blij voor ons was. Alleen maar "dan heeft je kind straks zon oude vader." Zo moeilijk was dat.

Tuurlijk hebben wij hierover ook getwijfeld. Dan is ons kind straks hoogstwaarschijnlijk jong als ex doodgaat, vreselijk natuurlijk. Maar we hielden zoveel van elkaar en hij wilde zo graag vader worden. En het is een fantastische pappa die megaveel van zn kind houdt. En dat was dan ook de reden dat we het toch hebben gedaan, een kind "genomen." Omdat we wisten dat we allebei van hem zouden houden en voor hem zouden zorgen op de best mogelijke manier. Er zijn zoveel kindjes die een rotleven hebben, mishandeling, verwaarlozing, kids waarvan de vader nooit huis is of geen intresse heeft. De titel vader is er niet eentje die iedereen verdient. Die titel wordt niet bepaald door simpelweg een kind maken of door leeftijd. Die wordt bepaald door de liefde, aandacht en zorg die een man aan zn kind geeft. Als je het zo bekijkt: wat maakt zn leeftijd dan nog uit?

6. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben 28 en mijn man is 36.

7. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    Ik ben net 30 en man word over 1 mnd 39.
    Dus bijna 9 jaar ertussen.
    Voel je niks van :p

8. guus

guus Fanatiek lid

20 mrt 2012
    2.083
    0
    0
    in het koude noorden
    mijn man is 9 jaar oude, ik merk eigenlijk geen verschil, behalve als hij over vroeger praat hahaha.

9. Do1980

Do1980 Actief lid

4 mrt 2012
    349
    1
    0
    NULL
    NULL
    mijn man en ik schelen 15 jaar. Ik leerde hem kennen toen ik 21 was en we zijn nu 10 jaar bij elkaar. Ik denk nooit meer aan het leeftijdsverschil en als mensen raar opkijken valt me dat niet eens meer op. Mijn man is 47 jaar en dan hebben we 2 jonge dochters samen. Ik geloof niet dat zij wat zullen merken van hun 'oude' vader, aangezien hij zelf helemaal kind wordt als hij nu met onze dochter in de weer is. Ik heb me wel eens zorgen gemaakt over de toekomst, maar uiteindelijk ben ik tot de conclusie gekomen dat dat echt geen zin heeft want je weet uiteindelijk toch nooit hoe het zal lopen...

10. wondertjes1992

wondertjes1992 Fanatiek lid

3 feb 2012
    1.595
    477
    83
    Vrouw
    ik ben 20 en mijn man 28, voelen we niet :)

11. Maxellera

Maxellera Fanatiek lid

14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Haha, wij schelen maar 2 weken :p. Mijn vriend is twee weken ouder, maar heb hiervoor ook een vriend gehad die 4 jaar ouder was. Heb er verder ook geen problemen mee, ligt aan de persoon en niet de leeftijd toch?

12. eefje85

eefje85 Bekend lid

28 dec 2009
    592
    4
    18
    Man 47, ik 27. Zijn al 9 jaar samen en nooit last gehad van ons leeftijdsverschil. Omgeving ook niet. Denk er eigenlijk zelden aan...

13. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Soms zie ik zo'n jonge bloem bij een oude knar en dat ziet er toch best raar uit.

Maar ach wat zegt leeftijd nou....En als ''hun'' (Lees: de jonge bloem en de oude knar) dan maar gelukkig zijn toch?

Ik scheel nog geen 9 maand met mijn vriend.

14. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

als ze volwasse zijn heb ik er geen problemen mee

liefde maakt blind en vind dat een leeftijd dan er niet toe doet

15. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Hier 22 en vriend 25.

Mn ouders schelen 11,5 jaar en na 28 jaar getrouwd nog steeds samen

16. demaco

demaco Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.426
    0
    0
    Geen problemen mee. Heb zelf mannen gehad met een leeftijdsverschil van 0 tot 13 jaar. Toen ik 15 was was mijn 1e vriend 21. Toen ik 18 was was mijn vriend 31. En tussendoor relaties van 0 tot 4 jaar verschil. Kan me er niet druk om maken.

Echter mijn vader is 50 en heeft nu een vriendin van 31. Mijn oudere zus is 28 en dat vind ik toch wel een beetje vreemd blijven. Mijn stiefmoeder zou mijn zus kunnen zijn. Maar heb verder niet veel contact met ze en ze is wel heel lief en ze zijn gelukkig. Dus ja.. denk er niet te vaak over na. Als hun zich er maar prettig bij voelen.

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

begrijp ik ook maar ik ben dus een kind van een oude knar en jong ma en ik heb het altijd verschrikkelijk gevonden en ben er zelfs even om gepest. totdat ik van me af het geslagen.

18. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Waarom vond je het verschrikkelijk? Hoeveel ouder is je vader? Mijn ex is nog zo jong in doen en laten en ook fysiek dat ik me moeilijk kan voorstellen dat hij over tig jaar echt een ouwe ouwe knar is. Was dat voor jouw vader anders? En dat je gepest bent ermee is echt afschuwelijk!

19. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Iedereen wordt ouder toch.. zit nogal een verschil in bijv 50 of 65 of 70.

20. Zwollywood

Zwollywood Bekend lid

5 dec 2011
    659
    0
    0
    Ja heb je helemaal gelijk in hoor! Maar je hebt kwieke gezonde mensen van 75 en krakkemikkige zieke mensen van 75. Ook nogal een verschil.

Deel Deze Pagina