Nog een keer curretage?

Discussion in 'Miskraam' started by RoAn1981, Feb 28, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

Nov 17, 2011
    1,858
    461
    83
    Even mijn verhaal:
    Op 28 november vorig jaar ben ik gecurreteerd, na een zwangerschap van 8 weken. Het duurde daarna enorm lang voordat mijn menstruatie weer op gang kwam: pas op 2 februari werd ik weer ongesteld. Dit was een normale ongesteldheid, duurde ongeveer 4 dagen en er was normaal bloedverlies.
    Toen begon ik op 15 februari opeens weer bloed te verliezen. Eerst maar een klein beetje, bruinig bloed, maar dat kon het uur erop opeens roze of helderrood zijn. Ik begon me zorgen te maken toen dit maar door bleef gaan, dus ik heb een afspraak gemaakt bij de gyn.
    Hier ben ik vrijdag geweest en ze heeft even gekeken. Ze kon niet echt duidelijk iets vinden maar ze zag in de baarmoeder wel een klein wittig stukje waarvan ze zei dat het wellicht nog een rest van de zwangerschap kon zijn. Ze vond het te vaag en klein om al uitspraak te doen over het vervolg maar ik moest er rekening mee houden dat ik nog een keer gecurreteerd moet worden.

Ik maak me nu best wel zorgen. Het bloedverlies houdt aan, ik heb vandaag ook best wat krampen. Ik wil zo graag weer zwanger worden maar op deze manier blijf ik maar bezig met die nasleep. Wie heeft dit ook meegemaakt?

2. tresje

tresje Fanatiek lid

Jun 13, 2011
    2,414
    0
    36
    ik werd na mn miskraam niet normaal ongesteld meer. na 8 wkn beetje bruin. daarna wel om de 5 wkn 1 dag ongesteld. heel raar! ik bleek ook nog hcg in mn bloed te hebben( na 4 mnd!)
    er zat een restje dat woekerde. en dat kan van kwaad tot erger worden. dus ben bijna 6 mnd na de miskraam alsnog gecuretterd. het was trouwens echt minuscuul en bijna niet te zien. had ook geen tussentijds bloedverlies of zo.
    2 mnd bna de curettage was ik weer zwanger.( nu 14 wkn)
    ze zei dat als ik er mee door was blijven lopen ik zeer waarschijnlijk wel aan de bel had getrokken omdat ik niet zwanger zou worden.
    dus beter nog een curettage dan kun je weer verder.
    sterkte ermee!

3. Reen

Reen Lid

Feb 21, 2012
    59
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook 2 curettages achter de rug en sta nu op de wachtlijst voor een derde ingreep. Een micro-curettage die ze uitvoeren tijdens een hysteroscopie.
    Wat ik me heb laten vertellen is dat een curettage 'blind' is. De gyn kan niet zien wat hij doet maar haalt wat weg. Een hysteroscopie is vergelijkbaar, maar dan met een camera erbij zodat ze heel gericht dat ene vlokje kunnen opzoeken en wegnemen. Misschien kan je je daarover laten voorlichten?

Share This Page