Bij onze school gaan ze de schoolfotograaf Afschaffen ivm de avg Er mag alleen digitaal een groeps foto worden gestuurd binnen de beveiligde schoolomgeving, hier is dat isy
Pppffff! Overdreven gedoe begint het allemaal te worden zeg... Ik zou het echt jammer vinden! Als je je kind niet op de foto wilt dan kan je dat toch ook aangeven?
Pff wat een overdreven onzin! Ze kunnen alle ouders toch om toestemming vragen? Een schoolfoto is juist zo'n tastbare herkenning van de tijd op de basisschool. Jammer hoor! Op onze school tot nu toe niks over gehoord, hopelijk blijft het zo.
Huh? Hier krijgen we aan het begin van het schooljaar een toestemmingsformulier, dan kun je dus aangeven dat schoolfoto’s ok zijn (of juist niet). Als ze een foto willen gebruiken in bv de schoolgids of op de website, vragen ze altijd nog specifiek toestemming voor die foto (mijn dochters staan bv in de schoolgids, kreeg ik een toestemmingsformulier voor en een mooie afdruk van die foto ). Ik zie niet in waarom schoolfoto’s helemaal niet meer zouden kunnen door die verordening... Vreemd verhaal van school!
Belachelijk... Lijkt mij dat ouders die hun kind niet op hun klassenfoto willen dan ook geen klassenfoto krijgen en hun kind daarvoor niet op de foto hoeft te gaan. Probleem opgelost, ipv weer iedereen die wel interesse heeft in een klassenfoto te duperen.
Dat is toch een mooie taak voor de ouders om uit te leggen lijkt mij. En op school kan de leerkracht er best een draai aan geven door het kind te laten 'assisteren' met het maken van de foto.
Dat snap. Dus worden andere kinderen daar de dupe van en krijgen helemaal geen foto. Laat die ouders dat dan gewoon zelf aan hun kinderen uitleggen. Ik vind het echt absurd dat het gedoe met die avg steeds verder gaat.
Hier bij de kids gingen ze een verjaardagskalender maken die in de klas kwam te hangen. Mochten ook geen foto's op, want stel je voor dat een ander kind of docent de foto dan ziet.. dus moesten ze een tekening (van zichzelf) maken.
Sommige ouders van nu zijn volledig idioot geworden en slaan door. En zelf wel met hun over de top foto op instagram
Ik zag een keer voorbij komen dat ze kinderen fotografeerden in een vierkant. Datzelfde vierkant werd dan een aantal keer geplakt tot een groepsfoto. Zo konden zij voor elk kind de beste foto kiezen. En zouden ze ook geen kinderen apart hoeven houden.
Nou ja zeg! Ik heb zelfs foto van kind dobberend in zn zwembroek meegegeven want hij wou graag foto met ballon in t zwembadje. Nog even en je kind moet met een papieren zak op t hoofd naar school, je zou eens kunnen zien wie t is!