Ik heb gister een miskraam gehad. Alle sympthomen zijn aan het afnemen. Begin me weer helemaal te voelen als voorheen. Ben gister goed over de rooien gegaan. Ik was nog niet ver maar toch Ik heb een ontzettend leeg gevoel hebt in mij. Zijn er meer die daar erg last van hebben, en hoe lang duurt het bij jullie. Ik hoor het graag. cindy
Lieve Cindy, Ik kan me dat goed voorstellen, dat lege gevoel. Je was er al zo aan gewend, allemaal plannen en nu opeens is alles weg! Klinkt misschien raar maar helaas heb ik dat lege gevoel nog steeds niet. Vorige week is bij mij een MK vastgesteld, maar heb nog steeds geen bloedverlies. Volgende week dinsdag naar de Gyna en pas daarna een evt. curettage. Ik houd de moed er nog (even) in. Meid, sterkte! Knuffel Minka
Jij zit ook niet in een al te beste situatie. Bij mij is het er gelijk vanaf gekomen. Ik loop zowat leeg. Misschien maar goed ook. Dat wachten lijkt mij vreselijk. Curritage is als het goed is bij mij niet aan de orde, omdat ik goed vloei. Hoop dat dat zo blijft. Moet elke dag tempen om in de gaten te houden of ik geen ontsteking en koorts krijg. Ik wens je veel sterkte de komende tijd. cindy
Dank je, jij ook. Door veel te praten en denken erover hoop ik dat het vanzelf een plekje gaat krijgen. Neem daar gerust je tijd voor, het is niet zomaar iets! Ik probeer ook op te kijken naar een nieuw 2007. Knuffel Minka
Ik herken dat gevoel. Is mistte de symptomen ook, het gehele zwanger zijn. Ik heb een curettage gehad en enkele dagen later raakte ik even in paniek. Ik voelde me zo schuldig. Voor mijn gevoel had ik mijn kind in het ziekenhuis achter gelaten en ik wist ook niet wat er mee was gebeurd! Ik heb dit tegen de verloskundige verteld en ze zei: je hebt niet je kind achter gelaten, maar de toekomstbeeld. Je droom.. Ergens heeft ze wel gelijk. Het was pas 10 weken oud, kunt het nog geen kind noemen zo klein, maar in mijn gedachte lag ze al in mijn armen. Je hebt toch een beeld van een volgroeide baby. Dat gevoel heb ik nog wel even gehad. Nu ben ik ruim 4 weken verder en ik ben lichamelijk wel weer helemaal hersteld. Dat lege gevoel wordt nu zeker wel minder hoor! Ook denk ik maar steeds: het 'kindje' is dan wel overleden in mijn buik, maar niet in mijn hart. Dat geeft troost.. Hopelijk kan ik je met deze woorden een beetje troosten.. Sterkte en veel liefs!
Hee dames, Allereerst veel succes allemaal! Heb zelf een jaar geleden een vroege miskraam gehad, als een zware menstruatie maar me niet ziek gemeld of zo. De eerste 5-6 weken stond mijn hoofd niet naar "opnieuw proberen" en de eerste ongesteldheid was toch weer confronterend. Maar daarna ging het eigenlijk snel beter en had ik het alleen af en toe lastig als ik ongesteld was, en bijvoorbeeld bij een bruiloft van vrienden waar ik gedacht had hoogzwanger te zijn, of de dag dat ik had gedacht met verlof te gaan. Tsja, zodra je zwanger bent heb je inderdaad meteen dat hele toekomstbeeld in je hoofd, leuk, een zomer- of juist winterkindje, en dat gaat dan opeens allemaal op de schop met een mk... Maar ik realiseer me ook dat het voor iedereen anders is. Veel succes, neem de tijd en vooral: geniet van wat je hebt! Liefs Neeke