Bah bah. Word nu al 3 nachten ervan wakker. Deze keer zo erg dat ik echt van slag ben. Details bespaar ik je daar ik krijg de beelden niet meer uit me hoofd... ik ligt aan denk ga maar ff rondje lopen. Enige wat die vent van me zegt: wat ga je doen? Ik vertellen. Nou lekker boeien hij slaapt gewoon verder. Nu anderhalf uur later nog wakker en vraagt ie waarom ik boos ben. .. Grr Maar wie heeft dit ook en wat doen jullie dan?
Enig idee wat de oorzaak (oorzaken) zijn van de nachtmerries? Ben je ergens bang voor, of ongerust over? Ik krijg vaak nare dromen als iets me dwars zit, of als ik een horrorfilm heb gekeken.
Ik heb ook elke nacht wel nachtmerries. Had ik voor mn zwangerschap ook wel. K kan er opzich vrij goed tegen nu en vaak kan ik ook zeggen op een punt dat t erg wordt van: wakker worden! Dan ben ik.gelijk wakker, alleen moet ik niet gelijk gaan slapen weer omdat de droom bij mij dan verder gaat.. meestal als ik aan iets leuks denk steeds voordat ik ga slapen dan droom.ik daar eerst over.. maar uiteindelijk heb ik wel 3 dromen in een nacht en weet ik ze altijd haar fijn te vertellen, maar ik begin.altijd dus.met de leuke droom. Wie weet helpt t om dus eerst aan iets leuks te denken voordat je gaat slapen?
Och heel herkenbaar! Als ik zwanger ben heb ik ook veel nachtmerries en dromen. Heb dus geen tips, wel herkenning
ik had ook de meest vreemde dromen die ik me vaak ook nog herinnerde terwijl ik voor de zwwangerschap zelden een droom herinnerde. ik werd er ook wel eens wakker van. ik had zo een droom dat het mis ging en helaas ging het toen later ook mis. ml zei toen nog waarom droom je dat dan ook? het was in zijn verdriet dus heb het hem niet kwalijk genomen dat ie het zei. toen ik weer zwanger was droomde ik ook weer dat het mis zou gaan maar heb het toen maar niet tegen ml gezegd. gelukkig was het maar een droom.. het schijnt heel normaal te zijn om raar vreemd of eng te dromen tijdens zwangerschap
Heb t bij de vorige zwangerschap niet gehad en nu pas sinds de laatste dagen. T word alleen steeds erger... Ik zit wel erg op tegen de keizersnede ivm ervaring vorige keer. Maar daar hebben mijn nachtmerries totaal niks mee te maken. Teminste dat gaat niet daarover. Maar dat beeld staat dan zo in mn geheugen gegrift dat steeds als ik probeer te slapen gewoon verder ga waar ik gebleven ben... Ook al zit ik 2 uur op facebook de krant te lezen en spelletjes te spelen :/