Mijn leven staat momenteel op z'n kop en ik zoek naar ervaringen: Ma avond: 6 dagen over tijd! Test, positief! (ondanks spiraal??!) Di: uitwendige echo bij de vk, geschat op 5+3, leeg zakje maar netjes verdikt vlies erom en mooi rond. Wo en do afwachten en praten met m'n partner, wat doen we? Hoe zal het gaan? Vr: inwendige echo bij de gyn, zakje geschat op 7 weken gezien de afmetingen en leek iets in te zitten maar geen mooi dooierzakje oid. Spiraal is niet terug te vinden dus waarschijnlijk eruit gevallen? Maar volgens mijn eigen berekeningen ben ik ongesteld geweest 5 a 6 weken terug??? En waarom is er met 7 weken nog niks te zien?? Ik ben op zoek naar ervaringen.... Wie o wie?
Met zeven weken zou je inwendig een boontje van ongeveer en cm lang met een kloppend hartje moeten zien. Als het niet mooi rond is en je ziet geen duidelijk vruchtje, dan kan het zijn dat je veel korter zwanger bent of dat het niet goed zit. Als je 5-6 weken geleden ongesteld was, dan kun je geen zeven weken zwanger zijn.
Je kreeg de echo's neem ik aan om te zien of het spiraal er nog in zat ? Niet over in zitten.. rustig de volgende echo afwachten.. klinkt prima alleen 7 weken klopt dan niet. Toen ze alleen mijn vruchtzak hadden opgemeten met 5 weken kwamen ze uit op 7,5 week.... als je vaker zwanger bent geweest is alles vaak sneller wat groter.
Het raadsel is opgelost mensen! Toen mijn verloskundige ervan hoorde heeft ze er een stokje voor gestoken en het ziekenhuis gebeld. Na onderzoek kwamen ze erachter dat er een meet methode aan is gezet waarmee je het vruchtje meet maar ze meette dus de vruchtzak..... Heeeeele slechte fout...... Maar vandaag nieuwe echo gehad bij mijn eigen verloskundige en die zag er goed uit, vruchtzakje is verdubbelt in grootte ten opzichte van afgelopen dinsdag! Dus nu afwachten vrijdag of er iets in te vinden is! Oja de echo had ik inderdaad om te kijken waar de spiraal toch gebleven is... Haha
Ja belachelijk... Als mijn vk er geen werk van had gemaakt had ik er dus volgende week gezeten en de mededeling gekregen dat het vruchtzakje kleiner zou zijn geworden en het een miskraam zou zijn
Het was een schok... Maar nummer 3 kwam door de condoom.... Dus 't is alsof de geschiedenis zich herhaalt maar we zijn vastberaden dit kindje te houden en er het beste van te maken, het komt goed! En hierna laten zowel mijn vriend als ik ons helpen, want 4 is genoeg en blijkbaar hoeven we elkaar alleen nog maar aan te kijken ofzo....
Jeetje, zo zie je maar dat sommige wel heel vruchtbaar zijn. Ik heb bijna 2 jaar gewacht op m'n zwangerschap.. Wel fijn dat het kindje welkom is. Begrijp dat het best even wennen is allemaal.