Leeftijdsverschil

Discussie in 'De lounge' gestart door Marscha, 22 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik zie overal paniek over het leeftijdsverschil van sommige mamma's en pappa's hier!

Is het echt zo'n probleem? en dan heb ik het niet over mensen onder de 17 want dat is idd strafbaar. dan heb ik het over 18+.

Ik ben zelf 20, mijn vriend is 45. So what? Ik ben gelukkig met hem en ik weet 100% zeker dat hij een goede vader word voor mn dochtertje. en ja het leeftijdsverschil is er duidelijk, hij houdt van rustigaan doen 's avonds en boekje lezen en ik hou van uitgaan en dollen. Maar daar heb ik ook mn vrienden voor. Ieder zn eigen leven houden toch?

Mijn moeder vraagt of ik dat niet lullig vindt voor mn dochter, omdat het "raar" zou zijn op school later.

2 moeders is niet raar? of 2 vaders? Homo zijn is ook liefde. waarom dan geen leeftijdsverschil?

Zijn er meer mensen boven de 18 met een redelijk leeftijdsverschil?

Ik heb gezocht naar een topic hierover maar kan niets vinden. Toch weet ik zeker dat er meerdere zijn die hiermee zitten.

2. 4days

4days Niet meer actief

Hey meid,

ik zou me niets aantrekken van de reacties van anderen! Het is inderdaad een vrij groot verschil, en dat kan natuurlijk tot problemen leiden, maar als jij denkt dat hij de ware is zou ik er gewoon voor gaan! Je merkt vanzelf wel of het goed gaat of niet. Er zijn zo veel dingen die belangrijker zijn dan de leeftijd!

3. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Ik ben 21 en mijn vriend 43 Dat scheeld watmaar oké hebben we zelf voor gekozen. Het kan ook misgaan maar ja dat is ook als je allebij dezelfde leeftijd hebt.

4. valentijn14

valentijn14 Actief lid

8 jul 2008
    280
    0
    0
    Zolang je maar gelukkig bent vind ik leeftijd of kleur niet belangrijk.
    Maarja zo denk ik erover.
    Meid leef je leven!

Je leef maar 1 x !

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Ik heb geen problemen met het leeftijdsverschil maar denk wel dat een problemen zouden kunnen ontstaan omdat je je echt in een andere leeftijdsfase bevind.

Hij zit al in zijn midlife en jij bent net je tienertijd uit. Hij heeft al een heel leven opgebouwd terwijl jij er nog niet was etc.

Maar als het allemaal goed gaat, waarom dan niet?

groetjes Lisette

6. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ik was al iets vroeger uit mn "tienertijd" ik ging op mn 16e al op mezelf vanwege school (met hulp van mn ouders hoor) maar dan leer je al erg vroeg zelfstandig te worden en ik word vaak ergens ver in de 20 geschat terwijl ik net een maand 20 ben.

Hij is inderdaad aan de ene kant veel rustiger bezig thuis dan ik maar hij draait elke zaterdag avond nog in de kroeg als DJ. Gewoon als hobby!

(al vraag ik me af hoelang hij dat nog vol gaat houden haha!)

Ik heb zoveel lol met hem! En als er iets is dat ik wel leuk vind en hij niet, dan geeft hij me alle vrijheid om die dingen met mn vrienden en vriendinnen te doen. Vind het heerlijk! Al die vrijheid en tegelijkertijd weten dat je grote liefde thuis zit! :D :oops:

@ Maart08: hoe reageerde jou ouders op het leeftijdsverschil?

7. Niet meer actief

Ach meid, wat maakt leeftijd nu uit?
    Zolang jij en je partner maar gelukkig zijn!

ik heb het in de familie meegemaakt, hij was 66 en zij 31 jaar toen ze trouwden.
    samen nog 5 kindjes, zij is nu weduwe hij is op 79jarige leeftijd overleden....

Maaaaar ze zijn altijd wel heel gelukkig geweest samen!
    Wij hebben ook genoeg gehoord van buitenaf, we snapten het ook wel aan de ene kant, de kinderen moeten nu hun vader missen, de oudste is 19 de jongste 11......

8. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ja dat lijkt me het enige negatieve, dat de kids eerder hun vader moeten missen maar tegen de tijd dat hij met pensioen is, is mn kleine meisje 20... en dan moet hij nog doodgaan... Dus dat valt bij mij dan wel weer mee.

Mn moeder vindt dat ik het haar niet aan kan doen omdat ze dan gepest zou worden op school en het raar zou zijn.

Terwijl bij mijn oppasgezin ik ook op 2 kinderen moet passen van een lesbisch koppel. Die kinderen zijn daarmee opgegroeid en weten niet anders, geeneen die gepest word op school omdat ze 2 moeders hebben.

Das toch ongeveer hetzelfde? liefde is liefde of dat nou 2 vrouwen zijn, 2 mannen zijn of een groot leeftijdsverschil...

9. Niet meer actief

Het is inderdaad wel eens voorgekomen dat Mijn opa zijn dochter van school haalde, en aan haar werd gevraagd of het haar opa was, nee het is mijn vader zij ze toen, dat was wel raar...

Toen mijn opa trouwde zat ik nog op school, ik moest eerst zijn trouwkaart laten zien want ze geloofden me niet hihihi

Maar hoe je het wend of keert, aan iedere relatie of er nu leeftijdsverschil is of niet....
    In iedere relatie is er wel wat, zo ben ik getrouwd geweest met iemand van mn eigen leeftijd, maar ik was doodongelukkig en de kids lijden daaronder, nu ben ik voor een 2de keer getrouwd (vandaag een jaar geleden) met een lieverd van 8 jaar ouder.....onze relatie is super en de kids zijn gelukkig!

Marscha, volg je gevoel....ook mijn man kan morgen er niet meer zijn.
    Zolang jullie beiden gelukkig zijn, zijn jullie een mooi koppel, ondanks het leeftijdverschil ;)

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ik ben 22 en me vriend is net 34 geworden
    mja dat is dan nog niet zo groot verschil als bij jou

maar over wat je moeder zegt ja misschien bedoeld ze met pesten ook dat ze straks denken dat jij de dochter van je vriend bent en dat jou kleine meisje zijn kleinkind is.
    snap je me nog ?

najah veder is het jullie eigen keus vind ik al zou ik er persoonlijk niet voor kiezen niet voor zo grote verschil.
    maar als jij gelukkig ben ja jou keus toch

11. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Mijn man is 14 jaar ouder, ik was 21 toen ik hem leerde kennen en mijn famillie had wel verwacht dat ik met een ouder iemand thuis zou komen, ik viel namelijk altijd al op mannen die een stuk ouder waren als ik.
    Zijn famillie daarentegen en dan vooral zijn broers die waren en zijn heel negatief, ik zou alleen voor zijn geld bij hem zijn en hij wil mij alleen voor de sex en dat soort stomme opmerkingen :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
    Zij zijn mij liever kwijt als rijk ;) ;)

Maar wij drietjes hebben het erg goed!

12. Debby18

Debby18 Actief lid

2 apr 2006
    317
    0
    0
    Hier ook een leeftijdsverschil!
    Ik ben 21 jaar, en mijn man wordt in januari 37. Gaat prima!
    Zijn al bijna 4 jaar bij elkaar, en al ruim 1,5 jaar getrouwd.
    Niemand in de familie maakt hier rare of vervelende opmerkingen over. Ben heel gelukkig samen met man en kind, dat is niet leeftijdsgebonden.

Liefs xxx,

Debby

13. kimkivits

kimkivits Fanatiek lid

28 jun 2006
    2.209
    0
    0
    Eigen zaak, fotografe
    eindhoven
    bij mij valt het best mee. ik scheel 6 jaar met mijn vriend. als ik 16 was geweest toen we wat kregen zou het heel raar geweest zijn maar nu zeggen mensen nooit meer iets over het verschil. ik was net 20 toen we iets kregen en hij 26. nu ben ik 24 en hij 30. maar ik vind het een goede match! ik vind het ook fijn dat hij al volwassen is, ipv mannen van mijn leeftijd die soms nog steeds geen vaste baan etc hebben.
    zolang je van elkaar houdt is alles goed toch? laat mensen lekker praten! ze moeten toch iets te doen hebben ;)

14. 4days

4days Niet meer actief

Nou zo raar toch ook weer niet? :)
    Toen ik mijn vriend leerde kennen was ik 16. En hij, je raadt het al, 22! ;) En nu, ruim 4 en een half jaar later, zijn we nog steeds happy! :D

15. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

Ach zolang Jullie gelukkig zijn, kan NIEMAND er iets over zeggen toch?

16. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    ik zelf val niet op mannen in de leeftijd van mijn vader, maar liefde kent nu eenmaal geen leeftijdsgrens. Dus als een ander gelukkig is met een oudere partner, dan kijk ik eerder naar het geluk dat ze hebben. Want liefde vinden is nou eenmaal iets heel bijzonders! Dus geniet van de liefde die je nu hebt en hopelijk wordt jouw man heel oud! En zo niet, dan kun je beter 10 jaar heel erg gelukkig zijn dan 60 jaar ongelukkig.

17. cindybaby37

cindybaby37 Actief lid

mijn vader was 15 jaar ouder dan mijn moeder,mijn broer is 20 jaar ouder dan zijn vriendin, mijn exman was 8jaar ouder dan mij en mijn huidige man waar ik al 7jaar mee getrouwd ben is lekker 9jaar jonger dan mij(hahahaha) ;) ;) dus volgens mij is leeftijd maar een getal,het gaat om de liefde :) :)

18. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik ben het wel een beetje met Lisette eens.

Ik zie dat nu bij mijn ouders. Mijn vader is 78, mijn moeder 58.
    Mijn vader is al een tijdje met pensioen en is de meeste dagen thuis. Mijn moeder daarentegen, werkt nog 3 dagen in de week en heeft zo haar eigen bezigheden (sport, computercursus enz).

Mijn vader zit dan veel alleen en vind dat niet leuk, hij houdt ook niet van winkelen dus dan gaat hij ook niet mee.

Vroeger toen ze beide nog werkte was het verschil niet zo groot, maar nu ze ouder zijn komen zulke 'dilemma's' om de hoek kijken.

Maar natuurlijk is iedereen en elke relatie weer anders! Ik wil jullie in ieder geval veel liefde en geluk toewensen! ;)

19. Shyness

Shyness Bekend lid

17 aug 2008
    961
    0
    0
    consulente
    Sint-Niklaas
    Ik heb helemaal nix tegen een leeftijdsverschil, liefde is liefde punt. (18+ natuurlijk)

Als jullie zelf gelukkig zijn heeft niemand er wat op te zeggen, ieder zn eigen leven.

x

20. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ze vragen idd wel eens aan hem: is dat je dochter? en dan zegtie dood simpel, nee das mn vriendin. en gaatie lachend verder waar hij mee bezig is.

en zn collega's opt werk ook als ze zijn foto zien: wie is dat? en dan zegtie: das mn vriendin. en dan geloven ze hem niet. en zo wel krijg je van die opmerkingen: woow doe je goed joh zo'n lekker jong mokkel.

nou wordt je ook niet vrolijk van aangezien ik dat "mokkel" ben...!

En tegen mij zeiden ze: "jij bent echt vies, je neukt een vent die je vader had kunnen zijn joh!" terwijl ik dus nog helemaal niet met hem naar bed was geweest... waren we helemaal niet mee bezig.

Zijn moeder zei ook tegen hem in het begin dat hij op moest passen. Aangezien ik achter zn geld en zn huis aan was...

belachelijk toch?

Ik moet zeggen dat hij meer bagger over zich heen krijgt dan ik. Hij is de oudste volgens hun en hij zou beter moeten weten. belachelijk.

als ik nu een misdaad zou plegen weet ik volgens de wereld ook waar ik mee bezig ben dus waarom niet als ik een vriend neem die wat ouder is?

Ik vind de jongens van mn eigen leeftijd erg kinderachtig en het past gewoon niet bij mij. Ik heb in mn verleden 3 jongens gehad die minstens 4 jaar ouder waren.

Het was ook niet mn bedoeling om verliefd op hem te worden eigenlijk... heb het ook erg lang tegen gehouden omdat ik bang was van wat de buitenwereld te zeggen had. en toen ik daar scheit aan had heb ik het nog 4 maanden geheim gehouden voor mn ouders...

Gelukkig accepteerd iedereen het bij mij nu, ze snappen het niet allemaal maar zolang ze het accepteren is het genoeg!

behalve mn moeder, die denkt nog steeds dat ik iets met hem heb omdat ik een extra "vaderfiguur" in mn leven nodig heb... naja zolang ze hem maar normaal behandeld mag ze dat denken van me.

Deel Deze Pagina