Leeg vruchtzakje 6 weken 6dagen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Sammetjen, 14 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Ik weet niet zo goed waar ik het neer moet zetten, heb ook al bij miskraam geplaatst. Maak me erge zorgen, daarom hier ook nog maar. (Als het niet mag, sluit het maar :()

Hallo allemaal,

Ik maak me toch wat zorgen. Ik heb al even dat ik heeel licht bloedverlies heb. Ik heb geen inlegkruisje nodig, maar bij het afvegen zie ik het op het wc papiertje. Ik heb vandaag toch de verloskundige gebeld en kon meteen komen.
    Ik heb een onregelmatige cyclus, maar ik heb mijn temperatuur genomen en weet dus dat ik precies 2 weken na mijn menstruatie mijn eisprong heb gehad.

Op de echo was wel een vruchtzakje te zien, maar deze zag er leeg uit. Ook gaf de echo aan, 6 weken 0 dagen zwanger. Ik moet volgende week maandag weer terug komen om te kijken of er verandering is. Moet ik me zorgen maken of kan dit ook nog goed aflopen?

Liefs,
    Sam

2. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Kan alle kanten nog op. Kennis van mij had een echo met 5wk en 6 dagen, niets op te zien. Week later bleek alles oke.
    Helaas is het afwachten.
    Met 7 weken zouden ze wel iets moeten zien, maar als je ei wat later is ingenesteld (kan tussen 7 en 12/14 dagen na ei) kan het best zijn dat je idd gewoon 6 weken bent en dan is er vaak nog niets te zien.
    Heel veel sterkte met afwachten.

3. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Het was trouwens een uitwendige echo. Bij onze eerste hadden we ook rond die tijd een echo, maar dat was een inwendige. Is het verschil zo groot tussen de echo apparaten?
    We blijven hoop houden...

4. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik vind het raar dat je met 6 weken een uitwendige echo krijgt. Ik kreeg met 12 weken nog een inwendige:$ maar goed, misschien dat het vaker voorkomt.
    Maar in ieder geval, wat ik bedoelde was dit:

dat je zeker weten een ei hebt gehad 2 weken na je menstruatie, wil niet zeggen dat je dan ook gelijk zwanger was. Bevruchting kan een dag langer duren en innesteling kan ook een week langer duren . Dat zit je gauw op een week verschil. dus als dat echoapparaat zegt 6.o weken dan zou dan best kunnen en dan is het vrij normaal dat er nog niets te zien is.

Hoop echt voor je dat er wat te zien is de volgende keer!

5. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Bij mij vonden ze de echo in eerste instantie "discutabel", maar een week later was er wel van alles op te zien. Check mijn echo fotoos maar eens. In dit stadium kunnen een paar dagen een enorm verschil geven. En een uitwendige echo in dit stadium van een zwangerschap heb ik nog nooit van gehoord.

6. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Onze verloskundige kan alleen maar uitwendige echo's maken, mocht er volgende week nog niks te zien zijn, moet ik daarom ook naar het ziekenhuis, voor een inwendige echo. Voel me even heel erg k*t.
    Dank je voor jullie bemoedigende woorden!

We wachten het af, een hele week lang...

7. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Spannend Sammetjen.. ik duim voor een goede echo volgende week!

8. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    bij mij was er uitwendig met 6,6 weken ook alleen maar een vruchtzakje te zien.. gelukkig hadden ze daar wel ook een inwendig echo apparaat dus gelijk inwendig gekeken en daar zaken we een mooi vruchtje met een kloppend hartje.

ik hoop dat jij ook de volgende keer een mooie echo hebt.

9. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    hallo,

ik ga toch even een positief berichtje voor je schrijven!
    Ik ging naar de verloskundige en dacht 8 weken zwanger te zijn (aldus de huisarts), ik had ook een onregelmatige cyclus tussen de 28 en 38 dagen.
    Ik vrolijk naar de verloskundige en daar was niet veel te zien als een lege vruchtzak wat paste bij 6 weken, deze echo was ook uitwendig. Met 7 weken weer een echo gehad en daar wel een ienie miene vruchtje te zien en de verloskundige DACHT een kloppend hartje te zien, maar voor ons erg onduidelijk...
    Met 8 weken en 5 dagen weer een echo gehad deze was inwendig en hier was een kindje met een goed kloppend hartje te zien!
    en zie mijn banner! Ons kindje heeft zich gewoon verstopt :D

Ik heb nog alle hoop voor je en zal voor je duimen.
    groetjes Dorianne

10. HRM

HRM Actief lid

23 mrt 2010
    206
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had met 5 weken en 6 dagen inwendige echo maar er was alleen een 'zwangerschapsring' te zien. 3 weken later een mooie echo met kloppend hartje, en achteraf gezien na de termijnecho was ik vij die eerste echo al 6 weken en 1 dag! Kan nog alle kanten op ik duim voor je.

11. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Oh, wat word ik positief van jullie verhalen! Zou het liefste vandaag al naar het ziekenhuis gaan voor een inwendige echo!

12. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Vandaag een echo gehad, het was flink zoeken, maar toch een hartje gevonden! Joehoe, volgens de echo 7 weken 2 dagen. Wat een opluchting. Lag ik daar met ontzettend volle blaas, pfff. Nadat ik naar het toilet was geweest, nog een echo en toen was het nog duidelijker. Ik moest echt huilen toen ik het hartje zag! Nu heerlijk genieten!

13. amy1981

amy1981 Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.013
    0
    0
    O meis, fantastisch!!! En nou genieten he van je zwangerschap!!! Ben echt heel blij voor je!!!

14. avon

avon Fanatiek lid

6 apr 2010
    1.177
    0
    0
    verpleegkundige
    Regio Groningen
    Oh wat fijn!! Gefeliciteerd!!

15. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    super meid en nu lekker gaan genieten!!
    over 8 maandjes hebben jullie een prachtig wonder in jullie armen.

16. Sammetjen

Sammetjen Actief lid

6 feb 2008
    217
    1
    18
    Eindhoven
    Tx meiden! Was toch iets meer gespannen dan ik dacht. Maar nu is het inderdaad genieten van alles, zelfs van de misselijkheid ;)

Liefs,
    Sam

Deel Deze Pagina