Tatum, volgens mij kan het wel hoor, dat er alweer een eitje groeit. Ik hoop dat het snel raak is! Wij zijn net in het ziekenhuis geweest. Ik was helemaal schoon en we mogen meteen weer proberen. We hoeven gelukkig geen maand te wachten. Hij zei alleen dat het niet handig was om snel te doen omdat gisteren nog wat vloeide, beter is het om een paar dagen schoon te zijn en daarnaast prostaatvocht vrij komt wanneer een man klaar komt en dit krampen aan de baarmoeder kan veroorzaken. We zien wel, zit toch pas op dag 9 maximaal, dus heb nog even.
Oh dat is heel mooi! Fijn dat jullie weer mogen proberen! Voel je je nu ook wat beter hierdoor? Ik denk dan toch echt dat er iets groeit ja. Ik zit nu meer dan 2 weken na de mk dus ik gok het maar op een paar krampjes . Jammer dat de ovutest niet betrouwbaar is want ik wil wel wat utro gaan gebruiken maar dan wacht ik wel tot de pijn helemaal weg is denk ik...
Het gaat inderdaad wel iets beter, maar nog steeds het gevoel dat we weer opnieuw moeten beginnen vreet wel. Bij de gyn. vandaag weer heeeeelveel dikke buiken en een uitloop van 50 minuten is ook zo confronterend. Gaan jullie ook weer proberen of een pauze om even bij te komen?
Wij gaan meteen weer proberen. Ik ben genoeg bijgekomen. Ik raak vervroegd in de overgang dus wil geen tijd verspillen. Hopelijk deze cyclus mijn eisprong benutten en volgende cyclus wordt dan onze enige cryo teruggeplaatst. Wij hebben een aparte fertiliteitspoli, dan zit je achter een soort gordijn , dan zie je iets minder dikke buiken, maar gelukkig wordt ook daar af en toe iemand zwanger , dus ze zijn er wel. Ondanks dat ik zelf een zoontje heb begin ik er nu toch steeds meer moeite mee te krijgen...
Jiseb, goed nieuws dat je schoon bent! En ook gewoon door dus. Is het vloeien inmiddels klaar? Tatum, bij mijn echo afgelopen dinsdag was een follikel of cyste te zien van 24 mm. Gezien mijn bloedwaarden kunnen we er van uit gaan dat het inderdaad een follikel is, en dat terwijl mijn hcg nog 40 was. Kan dus goed zijn dat je dat gevoeld hebt hoor. Ik ben me vanmorgen rot geschrokken. Werd om half 7 van ontzettende pijn wakker en ging naar de wc. Bij het afvegen zag ik dat ik helderrood bloed had met wat stukjes weefsel. Ben naar beneden gegaan om een kruik te maken en paracetamol te nemen, maar toen werd de pijn zo erg dat ik bijna flauw viel. Vriend probeerde het ivf centrum en huisartsenpost te bereiken, maar dat lukte niet. Hij wilde zelfs 112 bellen. Uiteindelijk het spoednummer van het vu geprobeerd en die konden ons gelukkig goed advies geven. Daarna contact gehad met het ivf centrum. Als het bloedverlies erger zou worden, moest ik meteen bellen. Gelukkig is de pijn wat afgezakt en het bloedverlies weer afgenomen. Maar wel heel eng... Zo veel pijn, zo plotseling. Maandag maar bellen om een extra echo in te plannen. Wil nu ook wel weten of het het restje was en of nu dan alles echt weg is
Jee, Tash. Wat een naar verhaal! Dat je ineens zoveel pijn hebt nog! Hopen dat het snel overgaat en je schoon bent. Ik ben wel gestopt met vloeien, maar de pijn is niet over. Ik heb voor deze zwangerschap 6 maanden buikpijn gehad en dat was heel erg vermoeiend. Ik hoop wel dat het snel zakt! Ik was zo blij dat ik er tijdens mijn zwangerschap even vanaf was.
Klinkt echt als endometriose Jiseb... Ik ben ook al een haar niet pijnvrij, behalve tijdens de zwangerschap ja.... Hopen dat we snel weer de pijnvrije tijd in mogen gaan!
Tash, is er iets te doen aan endometriose? De gyn die ik nu had zei overigens dat d sptum die ik heb zo klein is, dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Fijn dat je je om dat septum geen zorgen hoef te maken! Endometriose is een rot aandoening. Ik heb het wel in een ernstige vorm en het is bij elke vrouw anders, maar ik heb er veel last van. Behandeling kan door 3 dingen, hormonen (elke keer dat je menstrueert wordt het wat erger), operatie waarbij ze zoveel mogelijk weg halen, of een combi daarvan. Maar aangezien je zwanger wilt raken en dat vooralsnog wel 'lukt', ben jij er waarschijnlijk het beste bij gebaat als je nu hiermee doorgaat. Het allerbest 'medicijn' is een zwangerschap. Dan komt alles tot rust. Op de site van de endometriose stichting kan je ook veel info vinden. Endometriose is helaas alleen met zekerheid vast te stellen dmv een kijkoperatie. Wat bij mij nog verlichting geeft is dat ik naar een goede bekkenfysio ga. Die helpt me door de ergste weken en pijn heen. Misschien heb jij ook zo iemand in je omgeving? Als het op die manier allemaal nog wat dragelijker wordt en je op een leuke manier door kan gaan....
Ik heb er nooit last van gehad tot ik in mei niet goed herstelde van de bbz, tenminste, toen bleef ik buikpijn houden van ovulatie tot einde menstruatie. Ik weet niet of er een goede bekkenfysio in de buurt zit. Ik heb al 2 keer een kijkoperatie gehad en toen hebben ze ook veel foto's gemaakt. We hebben het ook gehad over een baarmoederfoto, in de baarmoeder hebben ze nog niet gekeken. Toen mijn miskraam kwam zat er bij het weefsel ook een stuk dat wittig was, niet goed doorbloed. Het zouden verklevingen kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker. Weet jij of de miskramen hier iets mee te maken kunnen hebben of heeft dit vooraf invloed op het zwanger worden? Dat is namelijk na 1,4,2 en 6 rondes gelukt. Dat lijkt geen probleem.
De miskramen staan er volgens mij los van. Vruchtbaarheidsproblemen zijn er wel direct gevolg van, maar dat gaat dus wel. Heb ze tijdens die kijkoperaties buiten je baarmoeder geen verklevingen gezien? Want endometriose zit in principe buiten je baarmoeder. Verklevingen in je baarmoeder is syndroom van asherman. Maar dat komt volgens mij wel weer altijd door ingrepen in de baarmoeder na curettage oid. Wat ontzettend vervelend dat je zo'n lange tijd last hebt van de pijn. Je bent zo drie weken verder dus...
Buiten mijn baarmoeder hebben ze inderdaad veel verklevingen gevonden en in mijn rechter eileider ook. Met paracetamol en op heel vervelende momenten (zoals afgelopen dinsdag en gisterenavond) is het met ibuprofen wel te doen. Maar ik wil eigenlijk niet altijd aan de pijnstillers. Tatum, hoe is het met jou?
Vervelend die pijn! Let je wel op met de ibu want die mag niet als je zwanger bent he (wil niet belerend klinken maar veel mensen weten dat niet). Hier gaat het wel weer. Denk dat ik toch echt mijn eisprong gehad heb en dan hebben we hem dus gemist want ik vloeide nog. Nou ja gisteren onbezorgd carnaval kunnen vieren en als het de eisprong was, word ik over een week ongesteld en dan mag de cryo alweer bijna terug
Nee, klopt. Ik nam het toen ik zwanger was ook zeker niet! En nu ook maar zelden. Sinds de miskraam 2 weken geleden 2 keer en verder paracetamol. Ik vraag me af of ik weer een eisprong heb gehad. Mijn temperatuur was mooi aan het dalen (van 37.0 naar 36.5) en vanochtend ineens weer 36.9. Nu zijn we een paar dagen in Kopenhagen en lig ik in een ander bed in een warme kamer. Dag 14 vind ik wel erg vroeg. Wel balen Tash, dat je deze ronde hebt moeten missen. Vloeien jullie beide nog? Ik heb donderdag na de echo nog wat gehad en toen was het klaar. Wij zijn dus maar weer begonnen, aangezien ik niet weet of de ovulatietesten goed werken....
Sinds vorige week donderdag heb ik niet meer gevloeid en nu vandaag ineens wel weer.... Een van jullie een idee hoe dat kan? T is wel vers bloed.
Tatum, lekker carnaval gevierd, klinkt goed! Hoe gaat het nu verder? Jiseb, dat had ik dus vorige week, alleen wel met vreselijke pijn erbij. En bij mij zat er nog een rest natuurlijk. Denk dat dat het was. Ik weet wel dat ze mij gewaarschuwd hebben dat ik binnen twee weken een soort menstruatie kon hebben, maar dit nog niet als menstruatie mocht zien omdat dat te snel zou zijn. Maar blijkbaar gebeurd het vaker dat er al snel na een miskraam wat bloedverlies optreed. Heb je nu nog bloedverlies? Lekker naar Kopenhagen! Zomaar even weg? Ik heb geen kans/ronde gemist hoor, de kans dat ik spontaan zwanger wordt is niehiel, dus zo voelt het in ieder geval niet. Ik ben van de week teruggebeld dat ik 16 februari voor een extra echo kan. Maar sinds gisteravond weer meer pijn en vanmorgen vanaf dat ik wakker ben steeds erger geworden. Ook echt de pijn die ik ken van menstruaties. Vanmiddag had ik wat bloedverlies. Het is snel, maar denk dat het mijn menstruatie is! Ik heb sowieso een snelle cyclus. Ik hoop het maar. Dan kan ik me morgen of zaterdag aanmelden voor ons cryotje! Sorry dat ik niet eerder gereageerd heb trouwens! Ziek meisje thuis met erg hoge koorts. Sneu zo'n ijlend hoopje op de bank. Nu samen op de bank, heeft ook wel weer wat. Hoewel ik wel erg op zie tegen de komende week.
Wat rot he, Tash, die pijn? Bij mij valt het op het moment gelukkig mee, maar dat had ik vaker de weken voor mijn eisprong. Daarna begon het allemaal weer. Ik hoop voor je dat de echo goed genoeg is voor de cryo! Bij mij is het bloeden meteen weer gestopt, alleen gisteren dus een beetje. Ik weet niet wat het is geweest. We hadden ook al even niet meer gevreeen, dus daar kan het niet van zijn.
Hi meiden! Hoe is het met jullie? Ik had gister weer een echo en doe viel vreselijk tegen... In mijn baarmoeder heel veel bloed/stolsels en was niet te zeggen of er nog een rest zit. De arts keek er helemaal van op dat het zo in beweging was. Op zich goed, want dat betekend dat het los zit, maar het moet er wel uit. Heb nu nauwelijks bloedverlies, maar kan dus nog pittige kramp met bloedverlies verwachten zei ze. Toen ze dat had besproken met een arts wilde ze vloor de zekerheid mijn eierstokken nog bekijken. In mijn rechter eierstok zit een cyste van 4 cm! Het was twee weken geleden de vraag of het follikel of cyste was, maar gezienmijn bloedwaarden dachten ze een follikel. Niet dus... En omdat die cyste groter is dan 2 cm, mogen we niet starten met de cryo.... Ben een beetje uit het veld geslagen...
Oh, jeetje, Tash. Wat een tegenslag weer! Denk je dat het weer de goede kant op gaat, krijg je dit! Laat alle restweefsel maar snel loskomen en dan echt een follikel groeien! Gaan ze de cyste weghalen? Ik hoop zo voor je dat het snel wel weer beter gaat! Hier gaat het redelijk. Ik ben weer lekker aan het werk en het is heel druk. Op sommige moment is het zo druk dat ik alle narigheid even vergeet en dat is heerlijk! Lichamelijk gaat het wonder boven wonder ook goed. Ik heb vrijwel geen buikpijn meer. Het is alleen wel zo dat het nu dag 23 na de miskraam is en ik nog geen eisprong heb gehad, dus dat is nog even afwachten.