Hallo, Vandaag een tweedehands pacco piccolo gekocht. Zoon ingebakerd. Gaat helemaal goed. Meteen rustig en goed zijn laatste bv gehad zonder te slaan en wiebelen. Maar nu moet hij dus slapen. Eigenlijk vind ik dat best eng en wil hem er uit halen zodat ik het morgen overdag kan testen. Vooral omdat ik vannacht minder goed kan checken of hij nog ademhaalt. Hij is vlak na de bevalling gestopt met ademen, vandaar nog de angst. En wat hebben jullie kinderen aan in de doek? Hier een romper een een boxpakje/slaappakje. Hij voelt niet warm in zijn nekje nu. Ik zou hem onder een lakentje en deken leggen. Het is niet warm op onze slaapkamer. Hebben enkel glas en geen kachel aan.
Maar waar ben je precies bang voor? Dat hij zich gaat omrollen in de doeken? Hier beide kinderen in de pacco gehad. Had ze idd een boxpakje/kleertjes aan en later een pyjama'tje. Verder een lakentje en dekentje... Je moet gewoon even proberen waar hij genoeg aan heeft qua warmte. Je hoeft echt niet gelijk bang te zijn dat hij 'oververhit' raakt. Hier beide kinderen weleens heel nat van het zweet gehad maar dan gingen ze ook heel hard huilen!
Ja, dat hij het te warm krijgt. Dat hij dan niet meer goed reageert. Maar het is eigenlijk wel heel goed gegaan vannacht. Ik niet veel geslapen. Telkens wakker en hem controleren, maar hij vond het zelf wel erg prettig geloof ik.
Onze dochter had haar pyama aan. Verder alleen de Pacco. Als je je er fijner bij voelt om het overdag te testen is dat prima toch. Dan kan je daarna de doek snachts gebruiken.
Onze dochter heeft vanaf dat ze 2,5 week oud is tot een week of 12 ingebakerd gelegen van de zomer. ok, dit was wel in de zomer en toen was het erg warm. ze had toen een romper zonder mouwen aan en een lakentje over zich heen (ik las ergens dat het effect van de pacco beter is als ze toch nog een beetje toegedekt zijn)
Mijn dochter slaapt ook in de pacco. Zij blij, wij blij meestal doe ik haar gewoon in een rompertje en pakje erin met een lakentje en snachts ook een dekentje. Als ze het te warm krijgt gaat ze echt wel huilen! Gewoon proberen wat werkt voor je kindje.
Bedankt! Hij heeft nu gewoon een romper zonder mouwen of korte mouwen aan. Verder een boxpakje. En dan in het wiegje een laken en een dekentje. Hij is prima op temp. en slaapt heerlijk in.
Ons huis is standaard 18-20 graden dus hij heeft bij ons meestal een romper lange mouw aan, pacco, lakentje en dekentje. Nu het wat kouder is vaak een pyamabroekje. In de gebruiksaanwijzing of op internet staat sowieso wat men aanraad om aan te trekken in een pacco.