Leeg vruchtzakje +- 5,5 week zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Jel, 15 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Hoi!

Ik zag dat er wel wat topics lopen over het soortgelijke onderwerp, maar ik wil dat er even persoonlijk op mij word gereageerd zodat ik altijd mijn eigen topic erbij kan halen al de onzekerheid toeslaat.

Ik had vorige week een positieve test op mijn NOD-dag. Jeeeeeeeeeeeeeeeeeej!!!!!!! :D

De zondag ervoor (4 september) heb ik vermoedelijk de innesteling gevoeld, denk ik nu achteraf. Felle steken onderin mijn buik gepaard met diarree. Ik denk nu dus achteraf dat dat de innesteling was.

Enfin, ik heb die donderdag gelijk mijn gyn gebeld met het blije nieuws en afgelopen dinsdag 13 september had ik mijn eerste echo.
    Er was alleen een vruchtzakje te zien van 11 mm. Verder nog niks zichtbaar. De gyn zei dat ik me daar geen zorgen om hoefde te maken, omdat het nog zo pril is in de zwangerschap, dat er nog niet iets te zien hoeft te zijn. Toch maakt het me ontzettend onzeker. Ik ben zo bang dat het bij een lege vruchtzak blijft en dat er dan een miskraam komt. :(

Wie kan mij geruststellen met hopelijk positieve verhalen?
    Op 26 september moet ik terug komen voor de tweede echo, en dan moet er als alles goed is, een hartje kloppen.

2. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    Ik heb met 5.4 een echo gehad en toen was er ook alleen een vruchtzak te zien en een dooier. Dinsdag en vandaag een mooie echo van een garnaaltje met een kloppend hartje.
    Het is dus heel normaal om alleen een vruchtzak te zien tussen de 5 en 6 weken.

3. Jel

Jel Niet meer actief

Dankje voor je antwoord. Maar die dooier was ook niet zichtbaar. Puur alleen een zwart rondje was dus het vruchtzakje was, geen inhoud (nog).

4. maud24

maud24 Actief lid

9 feb 2011
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Jel.

Ik heb ook rond de 5 weken en een paar dagen een echo gehad. Toen ook alleen een zwart rondje te zien, ik kreeg de week erop meteen weer een echo, toen iets meer te zien, maar nog minimaal gegroeid. Vandaag op ruim 8 weken weer een echo en nu duidelijk wat te zien. Met andere woorden, ze maken met 5 weken een echo om te zien of er uberhaupt wat zit, gelukkig is dat bij jou wel het geval. Vanaf dat ze een kloppend hartje zien, vanaf ongeveer 6 weken, is een gynaecoloog pas tevreden. Maar ja het kleintje moet natuurlijk wel eerst groeien.
    Dus maak je niet druk, en wacht de volgende echo af. Ik weet dat het makkelijker gezegd is dan gedaan, ik maakte mij ook druk maar nna een paar dagen niet meer, je kunt er zelf toch NIETS aan doen.

liefs Maud

5. Jel

Jel Niet meer actief

Maud, dankjewel voor dit positieve antwoord. Dat geeft hoop. :)
    Ik hoop ook dat er nu langzaam een embryootje aan het aangroeien is net als bij jou het geval was. Anderhalve week duurt nu best lang, maar ik moet me maar niet te druk maken. ;)

6. moontjemoon

moontjemoon Niet meer actief

Ik heb ook met 5 / 5.3 een echo gehad omdat we niet verwacht hadden zwanger te zijn. Er was toen alleen een zwangerschapsring te zien, verder niets.. 1.5 week later weer een echo gehad om te kijken of het tot een vruchtje was ontwikkeld en toen een beginnend kloppend hartje. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger van ons derde kindje :)

7. Jel

Jel Niet meer actief

@ Moontjemoon, dit geeft echt hoop. Dankjewel!

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.929
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    ik had zelfs met exact 6 weken alleen nog een vruchtzak, zonder dooierzak en zonder vruchtje!
    De zak had ook maar de grootte van 5 weken, dus de angst zat er in.
    1 week later terug en toen zat er een mooi vruchtje van 7 weken groot met kloppend hartje en een dooierzak ernaast (net zo groot als ik ook daadwerkelijk was)!

Mag ik vragen waarom jij zo enorm vroeg een echo hebt gehad??
    Want met net 5 weken zie je idd bijna nooit een vruchtje!
    En nu zit je dus enorm in onzekerheid, terwijl met een echo 1 weekje later dit helemaal niet aan de orde was.

9. Jel

Jel Niet meer actief

Ik loop bij een gyn en het is normaal dat er vaak echo's af worden genomen. En mijn gyn wist ook niet dat ik ZO pril zwanger was, hij dacht dat ik toch wel een week verder zou zijn, maar ik heb de afspraak gemaakt met de vrouwenarts en zij zei dat ik toen al moest komen. Volgens de gyn had dat ook wel iets later gekunt. Hij zei nog tegen me: die zeggen maar wat, die dames op kantoor.

Maar ik heb nu een beter gevoel over de zwangerschap na het lezen van jullie antwoorden. Fijn, enorm bedankt! En ik hou jullie uiteraard op de hoogte, als ik het niet vergeet. (zwangerschapsdementie :D )

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Luister naar je gyn, écht geen zorgen maken. Mijn eerste echo met Julia was rond 6 weken en ook nog niets te zien. Achteraf zou je ergens een vaag wit puntje kunnen onderscheiden, maar dat is echt giswerk. 3 weken later een prachtig gummi beertje en nu een heerlijke peuter van 2 jaar!!

Dusseh, het zegt echt niets, die echo apparaten zijn gewoon niet zó goed dat ze zulke kleine dingskes kunnen zien ;)

11. Jel

Jel Niet meer actief

Ok. Ik ga me geen zorgen meer maken. Genieten genieten en nog meer genieten!

Bedankt dames!

12. Jel

Jel Niet meer actief

Helaas is het vruchtzakje leeg gebleven en moet ik gecurreteerd worden. :(

13. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Oh meid, wat vreselijk!
    Wil je heel veel sterkte wensen....

14. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
    Hè verdorie, dat zijn geen leuke berichten!
    Wil je een dikke knuffel geven en heel veel sterkte wensen!

15. tulip

tulip Niet meer actief

he wat rot. Nu je juist besloten had om niet meer zo te twijfelen. Sterkte!!

16. Jel

Jel Niet meer actief

Bedankt allemaal!
    Misschien heel gek maar ik had geen goede gevoelens over deze prille zwangerschap. En dat gevoel klopte. :(

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Lieve Jel, de tranen staan in mijn ogen :(

Veel sterkte!

18. Zuske

Zuske Actief lid