Ik duim! Weet helaas hoe het is om te horen dat er geen vruchtje zichtbaar is... Succes morgen, hopelijk slaap je goed vannacht!
Heel erg bedankt vooor jullie steun. Heelaas was er egt alleen een vruchtzakje te zien. Het goede nieuws is daat er al nieuwe eitjes in de eierrstok zaten dus dat betekent dat ik wel goed vruchtbaar ben hoop ik. Nu word ik morgen gebelt dooro het ziekenhuiss en moet ik kiezen tussen pilllen of een curretage. Ik denk dat ik voor de pillen ga. Heeft iemand errvvaring of weten jullie de voor en nadelen van pillen ooof curretage? Liefs
Toch echt wel dus Pillen of curettage is een heel persoonlijke keuze: er is niet echt een betere of slechtere optie. Bij pillen is het voordeel dat je er zelf gewoon echt bij bent, het echt meemaakt, wat kan helpen in de verwerking. Verder komt het vruchtzakje vaak wel intact los, zodat je nog kunt besluiten of je het wilt begraven bijvoorbeeld. Je hebt een kans op heftige bloedingen, maar het kan ook heel prima zonder heftige bloedingen verlopen, (mijn eerste miskraam was spontaan en toen ben ik bijna leeggebloed en echt weeen gehad, en de tweede miskraam met cytotec heb ik nauwelijks gebloed, weinig krampen gehad). Verder is er een kans dat er nog restweefsel overblijft, wat dan alsnog gecuretteerd moet worden. Als jouw ziekenhuis de combinatie van myfegine met cytotec voor mag schrijven, is de kans trouwens alweer een stuk groter dat de miskraam wel volledig verloopt. Bij curettage is het voordeel dat je daarna zeker weten klaar bent. Je weet wanneer de curettage ingepland wordt en dus ook wanneer het achter de rug is. Je gaat echter wel onder narcose, (plaatselijke verdoving kan ook, maar wil niet elk ziekenhuis doen). Daar kun je je weer erg beroerd van voelen, maar hoeft niet perse. Verder heb je een kleine kans op een aantal complicaties, zoals een urineweginfectie, baarmoederwandperforatie en een heel kleine kans op verklevingen. Bij cytotec en curettage ligt het percentage vrouwen dat op de een of andere manier met een of andere complicatie van doen krijgt, zo rond de 5-7%. Overigens heb je ook nog een derde keuze, en dat is afwachten. Die keuze kun je dus ook gewoon maken, om het je lijf zelf te laten oplossen. Bij veel vrouwen komt de miskraam nog wel snel spontaan zodra ze weten dat het echt mis is, maar soms kan dat ook lang (aantal weken) duren... Het is dus vooral waar jij je prettig bij voelt, en daarvoor kiezen.
ach meis, wat verdrietig. Over die keuze kan ik je niet adviseren, maar zie dat je al super advies van rozemarijke gehad hebt.
Och meis wat jammer dat het toch echt zo is heel veel sterkte met het verwerken hiervan! Ik zie dat Rozemarijke al veel heeft verteld over de voor en nadelen. Je hoort hele verschillende verhalen en het kan in alle gevallen heftig zijn. Ik heb spontaan een miskraam gekregen 8 dagen nadat ik hoorde dat het vruchtzakje leeg was, dit is ook zeker nog een keuze; het even afwacthen. Ik moet zeggen dat ik uiteindelijk nog een curretage heb gehad en dat vond ik 100% mevallen. Je gaat helemaal onder nacose en als je wakker wordt is het ook echt voorbij. Hoe dan ook; heel veel succes en sterkte!!
Ik dacht eerst dat ik de pillen zou nemen maar ben heeel erg bang voor de pijn omdat ik mijn menstruatie al een hel vindt. Nu zit ik meer aan de kant van de curettage omdat ik het verlies al verwerkt heb deze afgelopen week. Het afwachten zie ik niet heel erg zitten omdat mijn lichaam al een week de kans heeft gehad om het af te stoten en er niks gebeurt. Geen druppeltje bloedverlies geen enkel krampje helemaal niks... Kan je door een curettage ook onvruchtbaar raken dat zou mijn grootste nachtmerrie zijn..
Nee, dat kan niet. Het ergste wat kan gebeuren, is dat je verklevingen oploopt, maar dat is maar een heel kleine kans, (minder dan 1%) en kan doorgaans goed weer verholpen worden als het wel gebeurt.
Dat geeft al een hele opluchting. Als ik voor de operatie ga dan is die waarschijnlijk woensdag al. Hoe snel kan je weer zwanger worden na een curettage weet iemand dat misschien mijn vk zij dat het niet uitmaakt of je die pillen neemt of de operatie kiest. Dat je bij allebei moet wachten op je cyclus en dat het bij iedereen verschillend is.
Dat klopt. En per zwangerschap/miskraam ook weer. Na de eerste miskraam (half leeggebloed, spontaan), had ik 2 weken na de curettage die ook nog nodig was, weer een eisprong. Na de tweede miskraam duurde dat 4 weken. En het kan nog wel veel langer duren ook. Is toch afwachten. Je mag iig er gelijk weer voor gaan, je hoeft niet te wachten ofzo.
Ach wat verdrietig. Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik had het emotioneel ook wel verwerkt, en wou de miskraam liever niet bewust meemaken. Ben dus heel bewust voor curettage gegaan. De avond voordien kreeg ik al kramp en bloedverlies, en dat was veel pijnlijker dan mijn maandstonden. Ik wist toen helemaal zeker dat ik er meteen vanaf geholpen wou worden. De ingreep is heel goed meegevallen. Ik was heel snel weer goed wakker en heb totaal geen last gehad van de narcose. Ik heb nog 3 dagen wat lichte kramp gehad, maar dat was nog goed te doen. Het bloedverlies is nu na 6 dagen bijna helemaal gestopt. Ik moet nu 1 pilstrip slikken om ervoor te zorgen dat ik niet meteen weer zwanger ben, en voor m'n hormonen even te "kalmeren". Over 3 weken moet ik terug voor controle, en dan kunnen we er weer voor gaan Welke keuze je ook maakt, ik wens je veel sterkte!
Allereerst vindt ik het heel vervelend voor je .... gelukkig echter wel dat je nog zat vruchtbare eitjes hebt!! Zelf heb ik 4 jaar geleden, voor pillen gekozen, (wilde geen narcose/ operatie)... heb daar krampen van gehad 2 dagen ofzo, en was lang ongesteld (3wk) maar dat is na een curretage ook zo... Na ongeveer 2 weken kwam het vruchtje eruit, dat was wel even emotioneel erg naar... maar moet zeggen dat dat het enige echte nadeel vond. Succes met je beslissing en hoop dat je nooit meer voor die keuze zal hoeven staan! heel veel geluk en sterkte