Leeftijdverschil met partner

Discussie in 'De lounge' gestart door LovelyDK, 29 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ben nu wel nieuwsgierig... ;)

2. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Wat ik wel eens grappig vind als mijn man het dan over zijn verleden heeft en dat hij dan zegt dat hij al 25 jaar bij de post werkt!!. hihi dan ben ik nog maar net geboren :) terwijl hij toen met zijn cariere begon ;)

3. Mijn man is precies 3 weken ouder dan ik :)

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik liet het hier in huis zo eens vallen, van meiden in de twintig met een relatie van mannen van in de vijftig. Mijn man vroeg meteen: Realiseren die vrouwen zich wel dat ze waarschijnlijk weduwe zijn voor hun vijftigste?

Vond ik eigenlijk wel een goede vraag. Dus niet dat het probleem ligt bij het leeftijdsverschil NU en wat men zegt dat je dan in een andere levensfase zou zitten, maar hoe zien jullie de toekomst? Over een jaar of twintig zullen de eerste ouderdomsgebreken wel vorm gaan krijgen...

5. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    LadyXochi: Wij hebben daar wel degelijk over nagedacht. Als ik 50 ben is hij 71. Maar misschien wordt hij wel 90 en ik maar 60. En een mens kan ook jong sterven, die garantie heb je gewoon niet. En ik ben liever gelukkig met hem, hoe lang of mogelijk hoe kort dat ook mag duren.
    En ja hij gaat straks misschien aftakelen, maar we weten niet wanneer, hij kan best heel lang fit blijven. JE zou nu ook niet zeggen dat hij 45 is. Hij is super sportief en fit, ziet er jong uit enz. En als hij achteruit gaat dan nemen we dat voor lief. Ik zal proberen hem dan zoveel mogelijk uit de handen te nemen, zodat hij wat meer rust kan pakken zodat het makkelijker wordt.
    En misschien blijkt over 20 jaar dat het verschil te groot is, dan heb ik iig 20 hele gelukkige jaren met hem gehad en ik zou de jaren die we nu al samen hebben gehad voor geen goud willen missen.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    PenF, ik denk dat het goed is dat je daar over na hebt gedacht ;) Het lijkt me heel pijnlijk als je dat niet doet en daar gaandeweg achter komt.

7. fafje

fafje Niet meer actief

een kennis had een vriendin van 30 jaar jonger...zij worstelde idd met die vraag, "straks ben ik helemaal alleen" etc etc...maar het weerhield haar er niet van ..
    Maaar omdat zij straks alleen zou zijn, wilde ze wel graag een kind van hem...(btj egoistisch als je het mij vraagt, maargoed ergens kan ik het begrijpen)...maargoed hij wilde dat echt niet, heeft er al 4...en wilt geen vader zijn die niet lekker kan ravotten met zn kinderen omdat ie lichamelijk bijv nie aan zou kunnen...(hij wa sal 50) Bleek ook nog es dat zij verminderd vruchtbaar was, dus in de mmm moest...en ijn haar geval zou de kans op meelrignen enorm zijn...dus het was ehct een no-go..
    Inmiddels izjn ze wel officieel uit elkaar ...maar "gaan" nog steeds met elkaar....

het is gewoon allemaal heel dubbel wnanner er gevoel bij komt...je kan wel heel verstandig en rationeel nadenken maarja...liefde heh

8. dnise

dnise Fanatiek lid

16 feb 2010
    1.819
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben 1 jaar ouder dan mijn man!...

merk daar totaal niets van! mijn man wordt vaak ouder geschat omdat het zo'n grote brede vent is...

en voor alle meiden met een veel oudere man:
    Geluk staat bovenaan! en liefde kent geen grenzen!...
    zolang jullie gelukkig zijn en jullie mannen jullie gelukkig maken zie ik er totaal geen probleem in!...

9. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

In het begin van onze relatie heb ik alleen maar daaraan gedacht. Afschuwelijk vond ik het dat ik verliefd was geworden op iemand die veel ouder was. Want wat was mijn toekomst? Moet ik straks echt als "jonge" vrouw van 50 gaan zorgen voor een man van 80? Vind ik hem dan nog wel uberhaupt aantrekkelijk? En dan ben ik straks alleen, en misschien te oud om zelf nog een nieuw leven te beginnen. Mijn kind heeft straks een oude vader, hoelang heeft hij nog te gaan voor de kwalen beginnen? Moet ik dan alleen voor een kind gaan zorgen? Enz enz enz. Je kunt natuurlijk nooit dingen zeker weten in het leven maar ik weet wel dat ik niet kan zeggen dat we samen oud worden.

Maar zoals al eerder gezegd, liefde wint het van je verstand. Je stopt het zo diep weg. Maar als ik eerlijk ben en puur naar mijn verstand luister had ik nooit een relatie met hem moeten beginnen, en ik heel af en toe neem ik het mijn vriend zelfs kwalijk dat hij bewust met mij een relatie is begonnen. Hij had beter moeten weten.

Maar goed het is zo moeilijk om lang stil te staan bij de toekomst. Gewoon omdat je in het nu leeft, hoe moet je dan continu denken aan wat er heel misschien wel komen gaat. Dat is nog zo ver weg. Dat zien we dan wel weer denk je dan. Tuurlijk denk ik er soms weleens aan maar ik probeer het niet te vaak te doen. Nu is het geweldig, we houden van elkaar, we hebben een mooi kindje. En de toekomst tsja zal wel heel moeilijk worden, maar misschien ook wel niet. Je groeit er toch samen naartoe.

10. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Mijn man is 5 jaar ouder maar daar merk ik niks van hij ziet er ook niet uit als 5 jaar ouder en zijn gedrag is al helemaal niet zo ;). Soms merk ik wel dat hij op school (basis) andere dingen deed en dat er anders met leerlingen omging maar ik zat op dalton en hij gewoon dus dat zou het ook kunnen zijn en tv programma's die ik ken en hij niet en andersom.

11. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ouder dan mijn man (3 jaar)

12. draga

draga Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.657
    0
    36
    3 baantjes in de schoonmaak. Eindelijk werk!
    drentse land
    Mijn man is 6 half jaar ouder.

13. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier zit er 10 jaar tussen.

14. Petra83

Petra83 Bekend lid

3 jan 2008
    926
    1
    16
    verpleegkundige
    mijn man is 3 maanden ouder

15. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Onkruid vergaat niet!!!! ;)

Tsja.. ik had al eerder geplaatst dat mijn vriend huisvader wil worden en beetje wil 'bijbeunen' zo hier en daar.. dus qua pensioen/werk zullen we weinig verschillen ervaren denk ik.

Ja.. en hij kraakt wel als die uit bed komt hoor. Dat zijn de eerste verschijnselen hé haha! Nee.. als hij echt oud begint te worden ruil ik hem in voor een jonger exemplaarr!! :D:D:D

Ik denk er niet over na.. ik kan ook volgende jaar een ongeluk krijgen of ernstig ziek worden.. ik ben niet bang om alleen te eindigen. Heb immers over paar weken een prachtige zoon die vast heel lang bij zijn moedertje blijft haha! :D

16. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

Haha herkenbaar ;). Ik zeg ook altijd als je echt te oud wordt neem ik wel een minnaar :D

17. Selena149

Selena149 Niet meer actief

Wij schelen 3 jaar (ik jonger).

18. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 12 dagen ouder dan mijn vriend. Een lekker groen blaadje dus... :D

19. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Waarom vandaag bezig zijn met over 20 jaar? Zover in de toekomst kijken doet toch afbreuk aan je kwaliteit van leven vandaag? Leef vandaag en realiseer je wat de toekomst kan brengen (maar dat geldt ook voor minder grote leeftijdsverschillen)!

20. Bri

Bri Niet meer actief

Je houdt van iemand, of je houdt niet van iemand. Daar heeft leeftijd toch niet zo veel mee te maken? (zolang je het niet met een minderjarige aanlegt ;))

Mijn ouders scheelden 14 jaar en mijn moeder werd weduwe toen ze 57 was, na 39 jaar huwelijk. Ze is een aantal jaar alleen geweest, en heeft daarna nog iets van 10 jaar een relatie gehad met een jeugdvriend. Ook hij is inmiddels overleden, dus ze is eigenlijk voor de tweede keer weduwe. Maar wat een rijk leven, en wat een geluk in de liefde!

Deel Deze Pagina