Zoals de meesten van jullie weten, heb ik in aug. en sept. een curretage ondergaan. 1 week na de laatste curr. ben ik gelijk weer ongesteld geworden en daarna heb ik ook netjes weer een eisprong gehad (gezien op echo dat hij eraan zat te komen). Nu zou ik vandaag (28 okt) mijn NOD hebben, maar vanaf woensdag licht bruinverlies gehad, donderdag veel oud bloed en vrijdag en vandaag weer niks. Een zw.test gister gaf hartstikke negatief aan, maar ik vind het zo raar dat ik nu maar 1 dag ongesteld ben. Normaal ben ik het dan echt 5 dagen flink en nu maar zo'n drupje? Ik dacht juist dat je na een MK juist veel heftiger ongesteld werd? Wie o wie heeft dit ook meegemaakt?
hey, na mijn mk in augustig ben ik na 5 weken ongi geworden, heel heftig was het, 8 dagen veel bloed verlies, 5 weken later weer ongi, 7 dagen weer veel bloedverlies... normaal was ik 4 dagen een beetje ongi, wel ff wat anders dus dit... succes ermee, x bianc
hoi ik heb net mijn 1e ongi gehad sinds curretage (15-09) en had 2 dagen klein beetje bruine afscheiding 1 dag echt rood bloed en daarna was het al over. 2 dagen later nog 1 dagje bruin bloedverlies en dat was het. terwijl ik voor de mk echt 5 dagen leeg stroomde. ik denk omdat je door de curretage "schoon" bent van binnen dat je daardoor veelminder ongi bent dan normaal maar weet dat niet zeker, baseer dat alleen op mijn ervaring. groetjes baby blues
Ja, dat zou natuurlijk ook kunnen, maar ik had mijn eerste ongi 1 week na mijn tweede curretage (volg je het nog?). Toen heb ik gewoon een controle gehad op de 12e okt. De gyn zei toen dat er binnen een paar dagen een eisprong was, dus ik ben uitgegaan van de 14e okt. Dan zou ik dus normaal gesproken de 28e mijn NOD hebben. Maar nu heb ik dus op de 25e licht bruinverlies gehad, de 26e een klots oud bloed en vanaf de 27e nagenoeg helemaal niets meer. Gezien mijn eisprong zou ik dan toch nu wel ongi moeten worden. Mocht er nu geen verandering in komen, dan bel ik even met de HA of gyn op woensdag.
Meid ik kan er helaas nog niet over meepraten. Ik zit te wachten totdat mijn menstruatie komt. Ik heb 24 augustus een miskraam gehad en ik ben 28 augustus gecurreteerd. 10 Oktober ben ik voor controle naar het ziekenhuis geweest en heb toen een binnenwaardse echo gehad en toen zei de gynocoloog dat ik binnenkort ongesteld zou moeten worden maar ik ben nog niet ongesteld. Vorige week heb ik een zwangerschapstest gedaan maar die gaf negatief aan. Dus ik ben benieuwd hoe het bij mij gaat lopen ........
Ik heb net als jij 2 curettages kort achter elkaar gehad. Als ik jou was, dan zou ik even bellen met je gynaecoloog. Die van mij gaf nl. aan dat mijn ongi na de 2e keer wel ongeveer zoals voor de zwangerschap zou moeten zijn en dat ik anders even contact moest opnemen. Misschien is het ook slim om nog een keer een test te doen na een paar dagen? (ik heb nl. toch een menstruatie gehad, terwijl ik al zwanger was. Was een hele rare met een paar dagen spotting op het eind)
Vanavond na het douchen had ik weer rozig verlies. Als dat morgen nog zo is, dan zal ik je raad opvolgen Marla en de gyn bellen. Heb nl. ook het idee dat dit niet helemaal is zoals het hoort. Normaliter heb ik gewoon een ongi van 5 dagen aaneengesloten en dit lijkt er in de verste verte niet op. Vanochtend heb ik er de laatste test die ik in huis had nog even tegenaan gegooid, maar die was zo negatief als het maar zijn kon. Je wilt er alles aan doen om hem weer pos te krijgen, maar helaas dat ging niet...
Ik heb geen idee hoe het precies zou moeten zijn. Mij is vorige week donderdag (2e curretage in 2 1/2 week) verteld dat de eerstvolgende menstruatie heftiger is dan normaal. Wat ik in ieder geval ook heb geleerd is dat ik toch iets beter luister naar mijn gevoel. Tijdens mijn zwangerschap had ik op een gegeven moment ook " het gevoel" dat het neit goed zat, maar rationaliseerde het eigenlijk weg. Maar dat gevoel bleek toch juist te zijn. Dus als je gevoel zegt dat het vreemd is? Gewoon even na laten kijken. DAn heb je meer zekerheid.
nou meiden dan mijn verhaal heb 8 augustus spontane miskraam gehad van ongeveer ander halve week. waarvan 1 dag heel heftig met liters bloed en grote stolsels daarna minder maar wel hevig na ander halve week echo gehad . alles leek goed schoon. toen op 10 september een menstruatie dacht ik van vijf dagen heel licht per dag half maandverbandje. daarna tot 4 oktober niets toen begon het eerst weekje lichte menstruatie. daarna nachtje hevig. toen drie dagen iets meer dan licht toen dag heel veel. en zondags met stolsel van ongeveer 10 cm daarna dus twee weken hevige menstruatie vooral in de nacht had ik voorheen nooit in de nacht. naar huisarts geweest eerste vijf dagen anti bloedstolings pillen deden niets toen na drie weken ongesteld . op 24 oktober primolut. na twee tabletejes bloeding gestopt. nu tot 3 november dus die pillen drie keer daags. en dan moet er weer een menstruatie volgens. ook ik snap er niets van en waneer is er dan een normale cyclus telling waneer kan ik beginnen te tellen dan vanaf dat die menstruatie begint of wachten op een normale en kan je gewoon zwanger gaan worden of niet niets gehoord van huisarts. nou allemaal veel sterkte met jullie cyclus. :
hey Piet, Is je ongi al doorgekomen? Ik heb aan het eind van de middag een telefonische afspraak met de gyn. Ik kan je vraag anders wel eens aan hem voorleggen, als je dat wilt?
Dank je Marla, dat zou heel fijn zijn! Mijn ongi is nog niet gekomen en mijn zwangerschapstest vanochtend was negatief. Als je het zou willen vragen, dan zou ik je erg dankbaar zijn!
Hi Piet, Nou, de gynaecoloog heeft gebeld en ik heb hem jouw verhaal voorgelegd (was trouwens nog een heel gepuzzel . Jij hebt de afgelopen weken nogal wat meegemaakt!) Hij vertelde dat als ze in het ziekenhuis zagen dat je eisprong op 12 oktober binnen 2 dagen zou springen via echoscopie, je ongi er inmiddels echt zou moeten zijn. (die komt met zekerheid 2 weken na de eisprong). Ofwel je bent zwanger, volgens hem, ofwel er is iets anders aan de hand. Hij raadt je in ieder geval aan contact op te nemen met het ziekenhuis. Het leek hem zeer onwaarschijnlijk dat stress hier iets mee te maken had. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Ik kan je helaas geen concreter antwoord geven. De gyn vond het sowieso moeilijk om op afstand te oordelen. Hopelijk heb je snel iets meer duidelijkheid!
Ha Piet, Bij mij is het ongeveer net zo verwarrend. Heb begin augustus mijn curretage gehad, alles goed gegaan, geen pijn, niet lang nagevloeid en weinig last gehad. Op 21 september (precies volgens mijn vaste cyclus voor de curretage) keurig optijd en normaal ongesteld geworden. Maar deze maand blijft het gewoon helemaal weg. Ben nu ruim een week,bijna twee weken overtijd. Ik heb er al 3 testen tegenaan gegooid met een pauze van een paar dagen ertussen, maar allemaal negatief. Heb wel wat gevoelige borsten, maar dat is alles. Wacht nu nog maar even tot eind van deze week dan zit er weer een week tussen de testen en hoop dan toch op iets positiefs en ander ga ik volgende week toch even bij de huisarts langs, want dit is niet te volgen. Tja het is niet alleen de miskraam waar we mee te maken hebben, maar alles wat er achteraan komt is net zo of misschien nog wel meer verwarrender.
Hi Juu, Voor jou inderdaad ook erg verwarrend. Heb je je eisprong deze maand wel gevoeld? Het kan natuurlijk zijn dat deze een stukje later is. (misschien wel door de miskraam?). Voor mijn gynaecoloog was het van belang dat Piet's eisprong d.m.v. echoscopie was gemeten, zodat het zeker was dat deze toch niet later was gekomen. Kan dat bij jou wel het geval zijn?
Ha Marla, Ik heb écht geen idee of ik mijn ei-sprong gevoeld heb, ik voel meestal niets behalve dat ik wat humeuriger ben rond die tijd. Ik heb even een zeurderig gevoel in mijn onderbuik gehad zo rond de tijd dat ik (volgens planning dan) mijn eisprong zou moeten hebben. Tja en hoeveel later kan het zijn? In principe had ik rond 21 okt ongi moeten worden en we zijn nu bijna 2 weken verder. Verder heb ook al weken last van gevoelige borsten en ben zo labiel als een jankende ui. Maar gevoelige borsten heb ik meestal als ik ongi moet worden ook, maar dit houdt wel heel lang aan en er komt niets. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik zo langzamerhand niet meer weet wat ik echt voel en wat ik wil voelen hoor. Volgens mij is het na een "normale" miskraam ingewikkelder om je cyclus weer te krijgen, ik begreep dat het na een curretage toch wel weer redelijk snel normaal moet lopen. HCG was ook al weer vrij snel uit mijn lijf. Ach ja we wachten gewoon nog even af, van het weekend toch nog maar even een testje er overheen. Is t weer niets dan toch maar even de huisarts bellen volgende week. Nou meiden in ieder geval allemaal heel veel sterkte ook. Laten we voor elkaar duimen dat we snel weer weten waar we aan toe zijn en elkaar eerdaags ook tegenkomen op een ander Forum!
Marla, hartstikke bedankt. Ik ga sowieso morgen bellen, want ik heb nog steeds af en toe wat lichtbruinsig verlies (beetje ecruckleur) en ik vertrouw het ook niet meer... Morgen zal ik me niet meer af laten schepen en zeggen dat ze écht moeten kijken. Ik hoop dan maandag terecht te kunnen. Testen heeft waarschijnlijk geen zin, omdat ik gister nog getest heb en dat was negatief. Ik vond het ook al vreemd dat de assistente van de gyn zei dat het door stress uit kan blijven, want je kan misschien wel wát vertragen, maar niet zoveel. Ik ga morgen bellen en zodra ik iets meer weet, plaats ik het hier gelijk. Wel wil ik je vast heel hartelijk bedanken voor de moeite die je hebt genomen om een wildvreemd iemand te helpen, echt geweldig! Dikke kus daarom van mij!
Toch nog net even LH en HCG getest: beide negatief. Zaterdag zou ik eigenlijk eitijd hebben, gerekend vanaf die ene dag dat ik meer bruinverlies had (de 26e okt).
Bij mij was dat ook zo. Op 8 juli heb ik een miskraam gehad (na 6 weken). Op 8 augustus werd ik voor het eerst weer ongesteld. 2 drupjes bruin bloed. Daarna 2 dagen helemaal niets. Ook ik dacht ik misschien wel zwanger was. Maar dat was niet het geval. Twee dagen later begon de echte menstruatie pas. Heb toen heel veel bloed verloren, veel meer dan normaal. Daarna was blijkbaar alles schoon, want na deze menstruatie ben ik weer zwanger geworden.
Jantina, maar bij jou kwam de echte menstruatie na 2 dagen, bij mij komt niets... Dus de situatie is niet echt te vergelijken. Heb alweer gebeld met de gyn (naja, de assistente) en die wilde me weer afschepen. Nu gaat ze iig overleggen met dossier en gyn en dan belt ze me vanochtend terug. We shall see!
@piet; Graag gedaan, hoor! (was wel een beetje zenuwachtig, kende de man praktisch alleen van de O.K.. Ik had nl. daarvoor steeds met de fertiliteitsarts gesproken, die de "spoedjes" behandelt). Gelukkig gaat de assistent in ieder geval overleggen met de gynaecoloog. Hoe kan zij jouw situatie nou goed beoordelen? Mijn gyn zou je absoluut willen zien, dus waarschijnlijk geldt dat ook voor jouw gynaecoloog. (ik zou dit trouwens ook even vermelden, mocht je opnieuw worden afgescheept). Laat even iets weten, als je gebeld bent. Ik ben erg benieuwd! @Juu; 2 weken is wel lang, inderdaad. Ik had inderdaad begrepen dat je cyclus redelijk "normaal" moet zijn na een curettage. (maar ja, wat is redelijk? Het kan best zijn dat 2 weken overtijd daarbinnen valt. Ik heb echt geen idee). Ik hoop natuurlijk voor je dat er een andere reden is, die veel leuker is.