hoe lang duurt een nekplooimeting?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Napoleon, 8 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik heb over 2 weken een nekplooimeting, nu hoorde ik van iemand dat dit onder de uitgebreide echo's valt maar hoe lang duurt dit?

2. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Bij mij duurde het best wel lang, maar kwam ook, omdat ons kindje er steeds niet helemaal goed voor lag. Moest een paar keer opstaan en springen enzo :p volgens mij duurde het zo'n half uur tot 3 kwartier. Ze liet ook alles heel goed zien..

3. meidenhuis

meidenhuis Niet meer actief

Alle 3 de keren stond ik binnen een kwartier weer buiten. Overigens is dit natuurlijk wel totaal afhankelijk van hoe het kindje ligt en of het niet te veel beweegt en draait.

Ik heb blijkbaar dus drie zoete meiden als ik naar futuremamma81 kijk;):D

4. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Zo'n half uurtje

5. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Bij ons een minuut of twintig. Ze meten de nekplooi 3x en houden dan de hoogste waarde aan. Maar omdat het kindje beweegt, kan het soms even duren voordat hij/zij 3x precies goed ligt.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    bij ons duurde het een half uur
    ligt er ook aan hoe het kindje ervoor ligt.
    bij ons hebben ze hem 4x opgemeten.
    en nog even snel wat foto's voor de fun gemaakt ;)

7. Bri

Bri Niet meer actief

Bij de eerste zijn we ruim een half uur bezig geweest, omdat meneer niet goed wilde liggen. Ik moest een beetje met m'n buik schudden, zelfs springen om hem te laten draaien!
    De tweede is blijkbaar wat braver dan grote broer, binnen 10 minuten waren we klaar.

Het is in elk geval geen uitgebreide echo, er wordt alleen gezocht of de nekplooi goed te zien is en die wordt dan 2 of 3 keer gemeten. In mijn geval werd er toen nog een 2e echoscopiste bijgehaald die het beeld ook moest beoordelen (ben 36+ en dan doen ze dit zo in het zkh waar ik was). En nog waren we binnen 10 minuten al weer klaar. Beetje teleurstellend, maar het belangrijkste was dat er een goede uitslag kwam!

8. Kiki84

Kiki84 Bekend lid

22 jan 2009
    588
    183
    43
    Vrouw
    Kantoor
    Zuid-Holland
    Bij ons duurde het ongeveer 20/25 minuten. Moest ook nog formulieren invullen. De baby bewoog wel heel veel, maar gelukkig kon ze het toch goed opmeten! Omdat mijn vriend voor het eerst een echo zag, heeft ze wat meer uitleg gegeven over alles! Maar ik vond het niet lang duren!

Deel Deze Pagina