Leeftijdverschil in vriendschappen.

Discussion in 'De lounge' started by Kletskoek, May 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Via de school van onze zoon heb ik een moeder leren kennen. Onze jongens zitten bij elkaar in de klas. Deze spelen veel met elkaar, ook buiten school. We appen geregeld met elkaar, bellen weleens en komen bij elkaar over de vloer als de jongens hebben afgesproken. Dan is het enorm gezellig en blijf ik nog hangen. Er is een duidelijke klik en we hebben het enorm gezellig met elkaar. Echter ben ik nog 'maar' 26 en is zij 'al' 43 jaar. Wat is jullie ervaring met een leeftijdverschil in vriendschappen?

2. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Geen probleem! Ik heb een aantal vriendinnen van mijn leeftijd maar ook twee van begin 40! (ik ben 29) Zijn leuke vlotte jonge meiden met jonge kinderen en staan vol in het leven. Ik merk er niks van. Ja soms dat zij wat meer ervaring hebben op carrière gebied (als we over werk praten ik ken ze van mijn oude werk) maar verder niets aan de hand!

3. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Ik had een oudere vriendin, die vriendschap is er nu niet meer.
    Ik heb haar leren kennen toen haar jongste dochter geboren was ik was toen 16, toen ik ging trouwen waren wij nog bevriend maar na het trouwen is het langzaam verwaterd.
    Alles moest van mijn kant komen en toen mijn oudste geboren was had ik ook een kaartje gestuurd maar nooit kon ze komen, toen heb ik de vriendschap "langzaam dood laten bloeden".

Maar als je vriendschap hebt met een vrouw die kinderen in dezelfde leeftijdsfase hebt als jou kinderen heb je meer raakvlakken dus dat zal wel goed gaan denk ik.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Mijn ene BFF is 9 jaar ouder, hier geen problemen.

5. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb een aantal vrienden/kennissen die een stuk ouder zijn dan ik, scheelt tussen de 10/15jaar. Nog nooit problemen mee gehad.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Leuk dat je zo een vriendin hebt gevonden!
    De moeders van de kinderen die bij mijn zoontje in de klas zitten zijn bijna allemaal ouder dan ik. De meeste zijn 30+ en ik kan het met iedereen goed vinden. Ben zelf 28 en de moeder van een vriendje waar hij wel eens mee speelt is 40, maar de klik tussen ons was er gelijk.
    Leeftijd maakt daarin niet echt uit denk ik. Is maar net hoe je jezelf opstelt. Mijn buurvrouw is ook een stuk ouder dan dat ik ben (heeft kinderen van begin 20), maar ook met haar kan ik het goed vinden.

Ik ga liegen als ik zou zeggen dat ik het niet fijn zou vinden als ik niet zo ongeveer de jongste moeder uit de klas zou zijn, maar het is niet anders en als het klikt, klikt het.:)

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

Sep 16, 2008
    16,607
    7
    38
    Mars
    Wat jammer zeg!
    Maar dat kan natuurlijk ook met vriendinnen gebeuren van je eigen leeftijd:) soms klikt het niet meer of is de ander zo erg veranderd of jaloers/ongeïnteresseerd in jouw leven dat je uit elkaar groeit.

8. meissie83

meissie83 Bekend lid

Nov 30, 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Ik heb mijn oudere vriendin ontmoet toen wij samen bij een tuincentrum werkte, de klik was er direct en nog steeds.
    Ik heb geen contact met mijn echt moeder dus zij is mijn surrogaat moeder en ik ben erg op haar gesteld. Zij is 47 en ik ben 31.
    Nadat ik daar ben weggegaan bij het tuincentrum hebben we contact gehouden, zij een opleiding gaan doen tot kraamverzorgster en zij heeft dus ook gekraamd bij mijn 2 jongste kids.

9. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

Jun 5, 2013
    7,018
    548
    113
    mijnes zijn ook allemaal ouder. varieert tussen 33 en 41. ben zelf 30

10. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Mijn vriendinnen zijn ook allemaal wat ouder over het algemeen maar ik merk er eigenlijk niets van;)

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ben heel lang met een vrouw omgegaan die 30 jaar ouder was dan dat ik was. Haar kinderen waren ouder dan ik het contact is verwaterd maar heb heel veel steun aan haar gehad.

Leeftijd kent geen grens en als je er lekker mee om kunt gaan gewoon doen. Jij bent nog wat jonger zij is wat ouder dat kan perfect samen gaan. Zij is misschien al wat rustiger jij bent misschien nog wat drukker en samen maakt dat een leuk contact als je het kunt hebben doen.

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De reden dat het mis kan lopen is dat je in een andere fase zit. In dit geval hebben jullie een kindje van dezelfde leeftijd dus iets gemeen. Ik heb vriendinnen van mijn eigen leeftijd maar ook oudere vrienden. Mijn beste vriendin is 9 jaar ouder en een andere goede vriendin is 8 jaar jonger.

13. babylove26

babylove26 Fanatiek lid

Ik ben bijna 30 en 1 van mijn beste vriendinnen is 48... Klinkt als een enorm verschil als ik het zo typ maar in het echt heb ik het nog nooit zo ervaren. Ze is zo jong en vlot en kan enorm met haar lachen dus voelt het alsof ik met iemand van mijn eigen leeftijd zit te kletsen.

14. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik kan het vaak altijd beter vinden met oudere vrouwen. Omdat meiden die ik ken in de zelfde leeftijd in een hele andere fase zitten. Een goede vriendin van me ken ik inmiddels alweer 10 jaar en zij zit ook in een hele andere fase, maar met haar kan ik het wel weer goed vinden. Ligt ook aan het karakter en persoon natuurlijk.

15. tuc

tuc Niet meer actief

O dat zou ik geen probleem vinden...ik denk dat in een vriendschap leeftijd miet zoveel uitmaakt....maar meer dat je in dezelfde levensfase zit..en bij jullie is dat zo door de kids.

16. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Leeftijd maakt niet zoveel uit...levensfase vaak wel

17. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Mijn beste vriendin is 15 jaar ouder.....

18. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Bij mij zijn een hoop vriendinnen ook veel ouder. Heb wel jongere vrienden. Maar vriendinnen zijn altijd wel ouder. Mijn allerbeste vriendin is vorig jaar op 81 jarige leeftijd overleden.

Leeftijd zegt niets, het is maar net hoe je in het leven staat. Zij was bijvoorbeeld veeeeel moderner dan mijn eigen vader.

19. taliaa

taliaa VIP lid

Mar 2, 2007
    16,056
    2,193
    113
    Brabant
    Ik heb een vriendin die 21 jaar ouder is. Nooit last van. Juist een bult levenservaring.
    Het enige is dat zij het wel eens vergeet en het dan heeft over 'vroeger', maar dat is dan echt van voor mijn tijd:)

20. Queeny

Queeny Bekend lid

Oct 29, 2013
    891
    0
    0
    Ik ben 35, mijn beste vriendin (al 20 jaar) is 41.
    Mijn allerliefste schoonzus die ik ook als vriendin zie is 25.
    Beide hebben (nog) geen kinderen.
    Ik denk eigenlijk nooit aan leeftijden van mensen. Ik ben ook zeer slecht in leeftijd schatten, hahaha!

Share This Page