Ik moet even mijn verhaal kwijt.. En kan wel wat advies gebruiken.. Ik heb mandaag wat minder goed nieuws gekregen. Ik dacht dat ik 8 weken zwanger was maar er was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Ik heb wel ovulatietesten gebruikt om zwanger te worden en die werden maaar niet posietief oop de berekende ovulatie datum dus het kan heel mischien dat ik korter zwanger ben. 12-12-2011 eerste dag van menstruatie. 22-12-11/30-12-11 geen positieve ovulatietest. 9-01-12 geen poositieve zwangershpstest test 11-01-12 liicht positieve zw test 12-01-12 kanl positiefe zw test Maar als ik dus korter zwanger ben dan verwacht heb ik een week na bevruchting al posi getest. Ik mooet maandag terug voor een nieuwe echo. Ik lees allemaal verhalen die mij positieve hooop geven. Maar hoe groot isi nou echt de kans dat het toch goed is? Ik ben een beetje bang dat het een missed abortion/blighhted ovum is. Groetjes bibi
Hey meid, Het zou heel goed kunnen dat je korter zwanger bent dan de berekening. Misschien heb je een late innesteling gehad. Het kan ook zijn dat je wel 8 weken bent maar dat het vruchtje niet groeit. Helaas kunnen we je daar geen antwoord op geven en zal je 'hoe frustrerend ook' moeten afwachten tot de volgende echo. Ik hoop dat je goed nieuws krijgt! Edit: Had je een knaller van een zw test of was hij licht? Sterkte, Angie
he vervelend die onzekerheid!! Het kan zijn dat je heel vroeg positief getest hebt, ik heb achteraf ook 3 weken na menstruatie positief getest, dus een week na bevruchting. Bij mij is het wel misgegaan, maar dat had daar niks mee te maken, baby was mooi op schema, hartje is alleen gestopt.
Ik hoop natuurlijk dat alles alsnog goed gaat. Maar ik ga al uit vvan het ergste heb de afgelopen 3 dagen al afscheid genomen van deze zwangerschap en veel gehuilt. Men vriend heeft de hoop helemaal opgegeven. Maar stiekem heb ik nog wel die hoop dat het goed gaat.
Ik kan je niet vertellen hoe je hier mee om moet gaan dat kan alleen jij zelf. Als het voor jou beter voelt om nu van het ergste uit te gaan dan kan het wellicht mee vallen straks. Ik kan alleen je verhaal aan horen 'wat ik graag doe' en mijn ervaring delen. Mijn mk kwam onverwachts. Ik had nog geen echo gehad dus wist ook niet 'op de standaard berekening na' hoe ik er voor stond. Wel heb ik al die tijd een voorgevoel gehad, dat het mis was. Maar ik bleef stug volhouden dat ik mezelf gek maakte. Achteraf gezien had ik beter naar mijn gevoel moeten luisteren, dan had ik me er misschien mentaal meer op voor kunnen bereiden. Doe vooral waar jij je goed bij voelt en gooi je gevoel op het form er lekker uit! Daar zijn we toch allemaal voor.
haha bedankt! vandaag ging het al een stuk beter.. Weet je wat heet raare is aan dit alles ik voel me gewoon nog supper zwanger en heb ook het gevoel dat alles nog goed gaat.. Daarom schrok ik ook zo erg.
Ik had een leeg vruchtzakje toen ik ik voor de eerste echo ging na 11 weken. Er was alleen een zwart gat te zien op de echo, en de placenta die gewoon aan het door groeien was. Ik heb totaal geen bloedverlies gehad, maar had verder ook totaal geen symptomen van zwangerschap (niet misselijk oid). Mijn hcg waardes waren wel gewoon normaal. Ik moest dus de miskraam afwachten, maar heb na 1,5 week toch gekozen voor curettage (is gisteren gebeurd). Ik voelde me dus eigenlijk helemaal niet zwanger, en had af en toe een voorgevoel dat het niet goed zat, helemaal toen in ik in de wachtzaal zat te wachten voor de 1e echo... Ik weet niet of je hier iets mee kunt, maar wou gewoon mijn ervaring even delen. Het kan nog alle kanten op voor jou denk ik. Bij mij na 11 weken was het gewoon duidelijk dat het niet goed zat.
He meis, Ik denk niet dat je (veel) korter zwanger kunt zijn, omdat je schrijft dat je al op 11 januari een positieve zwangerschapstest in handen had... Stel in het gekste geval dat die al positief is geworden op 1 week na je eisprong (ongeveer 7 dagen voor NOD) dan zou je nu ook al ruim 7 weken zwanger zijn (ipv ruim 8) en dan zou er echt iets te zien moeten zijn in het vruchtzakje... Het spijt me meis, maar ik heb niet veel hoop voor je (uiteraard hoop ik dat ik het hartstikke mis heb) Sterkte maandag!!
Op het moment van een eerste positieve test ben je meestal niet korter dan 3 weken zwanger. Dat betekent dat je nu toch echt een week of 7 zwanger bent en dan is een leeg vruchtzakje niet erg hoopvol, zeker niet als je een dag na die lichte test al een knaller had. Bij de mogelijkheid dat je 5 weken zwanger zou zijn, zou een leeg vruchtzakje prima zijn, bij 6 weken zou het nog kunnen dat er wat komt te zitten alsnog, maar bij 7 weken wordt die kans wel heel erg klein, ben ik bang. Herkenbaar trouwens hoor, dat je alle symptomen gewoon hebt. Mijn eerste miskraam was een leeg vruchtzakje en dat ontdekten we pas bij de echo bij 12 weken... Tot die tijd geen enkele aanwijzing dat het wel eens fout kon zitten. De miskraam kwam ook pas een dikke 2 weken na die echo op gang, dus uiteindelijk pas met 14,5 week de miskraam gehad toen. O, en ook die hoop is herkenbaar. Dat had ik zelfs nog bij de tweede miskraam, toen we 3 weken na een goede echo bij 11 weken er achter kwamen dat het hartje 3 weken terug, vlak na die goede echo, was gestopt met kloppen. Zelfs toen had ik nog 'hoop' dat er een wonder zou gebeuren en dat hartje toch zou gaan kloppen weer...
Hoi Bibi, wat een vreselijk nieuws. Zelf heb ik afgelopen woensdag hetzelfde nieuws gekregen. Ook ik zit met een heleboel vragen. Heb een echo gekregen met 9 weken, maar heb een onregelmatige cyclus. Er werd een uitwendige echo gemaakt en kreeg alleen te horen: "Heeft U bloedingen gehad?" nee zei ik verbaasd. "heb slecht nieuws, lege vruchtzak. " Verder werd me medegedeeld dat ik kon gaan en maar een weekje moest wachten op een miskraam. Zoniet mocht ik volgende week weer even bellen. Een nichtje (die voor een gyneacoloog werkt) vroeg mij dan ook verbaasd waarom er geen inwendige echo was gemaakt en of ik volgende week weer een echo krijg. Heb niets te horen gekregen. Ook niet hoe ver de zwangerschap gevorderd was naar aanleiding van de grote van de vruchtzak. Zit nu dus thuis met een heleboel vragen heb alleen maar gehuild. Heeft er iemand zoiets eerder gehoord? Heb geen bloedingen gehad, geen krampen. Vreemd toch? Groetjes
Bij mij kwam de miskraam bij een leeg vruchtzakje pas bij 14 weken op gang. Geen bloedingen, geen krampen, helemaal niets voor die tijd. Dus nee, raar is het niet. Maar omdat je een onregelmatige cyclus hebt en helemaal niet zeker is of je wel 9 weken zwanger bent, zou ik idd je VK bellen en regelen dat je volgende week weer een echo krijgt. Is er dan nog steeds enkel een lege vruchtzak te zien, dan weet je tenminste zeker dat het echt fout zit. Sterkte!
@ Alle wachtende in spanning; sterkte!! @ 2012 ukkie, ik vind het ook wel vreemd dat je geen inwendige echo hebt gehad? Ik kreeg een uitwendige en toen maakte ze nog een inwendige om mij zekerheid te geven. Misschien moet je dit anders nog even vragen maandag? Ze kunnen idd de vruchtzak meten en de duur van de zwangerschap zien. Moeilijk allemaal hoor, sterkte!
Ik had ook helemaal geen kramp of bloedverlies tot op 13 weken met een leeg vruchtzakje. Kan dus perfect.
Morgen is de 2e bepalende echo. Heb vanacht egt rond gespookt en voolgens mij ook geslaapwandelt.Ik ben egt heel nerveus denk ook omdat de vorige keer niet egt een prettige ervaring was en ook nog aal piijnlijk was. Duimen julliie allemaal vooor me? Ik hoop egt zo dat er een wonder gebeurt! Liefs Bibi
Sterkte morgen! Pin je niet TE vast op een wonder meid! Verder, wat betreft inwendige echo en pijnlijk: probeer je zo goed mogelijk te ontspannen.