Leeg vruchtzakje 5 weken zwanger

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door JoyeuxNoel, 13 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoyeuxNoel

JoyeuxNoel Actief lid

9 feb 2019
    151
    78
    28
    Vrouw
    Hi allemaal, ik ben ongepland zwanger geworden (maar wel heel gewenst). Omdat de huisarts niet goed kon inschatten hoe ver ik al ben, en omdat ik bepaalde medicijnen slik, hebben we gister een inwendige echo gehad.
    Er was een vruchtzakje te zien, maar nog geen embryo. De echoscopiste gaf aan dat ik eind 4 weken, begin 5 weken moest zijn (en klopt ook gezien mijn cyclus). Moet over 2 weken terugkomen.
    Ik maak me toch wel zorgen... is dit normaal of geeft dit aan dat het vruchtje gestopt is met groeien? Heb wel nog steeds veel last van mijn borsten.

Zijn er meer die dit hebben meegemaakt?

2. Visje79

Visje79 VIP lid

9 jan 2019
    5.029
    5.934
    113
    Vrouw
    Met deze termijn is dat heel normaal. Echt nog zo vroeg. Met een echo kun je pas echt iets zien vanaf 6 weken. Ervoor zie je vaak alleen een vruchtzakje (ringetje). Geen garantie dat het goed gaat, maar ook geen aanwijzing dat het fout gaat zijn, het is gewoon te vroeg. Over twee weken kun je meer zien. Succes met wachten!

JoyeuxNoel vindt dit leuk.
  3. Dansprinsesje

Dansprinsesje Fanatiek lid

15 mrt 2014
    2.913
    3.417
    113
    Perfect normaal voor je termijn over 2 weken zal er al veel meer te zien zijn

4. Babyvijf

Babyvijf Fanatiek lid

23 okt 2018
    1.503
    1.333
    113
    Vrouw
    Ik heb precies tzelfde gehad bij mn vierde zwangerschap. Omdat t niet zeker was of ik nog zwanger kon raken na t verlies van ons zoontje vond ik t zo heftig. We dachten echt Yesss zwanger dus t kan wel nog en hoppa toen was daar de eerste teleurstelling. Een leeg zakje. Zes dagen later was er gelukkig duidelijk wat te zien en zelfs al een kloppend hartje. Komt vast goed.

Hippopotamus en JoyeuxNoel vinden dit leuk.
  5. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Dat vruchtzakje is het begin... in de rand groeit het vruchtje. Je bent daar nog te vroeg voor. Over een week ziet het er al heel anders uit. Laat staan over 2. Gefeliciteerd!

6. MamaZijnIsDeBom

MamaZijnIsDeBom Fanatiek lid

10 apr 2018
    2.317
    1.660
    113
    Vrouw
    Vind de benaming leeg vruchtzakje dus persoonlijk ook niet passen. Dat heb je als er al wel iets zou moeten zitten maar dat er niet zit. Dit is gewoon hoe het eruit hoort te zienz

Deel Deze Pagina