vaders weren uit verloskamers

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door Sjees, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjees

Sjees Niet meer actief

Zat daarstraks rtl4 te kijken,boulevard geloof ik..
    hebben ze een item; Vaders weren uit de verloskamers.
    Volgens menig gynecoloog zou de vrouw zich beter kunnen ontspannen en zou de bevalling soepeler gaan als de mannen er niet bij aanwezig zijn ( nou denk dat dat bij mij averechts effect zou hebben,maar goed)

ook zou het complicaties en medisch ingrijpen voorkomen en verminderen als de man niet bij de geboorte aanwezig zou zijn.

Ik vond dit zo'n rare beredenering,de man heeft toch net zoveel recht om bij de geboorte van zijn kindje te zijn als ons?
    Ik hoop maar dat dit nooit zal worden doorgevoerd want weet wel dat ik dan thuis beval!
    Maar misschien is dat wel juist de reden,minder ziekenhuisopnames,kosten besparing enz enz...;)
    Wat vinden jullie hier nou van?

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja, ik heb het ook gezien. Echt heel raar. Moet er niet aan denken dat ik mijn man niet naast me had gehad met de bevalling. Vind het heel raar. Mannen moeten toch gewoon de keuze hebben om bij de bevalling aanwezig te kunnen zijn!
    Lijkt me heel moeilijk om door te voeren, zal wel veel verzet tegen komen.

3. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Echt belachelijk. Ik had het zonder mijn vriend echt niet gered hoor. Toen we nog thuis waren mocht hij niet douchen van mij, en in het ziekenhuis eigenlijk ook niet naar de wc haha. Ik zou niet weten wat ik zonder hem had moeten doen.

4. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik heb hem hard nodig gehad, had hem daar echt niet willen missen!

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland

hier ook zo ;) . Anderzijds, toen ik weg was voor een ruggenprik en ik een lieve verpleegster trof op de o.k. vond ik dat ook wel goed op dat moment... Maar je hebt in elk geval een steun en toeverlaat nodig.... en je man is dan wel gewoon heel praktisch!

6. Sjees

Sjees Niet meer actief

7. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh ik dacht al, wat heb ik gemist? ;)

Maar goed, had mijn man echt niet willen missen hoor! Maar denk niet dat dit ooit geaccepteerd zou worden in Nederland :)

8. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Ik had ook graag mijn vriend bij me,maar toen mijn moeder kwam,had ik toen ik zoveel pijn had,daar alleen nog maar oog voor zeg maar:D

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja, ik zag het toen straks ook, vind het echt nergens op slaan!
    Ik vond het veel vervelender dat ik een voor mij onbekende verloskundige en verpleegkundige bij mijn bed had...

10. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Mijn man er niet bij? Dan regelen ze die bevalling ook maar zonder mij!

Kan niet natuurlijk, maar 't moge duidelijk zijn dat ik vind dat dat nog altijd de keuze is van de barende vrouw en haar partner en níet van welke gyn, vk of arts dan ook!

11. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik denk dat het zo'n vaart niet zal lopen. Het is geopperd door een franse gyn. Hij zal toevallig net zijn dag niet gehad hebben. :D

Maar ik zou het niet accepteren als mijn man er niet bij zou mogen. Jeetje, zouden we weer terug gaan naar de middeleeuwen, daar mocht het ook niet. ;)

12. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    ik ben het erme oneens behalve in sommmige situaties.

een kennis van mij is tijdens de bevalling weggestuurd voor een boodschap... het kindje kwam nog lang niet dus dat kon ook.

hij was helemaal op van de zenuwen.. spugen... en steeds maar vragen en vragen en vragen aan de verloskundige ( die was er dan even om te tocheren en mocht dan liever niet meer weg van hem).... en ook de hele tijd heen en weer lopen...

hij had eten gemaakt voor zijn vrouw want ze had alles eruit gespuugd en hij vond dat ze dat op moest eten want ze had energie nodig...

het is een schat van een man... en best nog wel een stoere ook...

ik kan me voorstellen dat is sommige situaties de vader eventjes weg kan gaan... alleen als alle partijen het daarmee eens zijn natuurlijk.. maar volgens mij zijn dat toch echt uitzonderingen????

bij het 2e en 3e kindje ging het goed met hem...

gr Jose

13. Mijkeltje

Mijkeltje Fanatiek lid

7 jun 2009
    3.029
    1
    0
    Tuurlijk, in zulke situaties is 't een ander verhaal, maar per definitie vaders maar weigeren gaat me te ver. (Ik zie die kennis van je helemaal voor me hier, arme man! :D)

14. ikke22

ikke22 Actief lid

1 sep 2009
    198
    0
    0
    :$:$:$:$:$:$:$:$ Hoe komen ze hierbij?

Als mijn vriend er niet bij mocht zijn dat had het ziekenhuis echt te klein geweest :p. De verloskundige (van het ziekenhuis) geloofde het niet eens toen ik zei dat ik het ECHT niet meer trok..... HAD EEN WEEËNSTORM!:$ Had geen seconde pauze tussen de weeën. Ze bleef maar zeggen 'nee blijven liggen', terwijl ik juist liggend de weeën bijna niet op kon vangen. Was echt een TR*T :)->)

Ben zooo blij dat mijn vriend erbij was. Het echt niet doorstaan zonder hem. Ik vond het echt super fijn dat ie er zo voor me was.

Als ze dat ooit gaan invoeren dan ga ik ook thuis bevallen en als ik naar het ziekenhuis moet dan hebben ze in het ziekenhuis echt en probleem. Want mijn vriend gaat er echt wel bij zijn!

Kan zo boos worden om dit soort dingen. Achterlijke mensen die dit willen...

15. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Zonder mijn mannetje had ik het óók niet gered. Ben wel thuis bevallen, maar ik luisterde vooral alleen naar mijn man (ipv naar de verloskundige). Dus mijn man is in mijn geval heus wel mijn redding geweest. Had het niet zonder hem gekund. Wie zijn handen mag ik dan fijn knijpen??? Die van de zusters ofzo?

16. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Ik vind het wel belachelijk dat ze zoiets willen doen. Komop, in de meeste gevallen heb je toch de steun van je man nodig?? Of hij nu luid aanwezig is of 'rustig' aan de zijlijn zit. Het is en blijft toch je eigen keuze!

17. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

22 feb 2009
    945
    0
    16
    Het zijn trouwens vaak mannen die zulke belabberde dingen bedenken is jullie dat wel eens opgevallen? Alsof mannen weten hoe het is om te bevallen (bijvoorbeeld) en dan zouden ze ook nog s moeten bepalen dat de man er niet bij moet zijn. Tsjonge jonge, waar gaat dit heen:(

18. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Het moet toch niet gekker worden!
    Had er niet een moeten denken dat Robert er niet bij was geweest / had mogen zijn.

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Als mijn man er niet bij had mogen zijn dan had ik geforceerd geworden om op mn zij te draaien terwijl mn blaas veel en VEEL te vol was en dan was er waarschijnlijk iets VRESELIJK mis gegaan! Mn man heeft de zuster die me onderhand om duwde omdat ik zo nodig op mn zij moest gaan liggen (weet niet eens meer waarom) weg geduwt omdat ik keer op keer jankte van de pijn dat t echt niet ging en veelste zeer deed.
    Later bleek dus ook dat mn blaas op knappen stond en kreeg ik een cateter zodat het eruit ging.

Oh mn man zei dat de weeen te snel gingen en dat minder zou worden als ik op mn zij zou liggen. Daarom dus draaien. Van heel de bevalling was dat het pijnlijkst!

Als ze dit door voeren dan kunnen ze op hun kop gaan staan dan NOG wil ik niet in het ziekenhuis bevallen. Teveel ellende daar mee gemaakt om dr in mn uppie te liggen in zo'n positie!

20. Aszz

Aszz Niet meer actief

"Menig gynaecoloog" ?
    Zullen wel allemaal kerels zijn geweest met trauma's van de bevalling van hun eigen vrouw.

Wie mijn man bij de bevalling probeert weg te houden heeft toch echt een GROOT probleem. Zou niet weten hoe ik het zonder zou moeten doen.

Deel Deze Pagina