Leeg vruchtzakje 7+2 weken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tash, 6 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Wat lief van je! Dat je dat kan opbrengen! Ik heb aan je gedacht gisteren...

2. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Oh Tash, ik vind het zo erg! Heb je nogmaals getest en is het nu echt zeker?
    Ik weet gewoon niet wat te zeggen, vind het gewoon zo vreselijk.
    Hopelijk kunnen jullie het allemaal een plekje geven. En zijn jullie het er ook over eens of jullie nu verder nog iets willen.
    Heel erg veel sterkte. En een hele dikke knuffel.

3. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Bedankt lieve meiden!

Ik ben vanmorgen te bloedprikken geweest. De waarde is 7 en moet volgende week dus weer heen, dubbel zucht.... 😒 Ik weiger er over na te denken, puur om mezelf staande te houden denk ik. Nu de pijn wat begint te komen en de menstruatie dus eerdaags wel door zal breken, moet ik weer een stapje zetten.
    Ik probeer uit alle macht dingen te verzinnen om toch door te gaan. Door de endometriose is er veel schade in mijn buik en weten we niet wat er verder nog mogelijk is. We willen een hsg en eventueel nog iui proberen, maar weten niet of het ziekenhuis hieraan wil meewerken. Maar het idee dat dat misschien nog een hele kleine kans geeft, heeft me wel wat rustiger gemaakt. Gister de hele dag met mijn liefje doorgebracht. Samen gehuild en gepraat, was heel fijn.

4. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ow, wat onzeker en een gedoe! Ik weet dat bij mijn 2e bbz gezegd werd: hcg lager dan 5 is niet zwanger, hoger dan 5 wel. Mijn hcg was toen 5, dus daar konden ze niets mee. Ik hoop dat iui nog een optie is! Ik gun her je zo!!

5. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Hoe is het nu met jullie?

Tash, volgen ze jouw hcg nog op?
    Tatum, is het bloedverlies gestopt?

Ik heb gisteren ook een klein beetje bloed verloren, dus de schrik zat er even goed in. Het was maar heeeeeel weinig en al 23.00 uur, dus we hebben het ziekenhuis niet gebeld. Nu is het gelukkig weer gestopt en ik ga ervanuit dat het een vaatje was, aangezien ik overdag een stuk gefietst en gelopen had.

6. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Dat is ook spannend Jiseb! Is het daarna rustig gebleven? Het wordt nu wel echt spannend! Ben benieuwd wanneer jullie meisje komt!!

Tash hoe gaat het? Zijn jullie idd nig bloed gaan prikken? En is het nieuws een beetje "geland" voor zover mogelijk? Hoop dat jullie met iui door mogen!
    Geen interesse in verzekering met vierde en vijfde poging vergoed zoals Jolanda? Kan me ook voorstellen dat het op een gegeven moment genoeg is.

7. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Sorry, was even niet op het forum.

Jiseb, schrikken joh... Maar kan inderdaad komen doordat alles zo goed doorbloed is daaronder. Verder geen bloedverlies gehad? Gek idee dat zoiets nu opeens ook kan betekenen dat je bevalling begint.

Tatum, hoe is het met jou?

Ik ben gister toch nog maar naar Amsterdam gereden. Hcg was nu negatief dus dat is mooi. Vandaag met de poli voortplantingsgeneeskunde gesproken en volgende week dinsdag heb ik een hsg. Dan kijken ze dus of mijn eileiders open zijn. Spannend en ik klamp me daar helemaal aan vast om mezelf staande te houden.

Met mijn geschiedenis kan ik ergens anders nooit meer zo goed verzekeren als nu, dus die gok kan ik niet nemen. Daarnaast zijn we er wel uit dat ivf/icsi geen behandeling is die ons onwijs goede opbrengsten geeft, dus gevoelsmatig heeft dat allemaal niet zo veel zin ofzo. Ergens ook weer stom misschien, want je weet dan wel zeker dat er een bevruchting is. Verder probeer ik bezig te blijven, maar slaap vreselijk slecht. Ik kwam er gister achter dat we pas een week verder zijn, maar het voelt als een maand. Echt bizar

8. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Wat zwaar Tash....ik sliep ook slecht vd zorgen...heel begrijpelijk.
    "Fijn" dat het HCG laag was.
    Als je eileiders open zijn, mogen jullie dan iui?
    Heb je voor Evi ook iui gehad?
    Sterkte in elk geval 😘😘

9. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Tash, wat een opluchting dat je hcg weg is, al kan ik me ook heel goed voorstellen dat het dubbel voelt en dat je zo slecht slaapt! Wat moet je veel doorstaan... Wel fijn dat je zo snel terecht kan voor de hsg! Ik hoop zo dat het iets oplevert en iui een optie is!

Hier begint het idd spannend te worden. Ik bleef heel licht bloedverlies houden, dus heb contact gehad met het ziekenhuis. Waarschijnlijk is het mijn slijmprop die aan het loslaten is. Daarnaast heb ik redelijk veel last van voorweeen in mijn rug. Vanaf morgen mag ze komen, ik ben benieuwd, zou snel kunnen, maar ook nog een tijd kunnen duren...

Tatum, hoe is het nu met jou? Voel je je nog goed? Het blijft spannend, he? Heb je nog een echo gehad?

10. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Ik hoop ook echt dat ze open zijn en we op die manier nog een kans maken. En dan misschien de kans vergroten met iui.
    Hebben voor Evi alleen ivf gehad en zij kwam uit de vriezer. Geen idee of we kans zouden maken met een stap terug, maar daar hou ik me nu nog even aan vast.

Jiseb, wat ongelooflijk spannend joh! Dan zou het inderdaad dus al kunnen beginnen binnenkort. Kan nog tegenvallen als het nu nog 4 weken duurt denk ik, hahahaha

11. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Ik hoop met je mee! Als ze open zijn, zou het dan ook nog spontaan kunnen? En (sorry ik weet van dit stuk heel weinig) kunnen ze ze ook "openmaken" of moeten ze echt uit zichzelf open zijn? Was de reden voor IVF de dichte eileiders (omdat ze toen geen IUI hebben gedaan)?

Jiseb hoe is het nu! Fijn idee dat ze nu mag komen!

Hier gaat het goed. Lichamelijk voel ik me heel goed. Geestelijk is het nog steeds wennen. Geloof het nog niet helemaal. En ben dan af en toe bang dat het me weer wordt afgenomen. Maar hopelijk wordt dat steeds minder.

12. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ja, ik hoop ook heel erg met je mee! Eileiders kunnen ze eventueel doorspuiten, maar volgens mij ligt het eraan hoe erg ze dicht zitten. Ik ben elke keer vlak voor de hsg zwanger geraakt, dus weet het ook niet precies.

Hier nog steeds bloedverlies, dus toch even naar het ziekenhuis. Bleek dat ik al 3 cm. ontsluiting heb 😳. Daar had ik even niet op gerekend...

13. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Wow spannend! Nog geen weeën? En weer thuis?
    🍀

14. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ja, we zijn weer naar huis gegaan. Nog niet echt weeen gehad, alleen gisteren avond een uurtje steeds last van mijn rug als een soort spierpijn, waarvan ik denk dat het voorweeen waren. Morgen hebben we weer een echo en controle staan, dus ben benieuwd of we dat halen...

15. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Jeetje Jiseb!! Al 3 cm ontsluiting joh... Kan me voorstellen dat je daar behoorlijk van geschrokken bent. Hoe laat heb je de echo? Kunnen ze dan ook een beetje voorspellen hoe het nu verder zal gaan? Hebben ze enig idee wanneer je de kleine meid kan verwachten? Oh, wat spannend zeg!!!! Met al ontsluiting zal je de 40 weken in ieder geval niet halen

Tatum, vanwege mijn endometriose en de ernst daarvan mochten we niks zelf proberen en meteen met ivf starten. De kansen zijn dan groter dat het sneller lukt. Dat is ook een afweging die we moeten maken nu. Stel de eileiders zijn open, hoe lang mag/kan mijn lichaam het aan zonder dat ik weer geopereerd moet worden of ik nog meer schade aan mijn lichaam toebreng. Maar de wens is te groot. Ik wil dat risico wel lopen. Heb al tijdelijk een stoma gehad. Geen pretje, maar liever dat dan een geen kindje

En Jiseb, mocht het onverwachts nou heel snel gaan, succes en neem rustig de tijd om te wennen aan alles. Geniet en kom ons berichten als je er klaar voor bent. Maar voel je absoluut niet verplicht om het meteen te delen hier hoor. Kus!

16. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Bijzonder hoe je toch steeds een stapje verder gaat he, Tash? Bij ons liep het allemaal redelijk soepel nog en zelfs ik merkte dat al. De wens wordt steeds groter en groter, maar gemakkelijk is het niet, zowel lichamelijk als geestelijk. Houd je dat nog een beetje vol?

Wat mij betreft: we hebben om 14.30 uur een afspraak, maar na gisterenavond wel wat last te hebben gehad van rugweeen is het nu weer rustig. Gisteren zei de gyn dat ze me misschien afgelopen nacht al wel terug zou zien en het zeker geen weken meer zou duren. Dat het bij de eerste ook al 3 cm. is zonder weeen schijnt ook echt bijzonder te zijn. Ik zal vanmiddag eens vragen wat de opties zijn en hoe lang het gaat duren. Ik heb niet zoveel zin om nog weken aan huis gekluisterd te zijn, maar als het nodig is...

17. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Wederom voor mijn begrip; normaal ben je dan aan de pil of andere medicatie en daardoor krijg je dan geen schade?
    Ik hoop zo voor je dat het er goed uitziet en dat jullie goede kans maken! Ik kan me helemaal voorstellen dat je het risico wilt lopen...ik ga ook heel ver voor deze wens....

18. Tatum80

Tatum80 Bekend lid

15 feb 2013
    719
    60
    28
    Spannend! Succes zo! Laat je weten hoe het ging (indien mogelijk ;)).
    Nee met 3 cm zal het geen weken meer duren...maar nu ga je inderdaad niet veel ondernemen met het risico dat er iets gaat beginnen....ben je er klaar voor? Dan duim ik dat ze heel snel komt!

19. Jiseb

Jiseb Fanatiek lid

4 mrt 2015
    2.054
    955
    113
    Ik ben gewoon weer thuis. Alles was goed. De gyn. wilde niet nogmaals kijken hoever de ontsluiting was ivm grote kans op harde buiken (waarvan ik niet weet hoe dat is, want die heb ik niet gehad). Ze zei dat ik heel waarschijnlijk binnen een week wel bevallen zal zijn...

20. Tash

Tash Fanatiek lid

7 sep 2011
    1.996
    0
    36
    Noord Holland
    Zo he Jiseb, nog geen week.... Wat zal je zenuwachtig zijn... Hahaha! Zie je er tegenop? Ze kondigt zich dus zeker eerder aan. En fijn toch dat je in ieder geval al 3 cm ontsluiting hebt.
    Ben je er geestelijk al wel klaar voor? De meesten werken zo naar die 40 weken toe dat eerder opeens te veel schakelen is. Maar volgens mij vind jij het en niet zo heel erg omdat je er wel klaar voor/mee bent en er al rekening mee hield dat ze eerder kon komen. Spannend joh! Volgende week ben je moeder 😘

Tatum, ja als ik niet actief bezig ben met kinderen krijgen, dan moet ik continue aan de pil of andere hormonen zodat ik niet ongesteld wordt. En ja, ik wil ver gaan, heel ver. Maar ik heb hier nog iemand naast me die niet bereid is mij zover te laten gaan. Hij vindt het (en terecht misschien) heel moeilijk om mij met zoveel pijn te zien of in het ziekenhuis onder de medicatie etc. Ik heb een keer oo het randje gelegen en ben meerdere keren compleet plat gespoten en dat ziet hij liever niet nog een keer gebeuren. En dan moet ik misschien ook extra dankbaar zijn voor hoe ik nu ben en een prachtige dochter heb

Deel Deze Pagina