PCOS, wie heeft er ervaring mee

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Sophia, 21 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hallo,

Vorige week is er bij mij PCOS syndroom vastgesteld. Is er iemand die dit ook heeft en mij wil vertellen wat de problemen zijn en wat de oplossingen zijn?

Ikzelf had vorige week een ei op springen, maar gisteren kon de gyn zien dat het gesprongen was, maar via een bloedtest gaat hij kijken of het inderdaad een ei was of weer een cyste. Ik heb aan beide kanten kralenkransen.

Ik heb een verhoogd testosterongehalte, 6 maart naar internist die dit gaat bekijken en eventueel behandeling.

WIe heeft ervaring hierin?

gr. Sophia

2. bengel

bengel Niet meer actief

kijk maar eens bij topic 1e ronde clomid...de meeste daar hebben pco

succes met het trajec!
    Bengel

3. Niet meer actief

hoi meid
    ik wens je veel succes en hopelijk raak je alsnog snel zwanger ;) ;)

4. Bengel bedankt voor je tip, maar ik wil meer weten over PCOS, ik weet nog niks over benhandelingen, wat ik krijg of zo.

Ik wil gewoon weten wat de ervaring is van de meiden bij dit probleem.

5. bengel

bengel Niet meer actief

de ervaring is dat ik geen cyclus uit mezelf heb..wordt dus niet ongi. heb hormonen nodig om een eisprong te bewerkstelling, in mijn geval de hoogste dosering clomid (waarvan ik hoop dat ie nu wel is aangeslagen, want ik ben nog niet ongi en test gaf niet zwanger aan)..
    t is best een tijdrovend emotioneel iets hoor, je moet veel op controles dmv echo's. Nu zit ik erpersoonlijk effe doorheen, maar houd wel moed..
    Uiteindelijk zal t ons allemaal wel lukken denk ik maar...

succes

6. Ik kan me heel goed voorstellen dat je er doorheen zit op een gegeven moment. Hoe lang ben je al bezig?

Ik heb sinds juni 3x een menstruatie gehad, maar of ik een eisprong heb gehad is vooralsnog een raadsel. Morgen krijg ik een uitslag van de hoogte van progesteron.

De periode tussen mijn menstruatie verlengd zich steeds.

Ik heb bewondering voor je uithoudingsvermogen in deze hoor! Wij gaan niet verder dan een eerste hormoonbehandeling, als het er op gaat lijken dat het een heel lang verhaal gaat worden dan stoppen we ermee.

7. sam mv kylian

sam mv kylian Fanatiek lid

hoi meid,

ik heb ook pco. ik heb uit mezelf helemaal nooit geen eisprong en dus ook geen cyclus.
    nooit gehad ook, dus ik wist al vroeg dat ik pco had en dat zwanger worden erg moeilijk voor mij zou zijn.

inmiddels heb ik gelukkig al 1 wondertje en zijn we nu vanaf eind julli bezig voor wondertje 2.

heb je nog meer vragen, gil maar :D

xxx sam

8. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    HIer nog eentje.
    Ik heb ook heleemaal geen cyclus van me zelf en geen ei dus.
    Ik kan alleen via medicijnen een eisprong krijgen.
    Ik wil je heel veel succes wensen

9. HOi, wat fijn dat je al 1 wondertje hebt. Het is dan ook echt een wonder denk ik.............

Maar wat houden al die hormonen in..... Ik ben daar namelijk geen voorstander van, mijn moeder heeft door hormoonbehandelingen borstkanker gekregen. Vandaar mijn angst!

Hoe vaak moet je naar het ziekenhuis, hoe werkt het eigenlijk een beetje.

Liefs Sophia

10. peetje22

peetje22 Actief lid

21 jul 2006
    332
    0
    0
    ik zou zeggen lees wat in de topics van de meiden.
    Bv clomid en puregon.
    Daar word je vast wijzer van

11. bengel

bengel Niet meer actief

ik zit nu in de 15e maand...waarvan sept in de mmm..ik vind er effe niks meer aan

12. Eerlijk gezegd word ik daar niets wijzer, heb er al gesnuffeld. Maar de meeste zijn al wat verder. Ik kan tenminste niks vinden over hoe het begon en wat de klachten en prognoses waren.

En ik wordt er een beetje bang van :oops:

13. sam mv kylian

ze beginnen met clomid, dit is nog niet echt een hormoon het stimuleerd je eigen hormonen en de rest moet je lichaam zelf doen.

daarna hebben ze bij mij een operatie gedaan (leo en hsg in 1) dan spuiten ze je eileiders door en kunnen ze kijken of die open zijn en zijn er cystus zoveel mogelijk weggebrand, hoewel dat bij mij eig geen nut heeft, zijn er te veel.

daarna ga je over op wel hormonen, ik kreeg puregon, dit moet j zelf spuiten en ik moest om de dag naar zh voor een echo. als dan je eitje groot genoeg is krijg je pregnyl spuit en dan klussen :)

als dat niet helpt krijg je IUI en daarna ivf/icsi

hoop dat je hier wel wat aan hebt ;) :D

14. KIJK daar heb ik wat aan. Dank je lieverd!

Dus Clomid is nog geen hormoon! oke. Dat scheelt een hoop want hormonen is het laatste dat ik wil zeg maar.....

Die 2e stap met Puregon en inspuiten gaat mij al te ver. Klinkt heel raar waarschijnlijk (wil ook niemand tegen de borst stoten hoor), maar onze kinderwens gaat niet zo diep. Ervaringen met hormonen al slecht, dus dat doen we niet.

Wij hebben echt de instelling van, moedetje natuur mag een klein beetje geholpen worden en anders houdt het op.

15. sam mv kylian

fijn dat je er wat aan hebt meid,

enne mij stoot je niet tegen het hoofd hoor.
    het is een zware weg die je moet gaan als je door gaat en dan moet je kinderwens echt wel sterk zijn en moet je zeker weten dat je die stappen wilt nemen.

en als jij die grens hebt is dat jou keus, is niet aan ons om daarover te oordelen.

wij hebben ook een grens, had ik toen met kylian al en die heb ik nu weer.

ik hoop iig dat je snel zwanger bent

xxx sam

16. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik heb ook pcos ik heb van mijn gyn een site gekregen waar alles op staat.

www.nvog.nl

Klik dan links in het menu op voorlichting----> dan voortplantinggeneeskunde-----> nogmaals voortplantingeneeskunde.
    Dan krijg je een lijst waar ook het pcos syndroo tussen staat.

Hier staat alle informatie op over het syndroom het is ook erg duidelijk, ik zou zeggen kijk hier maar eens op.

Zelf ondervindt ik momenteel erg veel last van mijn lichaam en wil het bij mij allemaal niet op gang komen.
    Heb erg veel; pijn in mijn buik, rug en bekken.
    Ik ben ook erg emotioneel momenteel en kan zelf mijn werkzaamheden niet doen op het werk en zit in de ziektewet om even tot mezelf te komen.

Meid ik hoop dat het bij jou ook allemaal vlot op gang zal komen.

Liefsssss

17. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    Hai Sophia, ik zie dat je van Sam al een hele uitleg hebt gekregen over de behandelingen.. Ik heb ook pco, een hele grote kralenkrans.. ik vind het knap dat je een grens hebt hoor.. gelukkig voor je.. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn kinderwens heel diep gaat en dat ik geen grens heb..
    En de hele mmm vind ik behoorlijk zwaar. Je kan echt emotionele diepte punten krijgen. Ik ben zelf vaak thuis niet te harden en heb mij ook al eens ziekgemeld van mijn werk omdat ik alleen maar kon huilen.. dit komt ook door de medicijnen hoor..

Ik wil je veel succes wensen en hoop dat clomid snel aanslaat bij je.. en voor vragen kan je altijd een pbtje sturen..

18. Dank je voor je lieve antwoord!

Heel veel sterkte en hopelijk hoef je niet lang meer te wachten.

19. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    @mj24

Ik ken joun situatie precies, ik ben ook erg emotioneel momenteel en zit er even helemaal door, de mmm is inderdaad erg zwaar en kent zijn diepe dalen.
    Ik zit nu thuis in de ziektewet heb hevige pijn in mijn onderbuik en rug ik kan amper lopen en of dit normaal is weet ik niet?
    De pijn in mijn onderbuik zit voornamelijk links :( :(
    Ik vindt het momenteel ook erg moeilijk me groot te houden.

@sophia

Ik wil jou ook nogmaals heel veel sterkte en suc6 wensen en meid je staat er niet alleen voor.
    En ook voor mij geldt als je iets wilt wteen of je ei kwijt wilt mag je ook mij altijd een pbtje sturen

Liefs

20. Simba

Simba Fanatiek lid

21 jun 2006
    1.129
    19
    38
    Hoi Sophia,

Ook ik heb PCO. De eerste ronde dat ik Clomid gebruikte sloeg het aan, en toen dacht ik: mooi! Probleem opgelost, nu gaan we pas echt aan de slag. Maar helaas.... ronde 2 slaat dezelfde dosering al niet meer aan... Wat ik over PCO kan zeggen dat het dus enorm frustrerend is. Eerst heb je geen eisprong, daarna wel, maar dan opeens niet meer. Kortom: wachten, wachten, hopen en hopen... Dat is het enige dat PCO' ers volgens mij doen. Vandaar dat het zo gezellig is bij het Clomid-topic. Meisjes die wachten kletsen veel ;) .

Maar... niet getreurd, er zijn een heleboel meiden die met behulp van Clomid zwanger worden. Dat gaat bij jou vast ook gebeuren, en sta je niet voor de keuze van een eventuele hormoonbehandeling! Ik ga voor je duimen!

P.S. Ik vind het goed van jullie dat jullie een grens hebben getrokken. Die grens heb ik nog lang niet in zicht, maar ben met mijn 9 maanden ook nog maar een groentje in de MMM.

Deel Deze Pagina