Leeg vruchtzakje 7+2 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tash, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Goed hoor, vooral doen wat goed voelt, even tijd voor leuke dingen is niet verkeerd. Knuffel voor jou

2. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ja ik moet weer bellen als ik ongesteld word en dan maken ze weer een uitgangsecho.
    Het is nog steeds de bedoeling in eigen cyclus...had nu netjes precies na 14 dagen (na die onttrekkingsbloeding) mijn eisprong, hopelijk een goede menstruatie en dan weer zo'n stipt ei ;).

Bij jou nu al meer duidelijkheid, nog kunnen testen??

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Hopelijk blijft je cyclus mooi constant! Daar zijn we allemaal wel aan toe. Behalve als die cyclus opeens 9 maanden wordt. Dan is het prima :)

Wij hebben gister getest omdat er nog steeds geen bloed was, maar die was licht positief. Duidelijk, maar te licht om goed te zijn. Vandaag in alle hevigheid ongesteld geworden... Het lijkt zo elke keer wel in te nestelen, maar vervolgens toch niet door te gaan. Ben het even zat.
    En heb altijd gezegd: maart slaan we over, niet nog een kindje in december. Maar ik meld ons morgen toch maar aan. Vriendlief vindt het onzin en wil door. Ik wil ook door hoor, maar bphet vertrouwen is ook even weg nu. Gaat volgende week wel weer beter.

4. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28

Oh nee!! Had je wel een beetje hoop gekregen door de test? Kan toch idd geen Pregnyl zijn...een vmk denk je dan inderdaad...balen zeg, heel veel sterkte weer.

Hoeveel cryo's hebben jullie nu nog?
    En mag je dan meteen weer een tp deze cyclus? Bij ons moet je dan altijd sowieso een menstruatie er tussen laten...

5. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Had geen pregnyl/ovitrelle gespoten omdat ik zelf al zover was. Voor mij okk de eerste keer dat het niet hoefde. Er is dus wel echt weer iets gebeurd, maar niet doorgezet. Hebben we al een paar keer eerder gehad.

We hebben nog 1 cryo nu. Als het goed is mogen we gewoon door ja. Ik heb er zelf alleen even helemaal geen vertrouwen in. Wilde maart graag overslaan ivm kindje in december dan. En heb zó het gevoel dat er een kindje in het voorjaar komt, dat het ook niet voegt in mijn hoofd. Ergens belachelijk natuurlijk, maar daardoor helemaal niet bezig met zwanger raken in maart. :)

Hoever zit jij in je cyclus nu?

6. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh je had helemaal niets gespoten...
    Ja ik snap je gevoel, niet doorgezet...kan dat iets met die endometriose te maken hebben of is dat alleen buiten je baarmoeder?
    En rust nemen...ik kan er niet tegen...maar als het voor jou beter voelt toch misschien de moeite waard?

Ik heb vorige week woensdag mijn eisprong gehad. Meestal word ik ca 9 dpo ongesteld, dus dat zou vrijdag zijn, maar na de mk weet ik even niet of het misschien iets langer duurt. Gisteren al menstruatiekrampen dus schrok wel, maar gelukkig nog geen bloed gezien.
    Hopelijk begin volgende week uitgangsecho!

Wanneer moet je beslissen of je de cryo laat terugplaatsen? Of kan dat last minute omdat je het in eigen cyclus doet?

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik weet niet of dit iets te maken kan hebben met endometriose. Dat zit aan de buitenkant van mijn baarmoeder, maar ik lees ook van alles over verhoogde kans op miskramen. Maar weet niet zo goed of ik daar nu verder onderzoek naar wil doen. Ben even leeg ofzo. Wil niet meer nadenken. Wat dat betreft zijn mijn gebeden verhoord, ik werd gister gebeld dat we de komende cyclus niet voor de cryo kunnen gaan. Het zat al te vol... :( Maar goed, dan het euvel 'maart' ook en soort van 'verholpen'.
    Denk wel dat de ophopingen van teleurstelling, spanning en het komende vervolgtraject er voor heeft gezorgd dat we hier even op elkaar klapte. Maar ook dat was wel weer goed misschien. Het heeft de lucht geklaard. Dit hebben we in al die tijd nog niet gehad en wisselden elkaar altijd goed af met onze gevoelens. Mijn vriend heeft er ook moeite mee dat het leeftijdsverschil steeds groter wordt. Hoe langer het duurt, hoe minder het hoeft van hem. Dat deed wel even zeer. Maar gelukkig hebben we dat ook weer uitgesproken. We willen allebei geen pauze om mijn lichaam weer 'tot rust te brengen', maar zijn afhankelijk van het ziekenhuis. Dat vinden we nu allebei nogal frustrerend.

Voor jou zit deze cyclus er hopelijk al weer bijna op dus. Wel snel zeg 9dpo... Is utrogestan in je eigen cyclus niet goed ter ondersteuning? In ieder geval voor de cryo straks. Die kramp die je nu voelde kan een innesteling zijn, hoe klein de kans misschien ook is. Ach, je weet het ook gewoon nooit he? Dat maakt het zo moeilijk allemaal.

Sorry, is een heel verhaal geworden, haha! Moest het even kwijt denk ik

8. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Geen probleem, voor mijn part tik je een hele pagina vol ;).
    Misschien ergens wel prettig dat de keuze dan voor je gemaakt is. Maar misschien dat je dan juist ontdekt dat je toch dat andere wilde...
    Kan me goed voorstellen dat het nu even hoog opliep thuis. Blijkbaar moet het er dan toch even uit. Ik kan me wel iets voorstellen bij dat leeftijdsverschil. Niet dat ik het daarom zou laten, maar ik vind het wel heel erg dat er misschien heel veel tijd tussen gaat zitten. Maar liever veel tijd dan geen kindje erbij. En ik zag laatst weer kennissen waarbij er 6 jaar tussenzit en dat gaat echt fantastisch. Maar het is niet wat je altijd voor ogen had.
    Jullie dochtertje is natuurlijk ook nog een stukje ouder dan ons zoontje...ik kan het me goed voorstellen.
    En als de volgende cryo mislukt moet je weer gaan spuiten en de hele mikmak.
    Ik reken daar persoonlijk al op, maar wij hadden natuurlijk ook maar 1 cryo.

Ja door die korte lf ben ik erachter gekomen dat ik vroeg in de overgang raak. Maar ik had op mijn 13e een LF van 7 dagen. Dus ik denk dat het iets is dat bij mij hoort, maar ik heb aan de bel getrokken omdat ik wist dat zwanger raken moeilijk zou worden en daarop volgden de onderzoeken met deze uitslag.
    Ik heb een hele berg utrobollen thuis liggen voor de wachtmaanden, als we zelf proberen, maar deze keer durfde ik niet omdat alles al zo overhoop lag. Wilde niet zelf gaan rommelen, dus heb ze in de kast laten liggen. Bij de tp van de cryo ga ik ze wel gebruiken inderdaad.

En ja toch ga je inderdaad weer hopen dat wat je voelt iets moois is, maar ik ben zo bang voor teleurstelling dat ik me richt op mijn menstruatie en daar blij mee ga zijn :).

Sorry hier nu ook een heel verhaal haha.

9. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Sorry voor de late reactie!! Was druk en niet lekker, heerlijke combi... ;)

Hoe is het? Ben je inmiddels ongesteld of nog niet? Ben toch wel erg benieuwd. Ik snap wel dat je de utrobollen niet wilde gebruiken. Dan weet je zeker dat dat het niet extra door de war raakt of wat dan ook.
    Wel apart dat je zo jong ook al zo'n kort lf had zeg. Goed dat je meteen aan de bel getrokken hebt. Stel je voor als je het maar op z'n beloop zou laten en er (te) laat achter komt!

Jij rekent er dus eigenlijk ook al op dat de cryo niet blijft zitten. Stom is dat eigenlijk he? Ik heb het ook hoor, had er alle vertrouwen in bij de andere, maar het voelt nu een beetje als uitstel van de volgende ivf poging.

Wat jij zei: Liever veel tijd tussen de kindjes, dan geen erbij. Dat heeft me wel goed gedaan. Je hebt helemaal gelijk natuurlijk. Ik heb gister een vriendin gesproken. Zij heeft er eentje van 5,5, 2 en 0. Het was met de tweede erbij veel leuker omdat ze voor beide kids meer tijd had, de oudste meer begreep en zelfstandiger was. Dat lijkt mij ook heel mooi. En je weet toch niet hoe het verder loopt en of ze het wel kunnen vinden met elkaar als ze groter zijn. En dichter op elkaar gaat toch niet meer lukken, haha! Ik geloof dat ik wel weer in een beter plekje in minn hoofd zit. :) En ook het maandje rust geeft me ook aan alle kanten echte rust...

Nou, hoop dat het bij jou ook lekker gaat!

10. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    hallo dames,

Ik kwam weer eens een kijkje nemen. Hoe is het met jullie?

Tatum, is de cyclus weer een beetje op de rit? Is een korte lf een teken van vervroegde overgang? Ik zit meestal op 9 a 10 dagen. (alleen sinds de miskraam niet meer, t is nu alweer dag 22 in mijn cyclus en nog geen ei gezien...). k herken het helemaal dat je niet meer wilt hopen en blij wilt zijn, bang voor de teleurstelling!

Tash, Wat een fijne positieve instelling, dat je zo kunt genieten van je dochter! En toch ook wel balen dat de cryo niet is blijven zitten... Hopelijk blijft de volgende wel zitten en ben je een beetje tot rust gekomen deze maand.

Bij mij gaat het alweer een beetje beter. Op het moment dat ik besloten had psychologische hulp in te schakelen, ging het vooruit en heb ik het even zo gelaten, maar wel uitgezocht hoe het snel geregeld kan worden mocht het nodig zijn. De periode rust doet me ook goed, ondanks dat we toch deze maand niet over hebben geslagen en ik toch maar weer ovutesten ben gaan gebruiken. In mijn hoofd is wel gewoon meer rust, de druk is er af. Als we even geen zin hebben om te vrijen, doen we het maar even niet.
    De buikpijn is wat gezakt en dat scheelt ook. Het enige is dat de ziekenhuisrekeningen binnenstromen van vorig jaar en dat is dan wel even zuur. Maar uiteindelijk zal het vast iets opleveren!

Veel liefs en succes voor jullie!

11. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Fijn dat mijn opmerking je goed heeft gedaan Tash :), soms zijn het simpele dingen die het even iets beter maken. Een meisje dat ik ken via het ziekenhuis zei ook dat ze vanaf nu meer ging genieten van de dingen die ze wel heeft...ik dacht: je hebt ook helemaal gelijk! Is niet makkelijk, maar wel waardevol...
    Fijn dat je nu toch rust krijgt door de rust :D...ik had dat ook een tijdje...je kunt gewoon niets dus hoeft er ook niets! Moet alleen niet te lang duren ;).
    Tja die cryo...ik weet het niet. Ik ben vooral bang dat ie niet goed ontdooit. Denk dat die angst er gewoon is omdat we er maar 1 hebben. Als ie wel goed ontdooit probeer ik er wel vertrouwen in te hebben. Hij is 4 of 5 dagen oud dus hopelijk sterk genoeg om te overleven en door te delen in mijn buik.
    Inmiddels ben ik eindelijk iets vrolijker want ik werd zondag ongesteld. Het was weer geen heftige menstruatie dus ik was heel erg bang dat het weer niet ok was, maar gisteren uitgangsecho gehad en het zag er allemaal mooi uit, dus de cryo cyclus is nu begonnen..eindelijk weer vooruit kijken!!

Jiseb, gelukkig gaat het weer beter met je! Als het zonder psychologische hulp kan, altijd goed, maar ook goed dat je het in je achterhoofd houdt! Als dit traject nog lang duurt wil ik ook met iemand gaan praten, al is het maar om mijn gedachten even te ordenen.
    Die ziekenhuisrekeningen had ik al gehad ;), maar alleen eigen risico toch? Of moet je nog meer betalen?
    Een korte LF kan een teken zijn van vervroegde overgang maar hoeft helemaal niet. Ik ken genoeg mensen die het ook hebben en die niet in de overgang zitten. Je kunt het wel even in de gaten houden want als ie echt te kort is kan het moeilijker zijn zwanger te raken (dan heeft het vruchtje niet genoeg tijd om in te nestelen..dit was de reden dat ik aan de bel trok, niet omdat ik die overgang verwachtte).
    Je kunt dan eens progesteron laten meten en vaak krijg je dan Utrogestan voor het tweede deel van je cyclus (krijg ik nu ook deze cyclus).

12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Tatum, wat fijn dat je eindelijk weer vooruit kunt kijken! Het heeft ook lang genoeg geduurd! Ik hoop zo voor je dat het allemaal goed komt met de cryo. Betekent dit dat dit de laatste poging is of zijn er daarna nog meer mogelijkheden?

Ik vroeg me nog af, wat doet Utrogestan precies en wanneer krijg je dat?

13. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Tatum, goed nieuws! Ondanks de niet zo heftige menstruatie toch een knappe cyclus. Wanneer verwacht je de tp? Lekker dat het eindelijk weer verder gaat joh. En het ontdooien is altijd nog een spannend stukje ja.

Jiseb, goed te lezen dat je beter in je vel zit. Wel lekker dat je weet hoe het gaat mocht je er wel weer doorheen zitten. Het is echt zo belangrijk om het te uiten. En soms is dat makkelijker naar iemand die je niet kent. En ze hebben natuurlijk een andere kijk en tips hoe met dingen om te gaan. Dat de druk er even af is, is voor ons allemaal goed geweest blijkbaar. Allemaal op onze eigen manier. Hoever zit jij nu in je cyclus?

Ik heb het goed druk gehad. Rust van het zwanger raken en druk met de webshop was/is wel even heerlijk. Maar ook wel zin nu de webshop online is, om weer verder te gaan met een kindje. Nog ongeveer twee weken en dan wordt ik weer ongesteld. Dus nog even orde op zaken stellen voor die tijd. Echt wel even goed. Van de week ook een vakantie gepland. Dit hadden we niet gedaan omdat we in de zomervakantie een kindje verwachten en er dus niet meer bij stilgestaan. Hadden jullie dat ook?
    Stiekem nog even reclame voor mijn site: Puck Handmade - Gehaakte knuffels en muziekdoosjes

14. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Tash, wat een leuke webshop. Die olifantjes zijn echt heel lief! Zitten de muziekdoosjes erin of erbij? Soms geeft zoiets weer even zoveel drukte dat je je lekker kunt focussen op iets anders dan zwanger raken. Ik hoop dat het goed gaat lopen!

Hier gaat het wel oke. Ik zit nu op 6 dpo, dus nog een dag of 4. Ik heb weer een heel late eisprong gehad, op dag 22 pas. Ik ben benieuwd, ik voel nog niets bijzonders. We wachten maar weer af. Volgende week gaan ook de onderzoeken in het ziekenhuis beginnen, stollingsonderzoek en baarmoederfoto. Ik ben benieuwd en hoop zo dat er iets uitkomt waar we iets mee kunnen.

Veel succes jullie maar weer!! En mijn gyn zei afgelopen keer: je hebt een kans dat het mis gaat, maar als je weet vol te houden en de moed vindt om door te zetten, is de kans veel groter dat het goed komt!

15. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ik weet hier ook niet zoveel van, maar het heeft te maken met je progesteron aanmaak.
    Na de eisprong geeft het gele lichaam progesteron af, het ondersteunt de baarmoeder bij het voorbereiden op innesteling (het houdt het baarmoederslijmvlies in stand). Bij sommige vrouwen werkt dit niet goed genoeg. Het gevolg hiervan is dan dat je baarmoederslijmvlies sneller wordt afgebroken. De utrogestan geeft dus progesteron af en als je eigen lichaam dus niet genoeg produceert vangt de medicatie dat op en houdt het slijmvlies in stand.

16. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Leuke site idd Tash! Verkoop je nou veel knuffels?
    En waar gaan jullie heen op vakantie?
    Wij hebben ook nog niet echt iets gepland...ik merk dat ik het lastig vind vooruit te plannen...

Jiseb, gaan ze die foto dan maken nadat je ongesteld bent geworden? Kan toch niet als er kans is op zwangerschap neem ik aan? Ben je een vroege tester? Ik kan mezelf nooit bedwingen haha.

Hier gaat het weer goed; vandaag derde echo gehad, zat nu op cd 12, eitje was ca 18 mm en bms ca 9. Dus de Pregnyl is gezet en woensdag terugplaatsing! Ik probeer me nog maar niet druk te maken over de ontdooiing...positief blijven!!
    En ik heb alvast een afspraak ingepland in Dusseldorf, daar gaan we eind april heen als de cryo mislukt.

17. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Dank je Jiseb! De muziekdoosjes zitten er in. Ben ook erg benieuwd hoe het gaat lopen. En het heerlijke afleiding ja! Kan het iedereen aanraden in deze situatie iets te vinden dat positieve afleiding geeft.

Lekker dat de onderzoeken er aan zitten te komen. Hopelijk gaat dat duidelijkheid geven. Dat geeft ook weer rust of een gericht plan.
    Wat je gyn zei vind ik wel een hele goede! Iets om aan vast te houden. En volgend jaar rond deze tijd zitten we hopelijk foto's van onze kindjes te bekijken!

18. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jij ook bedankt! Ik moet nog afwachten hoe het gaat lopen. Doordat ik nu net begonnen ben heb ik wel al 3 bestellingen is 4 dagen, maar hoe dat over een paar maanden is? Mensen vergeten het misschien ook weer.

Wat jij zegt over vooruit plannen herken ik enorm. Ik vind het ook een ramp. Maar echt helemaal eruit in de zomer vinden we toch wel fijn. Hopelijk dan geen dingen die in de weg staan. :) We gaan naar een vakantiehuis in Frankrijk, in de Dordogne. Heerlijk alleen en wel een zwembad erbij. Echte rust!

Jullie gaan goed!! Mooie cyclus., dat heb je alvast maar te pakken. Nu duimen voor woensdag! Dus de hele dinsdag in spanning... Laat je het ons weten? Vervelend dat je niks weet en niets kan doen he?

19. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh klinkt goed die vakantie!!

Hier wordt het vooral woensdag spannend...ze ontdooien de cryo 's ochtends.
    Als we woensdag tot 12u niets gehoord hebben mogen we gaan...ik probeer er maar niet aan te denken maar heb al aangegeven dat ik niet werk dan want van dat soort situaties word ik mega gestressed....:$

20. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Tatum, wat spannend! Ik kan me voorstellen dat je je dan niet kan concentreren op je werk, ik merk het nu al nu ik langzaam aan weer (niet) ongesteld moet worden. Het blijft je dan toch bezig houden! Snappen ze het op je werk? Ik merk dat ik wel de tijd heb gekregen om bij te komen van de miskraam, maar nu ook verwacht wordt dat ik gewoon aan het werk ben en moet ik bv. Thuiswerkdagen (ik werk in het basisonderwijs en heb er 9 per jaar) opnemen op dagen dat ik naar het ziekenhuis moet.

Tash, lekker vooruitzicht, de vakantie. Wij gingen de afgelopen jaren steeds ver op vakantie, naar Azie of de VS, maar dit jaar boeken we ook niets. We gaan als het gaat zoals het nu gaat op de bonnefooi naar Denemarken, Zweden en Noorwegen. Ook zou ik in mei naar het open Masters EK synchroonzwemmen gaan, maar ik durf het gewoon niet aan. Ik wil niet een week zonder man daar zitten als ik zwanger blijk en kan nu de energie ook niet altijd opbrengen om hard te trainen. Je houd er toch constant rekening mee.

De onderzoeken gaan ze inderdaad alleen doen als ik niet zwanger blijk te zijn. Daarom is in de kerstvakantie de HSG ook niet door gegaan (vond ik toen ook niet erg, want ik had gehoord dat het een rotonderzoek is), maar nu moet het wellicht alsnog... Eigenlijk hoop ik natuurlijk stiekem dat het nu weer niet door kan gaan. Ik ben best een vroegtester, eigenlijk wil ik nu alweer, maar dat heeft nog niet zoveel zin. Gelukkig ben ik eigenlijk altijd 10 dagen na ovulatie ongesteld, dus dan zou ik het voor volgende week vrijdag wel weten.dan heb ik de baarmoederfoto.

Deel Deze Pagina