Hoe lang na miskraam/curettage weer ongesteld?

Discussie in 'Miskraam' gestart door raspberry, 7 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoe lang na je miskraam of curettage was je weer ongesteld?

1. ik bleef vloeien en dat hield op na een paar weken

2. na 2 weken

3. na 3 weken

4. na 4 weken

5. na 5 weken

6. na 6 weken

7. na 7 weken

8. na 8 weken

9. langer dan 2 maanden

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Gyn zei vanochtend dat dat meestal 6/8 weken duurt, (en als het hier langer duurt, moet ik terugkomen). Dus ben even benieuwd hoe dat in de praktijk is... ;)

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik kan maar 1 keer stemmen geloof ik, maar meestal was het na 4 of 5 weken.

3. raspberry

Oja, heb idd niet de optie voor meerdere antwoorden aangezet. Dom...

Ja, ik vroeg het me dus ook af, omdat ik nu aan het tempen ben gegaan sinds van de week en na een aantal dagen 36,48 zit ik nu al twee dagen 3 of 4 tiende hoger... Wat dus op een eisprong zou kunnen duiden, (ben een beetje voorzichtig, omdat ik vannacht ook enorm heb liggen zweten en het ook een virusje zou kunnen zijn: Thirza is ook gloeierig).
    En dan zou het dus niet zo lang meer moeten duren, voor ik weer ongesteld word, (en zou ik uitkomen op een maand na de curettage/5 weken na de miskraam).
    Of niet, want we hebben toch geen voorzorgsmaatregelen genomen, dus als mijn temp zo blijft en het over 3 weken nog zo is, zouden we moeten gaan testen ;)

4. Bijzonder

Bijzonder VIP lid

1 okt 2008
    7.728
    0
    0
    Na 35 dagen ! Normaal was mijn cyclus 25 dagen. Daarna was ik weer zwanger en kreeg een vmk. Daarna gelijk weer zwanger, die banner. Mijn cyclus was dit keer 30 dagen.

5. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ja, je tempverhoging + 2 weken = ongesteld/zwanger. Spannend.

6. raspberry

Ja, I know... daarom wist ik bij Thirza ook al lang en breed voor we ooit eens positief gingen testen, dat ik WEL zwanger was... :D
    (Temp was al een maand verhoogd, toen ik eindelijk een positieve test in handen had: 2,5 week overtijd).

7. Ellenk

Ellenk VIP lid

Curretage met 15.5 wk.. Ik was 5 wk later weer ongi en met de na controle ongeveer 2/3 weken later had ik al weer hele mooie eitjes. Dus eigenlijk was alles heel snel weer als normaal. (heb normaal een mega stabiele cyclus van 27 dg)

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik was na 25 dagen weer ongesteld

9. blike1987

blike1987 VIP lid

14 aug 2010
    6.656
    263
    83
    Dierenartsassistente
    Friesland
    Ben na mijn miskraam helemaal niet meer ongesteld geworden, maar direct weer zwanger... Mijn eitje kwam wel pas op dag 39

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Even ter info, ik denk dat als je ongesteld wordt 1 of 2 weken na je miskraam, dat niet telt als menstruatie. Die periode is te kort voor een cyclus, dan zal het meestal gaan om een nabloeding of een rest.

Suus

11. Sterretje08

Sterretje08 Fanatiek lid

18 mei 2008
    3.850
    0
    0
    Na mijn curretage met 12 weken kreeg ik na 3 weken weer een eisprong, ik was toen gelijk weer zwanger, maar andes was mijn cyclus 5 weken geweest
    Normaal gesproken netjes 4 weken, dus iets langer daarna
    Helaas werd die zwangerschap weer een miskraam, daarna was ik wel gelijk weer netjes na 4 weken ongesteld

12. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hey meid,

Daar ben ik weer! Ik heb de afgelopen maand vanalles gevoeld en zelfs even gedacht dat ik weer zwanger was. Op de dag dat ik voor de zekerheid een testje had gedaan 15 minuten later ongesteld geworden... ;) Na 32 dagen dus. Alles was blijkbaar een beetje in de war. Normaal een vaste cyclus van 26 dagen, dus hoop dat alles weer snel op de rit is. Heb deze 'cyclus' ook niet echt iets van een eisprong gemerkt, dus hopelijk deze ronde wel!

Las ik nou dat het bij jou alweer spannend wordt? :D

13. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik wacht ook nog steeds op mijn ongi. Mijn miskraam was op 10 januari en daarna nog bijna een week gevloeid. Gisteren had ik een beetje bruin/roze slijmverlies. Vandaag ook een beetje bij het afvegen. Is dit een naderende ongi? Ik was heel onregelmatig voor de miskraam en ik ben bang dat het nu helemaal een ramp wordt.

14. raspberry

Ja, dat leek mij eigenlijk ook wel, maar dacht, zet de optie 2 weken er toch maar bij...

15. raspberry

@Tothemoon: ja, we hebben niks gedaan om te voorkomen dat we zwanger worden, en hebben geklust en daarna had ik de afgelopen 3 dagen m'n temp 3/4 tiende hoger... Dus er is een gerede kans ja... :)
    Ik zou het wel prima vinden, ook als dat fysiek nu even zwaarder gaat vallen. Maar we zien wel...

16. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    En meid.. hoe was je echo?

17. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Sorry dat ik zo binnen val hoor meiden..
    Maar zit zo te lezen en vind het zo spannend allemaal.
    Hoor idd veel dat meiden gauw na de miskraam weer zwanger zijn.
    pfffffff ik wacht ook op m'n ongi, donderdag controle en vrijen ook al (zonder bescherming) geen idee wanneer ei of ongi.

Sjors

18. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Ik ben twee en een halve week na mijn spoedcurretage op controle geweest en toen was er al een gesprongen eitje te zien op de echo. Volgens de gyn zou ik twee weken later ongesteld moeten worden. Ik werd een week later ongesteld, volgens mijn eigen telling dus 26 dagen na de curretage. En dat komt weer overeen met mijn eigen cyclus die 26 of 27 dagen was voor de zwangerschap.

19. Lara1980

Lara1980 Niet meer actief

Na de curretage op 28 januari gisteren op na-controle geweest en toen zei de gyn al dat ik elk moment mijn ongesteldheid kon verwachten. En jawel, vandaag al doorgebroken; 25 dagen na de curretage. Normaal is mijn cyclus minimaal zo'n 35 dagen, dus dit is heel snel voor mijn doen. Vind het wel 'fijn' dat het zo snel weer normaal is.

20. noordbrabant1981

noordbrabant1981 Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.857
    81
    48
    Vrouw
    noord-brabant
    hoi meiden, hier op 27 januari het vruchtje verloren (in het ziekenhuis dmv cytotec) en meteen daarna een curettage omdat er nog veel restweefsel zat. 22 februari nacontrole gehad (zou eigenlijk pas 10 maart nacontrole hebben) omdat ik nog steeds een positieve test heb (test om te kijken wanneer mijn hcg uit mijn lichaam is) en bij de nacontrole bleek dat mijn baarmoeder mooi schoon is en volgende de gyn had ik al een eisprong gehad. heb ook laten prikken op hcg en daar kwam uit dat ik nu nog (na bijna 4 weken) een waarde van 270 hcg heb. ben nu echt aan het afwachten wanneer ik ongesteld word. lees vaak dat je pas ongesteld word als het hcg uit je lichaam is. hebben meer mensen deze waarde na 4 weken na een miskraam/curettage? ik heb verder geen klachten dus weet niet goed wat het kan zijn en daar zegt de gyn ook niet veel over. xxx

Deel Deze Pagina