slapen een drama

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door linda82, 10 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. linda82

    linda82 Lid

    26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    Hallo,

    Mijn Dochtertje is ruim 2 en wil niet gaan slapen. Wij hebben vaste bedtijd en een vast ritueel, maar het helpt helemaal niets. :(
    Ze huilt en komt elke twee minuten haar bed uit. We leggen haar dat consequent terug in bed maar niets mag helpen. ligt dan hartverscheurent om haar vader en moeder te roepen. dit geheel duurt soms wel 3 uur aan een stuk.:$ De volgende ochtend is ze dan altijd vroeg wakker en dus de hele dag moe. Als we haar een middagslaapje laten doen slaapt ze al helemaal niet.
    Iemand tips en ideeen?

    Linda
     
  2. Suzanne75

    Suzanne75 Fanatiek lid

    8 mrt 2007
    1.662
    0
    0
    Wat vervelend zeg. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Paar vragen die zo in me op komen: Is ze niet bang voor het een of ander? Heeft ze een vaste bedknuffel? Lezen jullie voor?
     
  3. Daphne21

    Daphne21 Bekend lid

    3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    Ik lees even mee heb al een aantal maaden precies de zelfde problemen met mijn zoontje van bijna 3


    groetjes daphne
     
  4. Wen26

    Wen26 VIP lid

    16 jun 2007
    12.487
    0
    36
    Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar soms wil Fenne natuurlijk ook niet slapen... ze vindt het dan erg fijn als ik even naast het bed kom zitten en dr over de hoofdje of rug aai... daar wordt ze rustig van.

    Andere dingen die ik kan bedenken zijn of ze misschien een nachtlampje wil? Misschien nog een beker warme melk voor het slapen? Gaat ze 's avonds in bad, want als dit niet zo is dan wordt ze misschien lekker sloom van een warm bad met Natusan bedtime badschuim. Een slaapbeertje. Een muziekje. Ik noem maar wat hoor! ;)
     
  5. linda82

    linda82 Lid

    26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    nachtlampje en knuffel heeft ze, we doen ook elke avond voorlezen voor het slapen gaan. muziek vraagt ze zelf of hij uit mag en onze dochter heeft een exceem en mag dus helaas van de arts maar maximaal twee keer per week in bad. warme melk zou ik nog kunnen proberen.
    en het probleem is dat als ik bij haar ga zitten of liggen dat ze dan alleen maar wil spelen dan gaat ze voor me zingen en me door mijn haren wrijven, maar dit alles wel rechtop in haar bed. Zelfs al blijf ik een uur dan is het nog huilen e.d. als ik weer ga.
    een geluk onze zoon slaapt er prima doorheen:)

    Linda
     
  6. flippy

    flippy Actief lid

    16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    nou dat probleem heb ik dus nu!! Gisteren nacht is hij wakker geworden en ging hard gillen. Daarna wilde hij niet meer slapen en ik mocht al helemaal niet uit de kamer!! Na 2 uur is hij toch in slaap gevallen maar werd weer wakker na 45 min. Zoals gewoonlijk heb ik muziekje aangezet en is is hij weer in slaap gevallen. en na 2 uur weer wakker geworden en na weeeer een muziekje in slaap gevallen voor 1 uur!
    Vandaag heeft hij wel zonder probleem 2,5 uur geslapen zoals altijd.
    Maar vanavond werd het weer schreeuwen als we de kamer uitgingen. Dus na 1 uur hebben we hem uit de bed (slechtgedroomd)gehaald.
    Hij is duidelijk geschrokken door iets en ik weet niet meer wat ik moet doen, hij is ook in bad geweest vanavond) muziekje en boekjes helpt allemaal niet meer!!!
     
  7. mama van 2 meiden

    mama van 2 meiden Niet meer actief

    Boekje in bed geven en zeggen dat ze gewoon moet gaan rusten? Meestal vallen kindjes dan wel vanzelf n keer in slaap...
     
  8. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn jochie heeft met ruim 2 ook een maand last gehad met slapen. Het doorslapen was geen probleem, maar het in slaap komen een drama. Hij lag dan een uur te brullen. Maar niet echt van pijn/verdriet/angst. Want zodra we er waren hield hij direct op met huilen, terwijl hij normaal nog wel doorsnikt.

    Zo plotseling als het gekomen was, is het ook weer verdwenen.

    En een half uur geleden vroeg hij zelf of hij naar bed mocht, en ligt heerlijk te slapen :)
     
  9. linda82

    linda82 Lid

    26 sep 2007
    28
    0
    0
    Verpleegkundige
    we gaan het hier zometeen ook maar weer eens proberen haar nu even op de bank gelegt met Bumba aan overdag slaapt ze dan meteen. De warme melk ga ik nu ook maar maken.
     
  10. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    hier sinds kort ook groot verdriet als ze moet gaan slapen.
    alyssa gaat altijd savonds onder de douche en krijgt daarna nog een beker warme melk.
    dan gaan we met zn allen naar boven en dan leggen we haar samen in bed.
    als ze in bed ligt is het papa of mama (ligt eraan wie haar gedoucht heeft) gedag zeggen en de ander leest dan voor en zingt een paar liedjes.
    een heel strak ritueel dus, maar hier werkt het al even niet meer.
    als een van ons dan nog een keer naar boven gaat moet er van alyssa weer gelezen en gezongen worden voordat mevrouw wil gaan slapen.

    heb ook niet echt tips, maar wij proberen niet toe te geven aan wat alyssa wil want we hebben het idee dat ze ons aan het uitproberen is.

    succes allemaal.

    liefs doris
     

Deel Deze Pagina