Een vriendin zou vandaag komen met haar 2 jarige zoontje. Die zit op het kinderdagverblijf, en nu hingen daar briefjes dat daar de mazelen heerst. Hij is natuurlijk wel ingeent, maar kan hij dit ook meenemen? Vriendin twijfelde ook al of ze nu wel moet komen, ik weet het ook niet.
Ik zou het niet doen. Mn dochter heeft pasgeleden de rode hond gehad ( Is gevaccineerd, toch ziek geworden ) en toen hebben we ook de crèche en de zwangere buurvrouw ontlopen.
"Mazelen zijn zeer gevaarlijk voor pasgeboren baby's 27% overlijd aan de complicaties zoals een longontsteking." zwangerschap, kinderziekten; mazelen - Babyopkomst.nl Maar op dezelfde website staat: "Tot de leeftijd van 6 maanden zijn zuigelingen in principe voldoende beschermd tegen het mazelenvirus, omdat zij nog antistoffen van de moeder bij zich dragen, mits de moeder de mazelen heeft doorgemaakt of gevaccineerd is." vaccinatie; mazelen - Babyopkomst.nl
ik zou daar ook even mee wachten tot dat je vriendin dan langs kan komen ! eerst de mazzelen maar weg dan kunnen ze baby kijken