40 weken + 3 dagen zwanger (3 dagen overtijd)

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Velobabe, 20 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi,

Ik heb een vraag:
    Afgelopen maandag, 18 juni, heb ik met 40 weken en 1 dag=1 dag overtijd, mijn laatste controle bij de VK gehad. Als de kleine niet zelf komt voor woensdag 27 juni dan komt de VK me die dag tussen 09.00 en 11.00 strippen (met 41 weken en 3 dagen). Als ze die dag niet kan wordt het de volgende dag, donderdag 28 juni, of ze probeert het dan voor de tweede keer (met 41 weken en 4 dagen).

Als dit geen effect heeft moet ik vrijdag 29 juni (met 41 weken en 5 dagen)voor controle naar ziekenhuis dan maken ze een echo, ctg, meten ze mijn bloeddruk, etc. Mocht de kleine er dan nog niet zijn dan wordt ik maandag 2 juli ingeleid (42 weken en 1 dag).

1.Heeft nu strippen geen zin? Kun je dat ook zelf?
    2.En is er helemaal niks wat ik kan doen om de bevalling op te wekken?
    3.Hoe groot is de kans dat ik voor 27 juni beval?
    Ik heb al wel een tijd last van harde buiken, schijnt door mijn goede buikspieren te komen, en af en toe wat kramp onderin mijn buik, maar verder niks.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    HOi Velobaby,

vooruit omdat je het ze lief vraagt!
    Strippen kan je helaas niet zelf doen en ja het zou evt ook nu al kunnen, Maar elke praktijk heeft haar eigen beleid. de een doet het na 40 weken de ander na 41 weken en weer een ander pas bij 41+3 weken.
    Er is onderzoek gedaan naar strippen en het kan de zwangerschap verkorten met 1 dag. Dat betekent dat inleiden voorkomen kan worden, of het bij jou effect heeft dat is nog even afwachten want is je lichaam er niet klaar voor dan kan je doen wat je wilt maar dan komt je kleintje echt niet. Je kan pas strippen op het moment dat je baarmoedermond toegankelijk is, je verteld dat je al een tijd harde buiken hebt dit zou kunnen betekenen dat je baarmoedermond al wel toegankelijk is. Harde buiken komen niet door je goede buikspieren, Harde buiken zijn oefeningen van je baarmoeder. Deze is namelijk een grote spier en moet af en toe samentrekken om te oefenen. Ook een niet zwangere baarmoeder trekt zo'n 8-9 keer per dag samen, maar dat word niet opgemerkt. 4-5 Harde buiken in een uur is normaal, komen ze vaker dan moet je tijd maar eens gaan bij houden misschien worden het weeen....
    ER zijn een aantal huis tuin en keuken dingetjes die je kan doen, zoals: goede sex, een lekker zielige film (en dan lekker brullen), etc.

Laat je me weten of het strippen heeft geholpen?

Groetjes IMke, heel veel succes!

Deel Deze Pagina