Leeftijdsverschil tussen je kinderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door JoyeuxNoel, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amoxiclav

    Amoxiclav Fanatiek lid

    8 mrt 2017
    1.882
    2.191
    113
    Verpleegkundige
    Er zal net 3j tussen zitten :)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  2. Luisteraar

    Luisteraar Actief lid

    15 feb 2016
    486
    307
    63
    Vrouw
    Er zal straks 2 jaar en 9 maanden tussen zitten:thumup:
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  3. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ik ben 1 vd weinigen die altijd meerdere jaren verschil heeft gewild. Minimaal 4 jaar. Dat wordt nu 7.5 jaar (iets later dan we in eerste instantie dachten maargoed). Krijg er allerlei opmerkingen over maar dat boeit me niet, tot nu toe vevalt t prima dat mn zoontje al ouder is
     
    YaelStone en JoyeuxNoel vinden dit leuk.
  4. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    10.780
    15.335
    113
    Vrouw
    Het is ook gewoon GEWELDIG.
    Ik kan vergelijken natuurlijk maar wat een tijd heb ik vrij voor onze kleine vent
     
    YaelStone en JoyeuxNoel vinden dit leuk.
  5. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Ja dat hoor ik van andere moeders ook die hetzelfde hebben! Vind t nu ook al relaxed zo :)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  6. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Hier zit er 2jaar en 3 maanden tussen mijn jongens. En weet je wat. Ik zal het nooit kunnen weten hoe het is ze dichter bij elkaar of verder uit elkaar te hebben gehad. En dat is prima. Het was gewoon zo. Dus als het voor jullie goed voelt om weer te beginnen met de poging zwanger te worden. Dan komt de rest ook wel goed. Je weet namelijk niet waar je precies aan begint. En ook niet of het allemaal fijner is of moeilijker is dicht bij elkaar of juist met de nodige jaren er tussen. En dat is prima! Volg je gevoel, het komt wel goed!:thumup:
     
    JoyeuxNoel en DN2017 vinden dit leuk.
  7. Rosy90

    Rosy90 VIP lid

    29 jul 2014
    9.546
    6.409
    113
    Vrouw
    Tussen mijn oudste en nu nog jongste zit precies 2 jaar verschil. Maar man wat vond ik dat pittig toen de jongste geboren was! Mijn eerste was ook een hele makkelijke baby maar de jongste had reflux, dus die had iets meer aandacht nodig als baby, en een 2 jarige die wil natuurlijk ook nog graag de aandacht. Maar ik heb beiden keren een keizersnede gehad dus dat herstel was best zwaar. Ik heb ook het idee gehad dat ik alleen maar moest zorgen. Nu vind ik het leeftijdsverschil tussen de kinderen wel heel leuk. Nu zwanger van de derde en ik ben blij dat de jongste dan bijna 3,5 jaar is als de derde geboren word. Dan snapt hij toch wat meer. En weet hij denk ik ook wel dat hij soms even moet wachten op zijn beurt en dat is met een net twee jarige toch wel anders!
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  8. toch3

    toch3 VIP lid

    28 dec 2013
    16.034
    15.043
    113
    1,5 jaar
    3 jaar
    2,5 jaar

    Vond het allemaal wel b goed te doen. Al had baby 4 geen baby 2 moeten zijn, due huilde behoorlijk veel ;)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  9. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Dit al zit er bij mij 2jaar en 3mnd tussen. Met een peuterpuber wel zwaar af en toe maar meer omdat híj erg moet wennen en af en toe jaloers is. De zorg zelf v een newborn doe je er gewoon even bij. Ja je moet flink aanpassen en dat is even wennen. Ook qua timing met flessen, eten, badderen en naar bed. Maar je vindt je weg er in!
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  10. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Tussen 1 en 2 zit 6 jaar en 2 maand. Niet zo gepland maar soms loopt het leven nu eenmaal anders als je zelf had gehoopt.
    Ik had alle tijd voor de baby als mijn oudste op school zat. En de oudste was helemaal dol op haar baby zusje.

    Tussen 2 en 3 zit 18 maanden. Wat ik trouwens ook heel lekker vind. Ze hebben nu veel aan elkaar.
    Wat ik wel jammer vind is dat je veel zorgtaken hebt bij die 2 en daarmee mijn oudste ook minder aandacht krijgt dan dat zij verdiend, zij is een stuk zelfstandiger natuurlijk.
    Ik probeer dus wel geregeld 1 op 1 activiteiten met haar te plannen.
     
    JoyeuxNoel en DN2017 vinden dit leuk.
  11. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Hier ook . Uiteindelijk 6.8 jaar ertussen en echt heeeeeerlijk.

    Oudste vind zijn broertje geweldig. Jongste vind zijn broer het einde.

    En nu de oudste is alleen naar school vertrokken en wij heerlijk samen thuis.

    Had t niet anders gewild
     
    Fleur84, JoyeuxNoel en DN2017 vinden dit leuk.
  12. DN2017

    DN2017 Fanatiek lid

    1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Hier zit straks 18 maanden tussen de twee en dat wilden we ook heel erg graag. Mijn zus en ik schelen 13 maanden en dat hebben we altijd als súper leuk ervaren. We waren elkaars beste vriendinnen en hadden heel veel gezamenlijke vrienden. We hadden lang dezelfde pauzes op school (onderbouw en bovenbouw pauzes). We gingen door het geringe leeftijdsverschil bijna tegelijk op met dezelfde dingen in het leven zoals ongesteld worden, interesse krijgen in vriendjes, uitgaan, scooter mogen rijden, rijbewijs mogen halen, afstuderen. Wat dat betreft hadden we heel veel aan elkaar. Ook hadden we dezelfde hobbies en dat was voor mijn ouders wel makkelijk met brengen/halen. Toen we bijvoorbeeld begonnen met lesjes paardrijden konden we in dezelfde groep starten omdat het leeftijdsverschil klein was. Op de middelbare school werden we Siamese tweeling genoemd:roflmao:, haar naam werd altijd in één adem genoemd met de mijne.

    Desondanks zijn we wel elkaars tegenpolen qua karakter. Ik was altijd "de verstandige", ik zorgde ervoor dat we overal op tijd kwamen, dat we geen gevaarlijke dingen deden, ik was serieus op school en heb mijn hbo afgemaakt, ik sport en let op mijn gewicht en leef gezond. Mijn zus is "de impulsieve", ze spijbelde bij het leven, is een echte ADHD'er, zit onder de tattoos en piercings die ze in een opwelling neemt en is uiteindelijk met een mbo 3 diploma gaan werken, ze rookt veel, heeft best wel ernstig overgewicht en sport nooit. Dus we zijn echt heel verschillend maar hadden wel altijd super veel aan elkaar.

    Ik hoop dat onze kinderen dat ook hebben, maar dat is natuurlijk afwachten. Ik zou het daarom wel extra leuk vinden als dit weer een jongen is:)
     
    JoyeuxNoel, Lola1982 en Rosy90 vinden dit leuk.
  13. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Hier word de oudste in januari 5 jaar en de jongste is 8 maanden. Ik vind het ook heerlijk! Ik geniet zoveel meer van de babytijd als bij de oudste (jongste is ook wel een hele gemakkelijke baby, het maakt ook echt veel verschil wat voor baby je krijgt!) Onze oudste draagt haar zusje op handen en ik heb lekker veel tijd voor de baby als onze oudste naar school is. Ik zou ook echt niet anders willen! :)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  14. LunaMay

    LunaMay Lid

    12 mei 2011
    20
    12
    3
    Hier zal er ook net geen 4 jaar tussen zitten als de 2e geboren wordt. Het is voor ons een bewuste keuze, onze 1e was door koemelkallergie een pittige baby en ikzelf ben prikkelgevoelig. Daarnaast heb ik echt genoten van de tijd die ik met de 1e had, en hoop dat straks ook te hebben met de 2e (want 1e kindje zal dan naar school gaan.)
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  15. baby2011

    baby2011 Fanatiek lid

    15 aug 2010
    1.832
    371
    83
    Helemaal mee eens. Als ik dan mensen zie met kinderen snel op elkaar..... Moet er niet aan denken.

    Is niet lullig bedoeld maar was voor mij echt niks geweest.

    Dus eigenlijk conclusie. Je moet doen wat je zelf wilt!!!!
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  16. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Haha dat heb ik dus als ik mensen zie die 4+ jaar tussen hun kinderen hebben zitten.

    Je hebt het natuurlijk nooit voor het zeggen, want voor hetzelfde geldt duurt het zwanger worden bij de 2e veel langer.

    Wij hadden het geluk dat ik elke keer snel zwanger raakte en dat onze kinderen allemaal vrij makkelijk waren en snel doorliepen. Als dat niet het geval zou zijn, weet ik niet of ik voor dit leeftijdsverschil zou kiezen.

    Maar je moet echt doen waar je jezelf goed bij voelt. De een vind het heerlijk om weinig leeftijdsverschil te hebben en de ander zweert bij meer leeftijdsverschil.
     
    JoyeuxNoel en baby2011 vinden dit leuk.
  17. JoyeuxNoel

    JoyeuxNoel Actief lid

    9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Wat lief, dankjewel!
     
  18. RachelleNM

    RachelleNM Fanatiek lid

    19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hier zit er bijna 4 jaar tussen als de baby eenmaal geboren is (3 jaar en 9 maanden). Tegen de tijd dat we allemaal een beetje gewend zijn gaat m'n oudste naar de basisschool. Lijkt mij ideaal om dan nog wat quality time met de baby te hebben :D En oudste maakt het op haar manier goed mee! Erg leuk :D
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  19. Fleur84

    Fleur84 Fanatiek lid

    27 mrt 2011
    1.545
    66
    48
    Vrouw
    Gelderland
    7 jaar er tussen zometeen.
    Ene naar school, ander thuis. Oudste verheugd zich erop en wil graag helpen. Geen 2 kinderen aan mijn benen geplakt en in de luiers. Lijkt mij prima zo.
     
    Lisa890 en JoyeuxNoel vinden dit leuk.
  20. YaelStone

    YaelStone Fanatiek lid

    5 aug 2019
    2.269
    4.136
    113
    Hier “bewust” 4 jaar er tussen en ik had het niet anders willen hebben. Je hebt overdag alle tijd voor de baby terwijl de oudste naar school is. Ze zijn twee handen op één buik en kunnen ontzettend goed met elkaar, maar dat ligt natuurlijk ook aan karakters.

    Mocht er ooit nog een 3e komen dan lijkt mij weer 4 jaar verschil prachtig.
     
    JoyeuxNoel vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina