Leeftijdsverschil

Discussion in 'De lounge' started by Marscha, Sep 22, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 4days

4days Niet meer actief

Inderdaad, maar ik denk dat dat meer te maken heeft met het feit dat iemand onder de 15 nog lang niet volwassen is en ook nog geen goede keuzes kan maken, dan is het wel erg veel verschil qua ontwikkeling. Hoewel er nu wel een hoop dames van 15 zullen roepen dat zij wel heel volwassen zijn voor hun leeftijd.. :) Maar feit blijft dat op je 15e de hersenen nog lang niet volgroeid zijn.
    Iemand van 15 met iemand van net onder de 25 vind ik dan weer wel kunnen (hoewel dit natuurlijk ok erg aan de situatie ligt)

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    een vriendin van me is 21jaar jonger dan haar man en ze heeft 3kinderen van hem. tuurlijk is het moeilijk soms. de kinderen hebben er nooit problemen mee gehad dat hun papa best een stuk ouder is dan de meeste papa`s.

ik zou me als ik jou was er niet al te druk om maken. je weet toch nooit of een kind wel of niet gepest wordt en zoja, waarmee.

geniet ervan, enne... je kindje weet straks niet beter.

liefs doris

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,556
    529
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mijn vriend is 10 jaar ouder, en we zijn al bijna 15 jaar samen. Inderdaad toen we net een relatie hadden (ik was toen net wel/net niet 20) keken mensen soms wel ns raar op van het leeftijdsverschil. Maar ook hier een geval van dat hij wat jonger leek (ik gaf m maximaal 27, terwijl hij 29 was) en ik werd vaak voor 24, 25 aangezien (met mn 19 jaar)

4. Marscha

Marscha Niet meer actief

Er zijn toch meer mensen dan ik dacht met echt ons leeftijdsverschil. dus echt 20 jaar ertussen.

Ik dacht echt dat dit dus nooit voorkwam of zelden.

Mijn oma is de enige die het vanaf het begin goed opvatte, maar de ouders van mijn oma hadden zelf ook precies 25 jaar verschil ertussen! Dus die weet wat het is en trekt zich er weinig van op aan.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Ik was 15 hij was 23...
    En weet je..nu 11 jaar verder, saampjes getrouwd en een super mooi kindje! En we zijn nog steeds happy!

Wat andere ervan denken? Kan em niks schelen!

Wat trouwens ook zoiets apparts is, mijn man is 8 cm kleiner dan mij, en je moest eens weten wat een achterlijke opmerkingen we daarover krijgen!
    Ach..lekker boeie!

kus miek

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben 25, mijn man 36. Maar wij hebben er geen problemen mee, en de mensen om ons heen ook niet.

7. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Mijn man en ik schelen bijna 10 jaar. Toen ik hem leerde kennen was ik 14 en hij dus bijna 24, tja dat gaf wel rare gezichten. Mijn man had er in het begin ook grote problemen mee, dus het heeft wel een geduurt voordat we echt "verkering" kregen. Ik was ruim 15 toen we dus "echt" wat kregen. In januari zijn we 19 jaar bij elkaar en 2 juli 2009 zijn we 10 jaar getrouwd. We hebben wat later voor kindjes gekozen, dus hij is zogezegt een "oudere vader", 39 toen Milan geboren werd, 41 toen Misha geboren werd. Nu moet ik zeggen dat m'n man wel een lekkere vlotte vent is en dat je hem eerder 35 schat dan 43, wat hij nu dus is....

Mijn zus en haar vriend schelen 12 jaar, maar dan dus omgekeerd...Mijn zus is ouder dan haar vriend. Ze leerde hem kennen toen hij 17 was en zij dus 29..Dat heeft ook heel wat stof doen opwaaien, aangezien mijn zus ook nog eens een gescheiden vrouw was met 2 jonge kindjes. Zelf heb ik er nooit geen problemen mee gehad, gezien hun geluk samen, maar in de samenleving is het gewoon erg raar om als vrouw 12 jaar ouder te zijn, andersom wordt veel minder moeilijk over gedaan. Zij zijn nu alweer 8 jaar samen en heel erg gelukkig met elkaar. Haar vriend gaat ook heel erg goed met haar kinderen, die hun biologische vader niet meer zien, omdat die simpelweg ervoor gekozen heeft zijn kinderen niet meer te willen :( Vriend is als een vader voor hun, ondanks zijn jonge leeftijd, ben echt trots op die 2 zoals ze in het leven staan en een goede basis geven aan "hun" 2 kinderen.....

8. stampertje

stampertje Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    3,086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Nou het maakte ze niet zo heel erg uit ze zeiden het is jou leven. Ze kunnen het goed met elkaar vinden dus dat is wel fijn. Het is ook wel raar mijn moeder is een jaar jonger als hij en mijn vader 3 jaar ouder.

9. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

mijn schoonvader is 70,zijn aanstaande vrouw is 29,dat vind ik toch best een beetje ver gaan..hoewel ik ze toch een gelukkig leven toewens. hij is alleen gesteriliseerd dus kinderen komen er wel (ze zijn bezig) maar dan van een donor ;)

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben 24 en mijn lief is 35. gaat prima! al ruim 8 jaar

11. pina123

pina123 Bekend lid

Jun 30, 2008
    598
    0
    0
    Wow! Dat vind ik ook wel ver gaan...
    Maar ik mag niks zeggen want mijn man en ik schelen ook 14,5 jaar!
    Al 6 jaar samen. We kregen verkering op mijn 18e, hij was 33 toen.
    Ik was altijd al gek op oudere mannen ;) hihi.
    Maar we gaan geweldig samen, en hij blijft altijd een groot kind ;) hihihi!Ik moet zeggen dat híj mij jong houdt!

12. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Heeft je schoonvader netjes gedaan ;) mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je man ervan vind? En is je schoonvader zo'n kwieke man? Lijkt mij zo raar, ik moest nml aan 1 ding denken, en begrijp mij alsjeblieft niet verkeerd, is niet naar bedoeld, maar geld? Of ben ik nu te vrijpostig? Sorrie daarvoor als het echt verkeerd overkomt.

Ik had een collega die kreeg een ehm, relatie toen zij 15 was en haar nu man al ruim over de 40. Dat vind ik eerlijk gezegd iet wat ziek... Maar aan de andere kan, zij is nu bijna 25 en ze zijn nog samen. Maar toch, ik blijf het ''raar en naar'' vinden.

13. Marscha

Marscha Niet meer actief

de opmerking "heeft je schoonvader goed gedaan!" is zo belachelijk! Ik voel me echt goedkoop als ze die opmerking al maken tegen mn vriend op zn werk! "heb je goed gedaan zo'n jong mokkel". Bah!

Dat zijn dus precies de vooroordelen die mensen hebben. Als je voor het geld bij iemand zou blijven zou je wel vreemdgaan en iemand voor zn lot overlaten. Je gaat niet echt voor iemand zorgen dan denkik.

Mijn vriend verdient 4keer mijn salaris, heeft een koopwoning en heeft altijd ruim 5000 euro op zn rekening staan zonder dat hij ooit zn rekening checkt of nadenkt voor hij iets koopt. hij koopt wat hij wil, wanneer hij het wil.

Ik daarintegen zit met alles uit te rekenen wat ik red en wat ik neit red moet ik doorschuiven naar volgende maand. En natuurlijk helpt hij me soms door plotseling met een commode aan te komen of zelf nieuw bestek te kopen en mij zn oude te geven enzo. erg fijn.

Hij is niet de vader van het kind trouwens, en toch accepteerd hij alles. Heb nu 7 maanden iets met hem en hij heeft me door alles heen geholpen. en geloof me das echt niet prettig als je vriendin een pre partum depressie heeft... wat dus bij mij het geval is.

Hij is gewoon mn rots in de branding en zonder hem was ik niet zover gekomen, zeker niet! Ben zo vreselijk verliefd op hem en word alleen maar meer en meer! Heeft niets met geld te maken.

14. Marscha

Marscha Niet meer actief

Dat is inderdaad wel extreem ja, dan valt mijn situatie nog mee 8) :)

15. Missmutz

Missmutz Lid

Mar 22, 2008
    56
    0
    0
    volgens mij maakt leeftijd weinig verschil!

16. Marscha

Marscha Niet meer actief

Ben jij nou nog niet bevallen? :)

17. Missmutz

Missmutz Lid

Mar 22, 2008
    56
    0
    0
    haha nee helaas nii was gister ff aan de sneup en kwam hier terrecht en kon t niet late te reageren met t feit dat mijn vriend ook 38 is en ik 22 en hij 2 kids heeft en mijn ex me heeft laten barsten maar gelukkig beschouwt ie de mijne als zn eigen :D

18. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,149
    0
    36
    heb ik het dan ook goed gedaan? mijn man is 6 jaar jonger 8) 8)

maar ja........... hij zit dan ook achter m'n geld aan ;) ;)

nee hoor, ff zonder dollen......... een ieder moet doen waar die zich gelukkig bij voelt en als je elkaar in je waarde laat maakt leeftijd niks uit.
    ik zeg altijd maar zo "leven en laten leven"

BTW........ mijn (jonkie) mannetje is hier de huismus en ik wil nog wel eens lekker gaan feestbeesten in de kroeg :confused: :confused: dus dat zegt qua leeftijd ook niks ;) ;)

19. morgaine

morgaine Bekend lid

Sep 22, 2006
    894
    0
    0
    Arnhem
    Hier precies het zelfde als Nienke70.

20. Female

Female Niet meer actief

Mijn man is 11 jaar ouder dan ik ben.
    Heeft nog nooit een probleem opgeleverd.
    Ik voel me vaak een stuk volwassener als hem :)

Share This Page