mijn dochter is 2,5 wk oud en erg verkouden gebruik nu neusspray met zoutoplossing. Maar het roggelt nog zo erg. Heeft iemand wel eens het neusje leegezogen, en hielp het goed?
ik heb het wel eens gedaan, maar alleen als het om 'nat'snot gaat( sorry voor de details) ik vind het wel handig
als je zoutspry gebruikt hebt moet je ff later opzuigen. want spry maakt het los en je moet t op zuigen. ik zou eigenlijk op deze leeftijd nog geen zout oplossing gebruiken maar goed opzuigen.
De kinderarts waar we gisteren waren die adviseerde dus de zoutoplossing vandaar. Later thuis kwam ik pas met de vraag van het opzuigen.
Zoutoplossing kan geen kwaad. Hier werkt het alleen als het snot niet te "dun" is. Maar J heeft er zo'n verschrikkelijk hekel aan...hij niest het er wel uit.
Wij hebben hier hier laten zitten, Als meneertje liggend BV kreeg en het lekte een beetje, "snoof" hij de melk op.... Hierdoor kamen de snottebellen ook los
Ik heb het 1x gedaan en nooit weer! tsjee mijn zoon vond het absoluut niet leuk en ik heb dat knijpgeval voor de neus direct weg gekieperd en heb gewoon zoutspray gebruikt.
ik doe het alle twee neus leeghalen (natsnot ) opzuigen en neusspray, gebruik het regelmatig want onze jongste is vrij veel verkouden 2 dagen na de geboorte begon het 20 weken rs virus gehad daarna aantal weken goed geweest en toen weer
Wat heerlijk toch om te lezen dat moeders opeens hele verhalen kunnen vertellen over SNOT Wat houden die kleintjes je toch bezig en niets is te gek, snot, poep, kwijl, hi hi!
Ik zuig het neusje van mijn zoon regelmatig leeg, meestal een paar minuutjes na de zoutoplossing. Soms ervoor. Ik vind het een handige uitvinding iig.
Bij mij zoog dat snot wel vast, om op het laatste moment weer terug te schieten de neus in...geen succes. Dus we hebben het verder maar bij neusspray gelaten.
Wij hebben sinds de geboorte elke dag met fisiologische zoutoplossing moeten spoelen en daarna leegzuigen. Als hij niet echt volzit komt er met dat zuigertje niets uit, maar als hij volzit komen er echt hele klodders uit die er met alleen zout niet uitkomen. Hij vond het helemaal niets, maar nu met wat liedjes etc. gaat het zonder te huilen..
Hoi! Wij hadden eerst ook zo'n neuspompje, maar was geen succes... De snotjes schoten zo weer de neus in haha Ik gebruik nu de 'zuiger' van Otrivin! Wel wat prijziger, de zuiger zelf was geloof ik 9 euro. Die kun je gewoon hergebruiken. Maar de dopjes die erop horen zijn 4 euro voor 8 stuks en deze zijn voor eenmalig gebruik. Maar het werkt perfect! Je zuigt zelf het snot eruit met je mond en hebt altijd beet hahaha Liefs
Ik doe het ook als het nodig is, voor het slapen als ze zo vol zit bijvoorbeeld. Helpt super! De eerste paar keer moest ze huilen (beetje houdgreep idee), maar nu vindt ze het heel grappig. Ze trekt haar neusje helemaal op en als dat dingetje zuigt gaat ze helemaal grinniken
Ik heb trouwens gewoon zo'n heel simpel dingetje van de Kruitvat ofzo, kostte 3 euro denk ik. Zo'n rond knijp-dingetje met een klein tuutje er aan!
wij ook de zuiger van otrivin. De zuigertjes staat erbij dat het voor eenmalig gebruik is maar is niet zo hoor! Want is precies hetzelfde dopje als je bij zo'n peerzuigertje gebruikt. Gewoon na elk gebruik goed met alcohol schoonmaken en het kan weer gebruikt worden
Kijk, dat zijn nog eens berichten Ik stopte ze in het begin wel eens in de sterilisator (zonder het filtertje) Maar toen ik het daarover had met iemand die werkt bij een drogisterij, zei ze dat ik ze maar 1 keer mocht gebruiken Romay is vanaf 6 maanden iedere week verkouden dus heb al wel voor 100 euro aan dopjes gekocht haha Goed dat ik het weet, want dat scheelt een hele hoop geld
Het is eigenlijk helemaal niet zo goed voor het neusje om het snot op te zuigen. Je beschadigt hiermee het neusslijmvlies. De bedoeling van zo'n peertje is om er fysiologisch water in te doen en dit met VOLLE kracht door het neusje te spuiten zodat je het goed schoonmaakt. Je kindje vindt dit waarschijnlijk helemaal niet leuk maar het helpt wel érg goed en is niet schadelijk. Edit: je moet dus ook opletten dat je het peertje niet al terug loslaat voordat je het uit de neus haalt aangezien je dan ook nog zuigt.
bij ons cb werd het sterk afgeraden dat te doen. je kan beter het hoofdeind een stukje omhoog zetten en gewoon doorgaan met de zoutoplossing.
nou wat raar, volgens mij is zo'n peertje helemaal niet om water in te doen en door de neus te spuiten? Weet je wel hoeveel water er in zo'n peertje kan? Die bol is heel groot! Als je daar water in doet en je spuit dat in het neusje dan verzuip je je kind! En op internet staat bij het verkoop van het peertje : Voor het uitzuigen van baby's neusje. Niet om het neusje mee vol te spuiten Trouwens Kinderarts van me zegt dat als kleine verkouden is dat ik dan eerst moet uitzuigen en dan pas neusspray. Vooral als neusje erg verstopt zit zodat ie niet kan drinken. Neem aan dat een kinderarts wel weet hoe het moet....