Leeftijdverschil tussen kinderen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Samsa, 2 sep 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik was 34 toen de 2e kwam. Mijn oudste is 9, mijn jongste 9 maanden. Zit 8 jaar tussen. Ik vind het heerlijk. De oudste maakt alles heel bewust mee en is dol op haar baby zusje (en andersom ;)). En doordat ze zelfstandig is heb ik ook wat lucht, doordat ze bijv zelf haar brood kan smeren als ik de baby voedt.

Dus nee, ik vind 32 niet te oud en zal niet snel iets zeggen over leeftijdsverschil :thumup:

14januari vindt dit leuk.
  2. MaLuc

MaLuc Fanatiek lid

2 sep 2018
    1.425
    1.026
    113
    Vrouw
    Ik was 32 bij mijn eerste ;) Dus nee, ik vind je juist nog heel jong! En het leeftijdsverschil lijkt me ook echt geen probleem. Het lijkt me heerlijk om je lekker op je baby te kunnen richten als je oudste twee op school zitten :)
    Ik ben nu 37 en wil nog heel graag een derde. Ik zou er eigenlijk best nog wat meer leeftijdsverschil tussen willen, nog een keer optimaal genieten van zo'n kleine baby, maar ik wil op mijn leeftijd liever niet nog heel lang wachten.

3. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    32 is super jong!

Een groot leeftijdsverschil in een gezin vind ik persoonlijk helemaal niet leuk. Ik scheel zelf 7 jaar met siblings en dat was in de kindertijd niet leuk al hebben we nu een goede band.

Hier dus bewust 4 kinderen in 3 jaar tijd.

4. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    #24 Izzie7676, 5 sep 2018
    Laatst bewerkt: 5 sep 2018
    ( toch nog even aangepast naar vaag)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

32 is nog niet oud hoor.

Ik was 26 toen zoon kwam. En nu 28 als dochter komt. Tussen onze kinderen zit nog geen 2 jaar (22mnd)

6. Glinea

Glinea Lid

5 jun 2018
    60
    30
    18
    Vrouw
    Tja ik kom uit een gezin waar we leeftijd maar een getal vinden en waar het geen stuiterbal uitmaakt of je 20, 40 of 80 bent.
    Mijn Bonus moeder kreeg haar kinderen om de 4 jaar en daar staat ze nog steeds achter. Ook mijn zus kreeg haar kinderen met 4 jaar ertussen, zodat ze echt de tijd had voor het nieuwe kindje. Bij mij zit er straks 1,5 jaar tussen maar dat is gewoon zo gelopen.

7. Gootje1988

Gootje1988 Fanatiek lid

5 apr 2017
    4.847
    2.845
    113
    Hier m'n oudste ruim 9 en jongste nog geen 2 maanden. Heerlijk is het!

8. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Wat is te oud? Denk dat dit helemaal aan de situaties enz af hangt. Als jij en gezond/fit voelt enz en de wens is er nog dan zeg ik doen!

Hier zit tussen de oudste 8 (dochter van man) en de kleine die straks geboren wordt Bijna 9 jaar verschil.
    We hadden er graag minder leeftijd tussen gehad, maar moeder natuur werkte bij ons niet mee.
    Achteraf vindt ik het helemaal niet erg, want grote zus is straks echt grote zus en ze kan niet wachten tot haat kleine zusje er is waar ze zo graag voor wil zorgen.

9. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Qua leeftijd kan het sowieso nog prima!

En daarbij tuurlijk als jij nog graag een kindje wilt waarom niet? De oudste zal dit bewuster meemaken en maakt het misschien extra leuk.
    Kan je helpen met de baby! Super leuk juist

10. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Ik ben 33. Nog een weekje... en mijn oudste is 9, mijn jongste is 5 en ik ben zwanger van de derde. Prima hoor!! Het leven loopt zoals het loopt. En je bent nog jong zat.

Deel Deze Pagina