Leeftijdsverschil van je kids?

Discussie in 'De lounge' gestart door Minny, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Pff dat lijkt me echt pittig. Was dat ook zo gepland?

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Mijn jongens schelen 23 maanden. Ik vind het ideaal zo. We willen nog een 3e maar wanneer dat weten we nog niet.

3. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Mijn dochter is nu 7 maanden oud en krijgt rond haar eerste verjaardag een zusje dus zitten net wel of geen jaar tussen.
    Wij hadden er voor gekozen geen pil te slikken omdat wij 2,5 jaar bezig zijn geweest om zwanger te raken en wilden niet weer zolang moeten wachten.
    Nou je ziet het Noa was 2 maanden toen ik zwanger raakte van nummer 2:D

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Mijn man had al twee kinderen, van nu 11 en 9. Die schelen met Thirza dus resp. 8 en 6 jaar en straks met deze tweede 12 en 10 jaar.
    Bedacht me een tijdje terug ook dat dat toekomstige perspectieven biedt voor oppas.... ;)

5. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    De oudste 2 schelen 1 minuut met elkaar (haha ; ) ) en de oudste 2 met de jongste schelen precies 2 jaar en 2 weken.

Zeg nooit nooit tegen nog een kindje, of kindjes.
    Maar voor nu is het goed zo. Weet niet wat me tegemoed mag komen in de toekomst, als het blijft zoals het is, is het ook goed.

<3.

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    2 jaar en 9 maanden verschil :)

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    De oudste twee schelen straks ongeveer 19 maanden.
    We willen nog een derde maar in verband met de kosten voor de kinderopvang wachten we tot de oudste op school zit.

8. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar wanneer begin je dan met proberen zwanger te worden?

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oei even rekenen hoor ;)
    De oudste is nu 17 maanden.
    Ik verwacht dat hij kan gaan wennen of al volledig naar school zal gaan als hij vier wordt. Hij wordt in december 2014 vier jaar.

Ik word erg makkelijk zwanger dus ik houd dan wel rekening met de bevallingsmaand, ik denk eraan om te beginnen met proberen ergens tussen januari 2014 en juni 2014! Wanneer precies dat beslissen we dan wel ;).

10. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Haha dat is wel heel specifiek. Ik bedoel eigenlijk; begin je dan pas met zwanger worden als de oudste naar school gaat, of wil je graag een baby als de oudste net 4 is?

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik pas zwanger wil zijn als ik het echt als rustiger ervaar. Ik moet soms nog zo politieagente spelen en daar gaat zoveel energie in zitten. Wil er gewoon echt aan toe zijn. De oudste is bijna 4 en gaat dus naar de basisschool dan, dus dat zal een boel drukte schelen denk ik. De jongste is net 2 geworden, maar is soms nog wel erg bewerkelijk. Zou het fijner vinden als hij iets meer begreep.
    Als we nu beginnen en ik ben (net als met de andere kids) zo snel zwanger, dan zou ik over een jaar al een derde hebben. Dan is de oudste dus 5 en de andere 3.

11. Bri

Bri Niet meer actief

Onze kinderen schelen 1 jaar en 11 maanden.
    2 jaar heb ik altijd gezien als het ideale leeftijdsverschil voor de kinderen zelf.
    Bewust voor gekozen? In elk geval bewust geprobeerd, en het geluk gehad dat het de eerste ronde raak was, voor ons tweede kind.

12. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Mijn oudste dochter is nu 11jaar, mijn andere dochter is nu 8jaar. Dan heb ik er ook nog een dochter van 7jaar en mijn zoontje is nu 5jaar.

Na de geboorte van mijn oudste, wilde we graag een 2de kindje op haar hebben we toch een poosje moeten wachten.
    Na geboorte van de 2de werd ik na 3 maand gelijk weer zwanger. Mijn dochter is geboren 1 jaar en 1 dag later.
    Mijn zoontje was een verrassing. Ik gebruikte anti depressiva en de pil. Waardoor ik toen niet wist dat de pil geen werking had. Wel was hij een zeer welkom.

Helaas ben ik gescheiden van de vader van mijn kids. Maar heb nu een leuk lieve nieuwe partner die ook heel graag vader wil worden van een eigen kindje. Vandaar deze nieuwe zwangerschap.

13. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Oh haha, ja ik ben nogal van het plannen en ik heb geen geduld :).
    Dus ik denk dat ik graag wil bevallen als de oudste goed en wel op school gesetteld is. Dan heeft hij niet twee grote gebeurtenissen in één keer in zijn leventje en heb ik de rust om mijn laatste maanden zwangerschap relatief rustig uit te zitten.
    Maar dan word ik dus inderdaad al zwanger wanneer hij nog niet op school zit. Ik heb ook mijn leeftijd mee laten wegen trouwens, ik zal dan 32 zijn.
    In jouw situatie was ik dus allang bevallen :p. Jij wilt dus nog even wachten begrijp ik?

14. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Ja maar ik heb er al 2!

Jee ik weet het nu echt niet meer.

15. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Al deze argumenten zijn voor ons de reden om te wachten tot Jelmar 3 is met " klussen" voor een tweede :)

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik dan toch ook.
    De tweede komt over twee maanden ;).

17. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ja die hoge opvangkosten moeten we maar even vergeten, anders kun je helemaal niks meer doen.

Ik wil wel een derde, maar weet niet precies hoe oud ik graag wil dat de jongste dan is.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Bij ons zit er 3 jaar en 5 dagen tussen.

19. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Babebabe: grappig... :) Ons is het dus echt overkomen, maar nu het zo gelopen is, vind ik het ook wel prima. Als ik soms moeders van kids zie rennen en zwoegen met een verschil van om en nabij de 2 jaar, ben ik iig niet heel snel jaloers... ;)

20. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0

Okee ik vat 'm. Maar dan zal je jongste kindje ook ongeveer 2 jaar zijn als de oudste naar school gaat. In mijn situatie zou ik dan dus nu al de derde verwachten, want mijn oudste gaat bijna naar school.

Maar dat is mij te vroeg. Ik heb het als erg druk ervaren en wil graag dat de jongste iets zelfstandiger is. Alleen hoe oud is dat he?

Deel Deze Pagina