Cherise, ook al zo'n onzekerheid.... Als het voor jou niet goed voelt om iets te ondernemen en er verder geen reden is om dat te doen, kan je ook afwachten toch? Als dat jou meer rust geeft. Denk niet dat je verplicht bent nu stappen en ondernemen. Sterkte ermee hoor
Echt stom he! Het was echt heel erg raar. Ben wel blij dat we dit vorige week niet gezien hebben want dan had ik misschien wel hoop gehad. Maandag was geen plek dus moet nog tot dinsdag wachten. De vruchtzak zag er nog niet uit of hij los ging laten dus ben bang dat het toch niet vanzelf komt. Hebben wel de opties al besproken en ik ga wel voor de pillen, toch proberen risico's te vermijden. Ik hoorde ook dat we nu 2 (!!) menstruaties moeten wachten na de miskraam voordat we de cryo terug kunnen plaatsen. Dat wist ik niet en is wel een domper. Weet je of dat bij jullie ook zo is? Nou ja, hebben we 2 maanden om het zelf te proberen... Hoe laat mag jij morgen? Hopelijk meer duidelijkheid!
Nouja, wat hoop betreft misschien fijn dat je dit vorige week niet hoorde. Maar kan me voorstellen dat je nu wel een extra klap krijgt.. Dinsdag dan eerst weer een echo voor ze de pillen meegeven? Jeetje, 2 menstruaties.... Had er geen idee van! Na onze verse tp ging het met 5 weken mis en moesten toen 1 cyclus overslaan. Maar dat is standaard na een mislukte verse poging om het lichaam weer tot rust te brengen. Tegenvaller zeg... Maken jullie zelf wel nog enige kans?
Het was niet eens echt een extra klap...kan het niet zo goed uitleggen. We waren meer heel erg verbaasd, moesten nog net niet lachen door de shock of zo. Ik vind het echt vervelend dat we 2 menstruaties moeten wachten. Hier is het ook 1 na mislukte tp daarom ging ik daar ook vanuit. We maken kans...zolang ik eitjes heb..kan er een goed ei springen. Gelukkig heeft mijn vriend heel veel drukke zwemmertjes dus die doen hun werk wel. Hopelijk produceer ik dus ook iets moois, dan zou het kunnen....maar moeten maar niet teveel hoop daarop hebben...
Vreemde gewaarwording ja... Gek, maar ik snap wel wat je bedoeld denk ik. Wat is de reden dat het ipv de normale ene rustmaand nu twee is? De miskraam? Want ik kan me voorstellen dat er in jou situatie wel goed over nagedacht moet worden. Ik hoop dat wij ook niet twee maanden rust moeten nemen. Door mijn endo ook niet handig, maar soms juist wel weer noodzakelijk om het even extra tot rust te brengen om de kansen daarna te vergroten. Fijn dat de zwemmers goed zijn! Wie weet ja... Snap heel goed dat je daar niet op hoopt, maar niet geschoten is altijd mis dus....
Ja blijkbaar moet je na een miskraam 2 maanden wachten. Ik gaf al aan dat ik dat niet prettig vond gezien de overgang, maar de arts zei dat die ene maand niet uitmaakte. Daar moet je het dan maar weer mee doen. Weet dus niet of dit standaard is of iets van het JBZ. Zal wel het laatste zijn , maar wel de moeite om even na te vragen als je er morgen toch bent . Ergens hoop ik ook wel weer op spontaan omdat alle eitjes bevrucht waren, dan kan ik me niet voorstellen dat dat in een schaaltje wel lukt maar in mijn lijf niet...de kwaliteit is niet veranderd door IVF, alleen de hoeveelheid. Maar blijkbaar klopt mijn gedachtegang niet helemaal want niet iedereen is zo positief haha. Kan het bij jullie spontaan of is dat echt onmogelijk door de endometriose?
Het is toch alleen maar heel goed dat je een positieve houding hebt? En wat je zegt, wel alles bevrucht in ee schaaltje dus waarom niet in je lijf?! Jullie matchen blijkbaar ook heel leuk samen. Hopen op een goed ei dus! Geen idee wat onze kansen zijn zelf. In al die keren is het ons niet gelukt. We weten bijna zeker dat door verklevingen de linkereierstok en eileider zo goed als onbruikbaar zijn. Maar hoe de rechter ervoor staat weten we niet. Omdat het vanaf moment 1 meteen ivf zou worden, hebben ze dat ook nooit bekeken. Maar qua bevruchtingen doen wij het ook erg leuk ja. Daar ligt het dus niet aan. Ben erg benieuwd naar morgen. En de vraag zat al in mijn hoofd, hoe snel we door mogen. Neem aan dat we morgen een hoop info rijker worden. Hoop ik! Leeg vruchtzakje zal niet veranderen, dus daarin hoeven we geen verrassingen te verwachten. Misschien dat ze wel zien dat er al iets van vocht in mijn baarmoeder zit. Ik merk namelijk wel aan mijn lichaam dat de kwaaltjes echt minder worden en mijn darmen beginnen van streek te raken. En dat heb ik ook altijd voor ik ongesteld werd.
Lege vruchtzakje was ongeveer nog even groot, maar wel iets vocht ernaast. Het leek er nog niet op dat het direct los zou laten. Hoewel dat nooit te voorspellen is natuurlijk. Ik heb uiteindelijk toch voor de cytotec gekozen. Curettage onder narcose had een wachttijd van twee weken en dat duurde me echt te lang. Eerder kon wel, maar dan met dezelfde medicatie als tijdens de punctie. En dan moest ik afwachten wanneer ze tijd hadden. De tabletten lijken de snelste weg. Na een volgende menstruatie mogen we weer verder. Bedoelde jou arts trouwens echt twee menstruaties, of de miskraam en de menstruatie daarna? Hoe gaat het verder met je?
Gelukkig meteen duidelijk. Wij hadden dat vocht ook (ik zag 3 holtes met vocht rondom de vruchtzak), maar omdat de zak zelf er goed uitzag kon ie toch nog wel even blijven zitten. 2 weken wachten zou ik ook echt niet doen, het duurt nu al veel te lang, niet? Wanneer ga je de pillen gebruiken? Bereid je erop voor dat het geen pretje is, maar als alles loskomt is het een prima optie denk ik. Ik heb het toen 's avonds gedaan (volgens mij omdat ik niet alleen mocht zijn) en heb toen 's nachts weeën gekregen. De arts bedoelde echt 2 menstruaties helaas. Heb het gegoogled en schijnt bij meer ziekenhuizen protocol te zijn...bij jullie gelukkig niet dan. Ben benieuwd hoe het je vergaat en hoop dat alles weg is na de pillen. Hopelijk mag ik volgende week volgen .
Jammer dat het echt twee menstruaties zijn... Maar eerst maar eens hopen dat er voor jullie ook snel duidelijkheid komt. Nog twee weken wachten duurde me inderdaad te lang. Ik heb rond 15.45 de tabletten ingebracht. Dacht dan maar meteen! Daarnaast kon ik voor vandaag, vannacht en morgen grotendeels onze dochter naar mijn moeder brengen/daar laten. Mijn vriend is rond 18u thuis, heb makkelijk eten in huis gehaald voor de komende dagen en dan maar hopen dat het snel voorbij is... Ben wel heel wat gewend omdat de menstruaties bij mij door de verklevingen ook heel veel pijn geven, maar daardoor ook extra bang dat dit nog erger is.
Gisteravond behoorlijk heftige krampen gehad, maar heb maar weinig weefsel verloren. Heb achteraf ook nog best goed geslapen. Krampen namen af. Heb ook nog maar weinig bloedverlies... Net het ziekenhuis gesproken en moet de tweede dosis ook nemen. Waarschijnlijk is het nog niet volledig losgelaten. 😒
Gelukkig dat je nog wat geslapen hebt! Ik had dat toen ook....tweede dosis pillen veel minder krampen en veel meer zooi verloren (echt dikke stolsels en zo). Helaas bleek toen nog niet alles weg, maar denk dat het toen wel goed los is gekomen. Dus hopelijk vandaag wat minder krampen en meer resultaat! Ik heb vanochtend een beetje (helderrood) gebloed dus hoopte dat het begon maar het is weer gestopt. Toch goede hoop nu dat er iets gaande is daarbinnen.... Sterkte weer
Ok, hopelijk gaat het hier ongeveer hetzelfde! 😉 Minder kramp, meer zooi! En alles eruit als het even kan! Zie er erg tegen op dat ik nu weer een dosis moet nemen. Jammer dat het bloedverlies bij jou gestopt is. Maar toch wel een een teken dat er iets gebeurd ja. Misschien is dit wel wat van het vocht om het vruchtzakje dat ze zagen. Hoop voor je dat het alsnog vanzelf op gang komt!
Hoe gaat het? Ik hoop dat je alles verloren bent! Gaan ze nog een echo doen ter controle? Hier is het bloeden echt gestopt helaas, wel nog wat bruinverlies maar dat zal een restant van gisteren zijn...
Ah nee! Balen dat het niet doorzet... Wat verwacht je van dinsdag? Weet je al wat er gebeurd als er niks of weinig veranderd is? Of je dan weer langer moet wachten? Ik heb nauwelijks krampen gehad.... Denk nu dus dat die ene echte flinke 'blob' die ik voelde het vruchtzakje geweest is. Stom, heb niet goed gekeken.... Maar dat zou wel verklaren waarom ik geen kramp meer gehad heb. Vanmorgen nog wat bloedverlies, maar nog steeds niet veel. Misschien komt dat nog?
Mhm ja dat had ik de tweede keer dus ook niet (krampen) alleen ging het toen wel flink bloeden. Ik hoop voor je dat dit het is geweest en je niet alsnog een curettage hoeft! Wanneer heb je controle? Je zou in ieder geval wel een soort bloeding als een menstruatie verwachten denk ik? Maar ja, elk lijf is weer anders en elke zwschap is anders... Ik verwacht van dinsdag dat we een zelfde soort beeld hebben als deze week alleen dan zonder kloppend hartje...dan kan ik meteen de pillen mee naar huis nemen. Als het alsnog gegroeid is ben ik serieus benieuwd wat er aan de hand is, maar ik kan het me niet voorstellen, ook niet na dat bloedinkje van gisteren, dat was de eerste keer dat ik echt wat helderrood zag.
Onzekere tijd zo voor jullie zeg! Snap zo goed dat je door wilt. En omdat je weet dat het te langzaam gegaan is, kan ik me ook voorstellen dat je hoopt dat het hartje niet meer klopt. Wij moeten dinsdag weer heen. Ze heeft nog gekeken of er eerder plek was omdat ik zo weinig bloedverlies had, maar dat lukte niet. Ze zei ook dat het nog kon komen en er lijkt inderdaad bloedverlies op gang te komen nu. Soort van jippie gevoel geeft het...
Nog verandering bij jou Tatum? Ik heb inmiddels behoorlijk kramp en bloedverlies. Gelukkig maar... Hoewel ik behoorlijk krom loop van de pijn met vlagen en me de rest van de tijd ook echt niet geweldig voel. Maar wel goed dat het allemaal loskomt natuurlijk