Mijn zoontje is nu 14 maanden en sinds kort wil hij niet meer in bad. Wij hebben helaas geen "groot" bad en gebruiken dus nog steeds een bad op standaard. Gaat op zich goed, maar sinds kort gilt en huilt hij en vertikt het om te gaan zitten. Ook al geprobeerd om het badje op de grond in de douche te zetten, maar dat is nog erger. Herkennen jullie dit? Ik begrijp niet waar deze angst ( als dit het is) vandaan komt? Onder de douche wil hij ook niet....
Milan heeft ook wel eens zo'n fase gehad, toevallig ook zo rond de 14 maanden en nu laatst (een maand of 2 terug) ook weer. Wat ik doe is hem vooral niet dwingen toch in 't badje te gaan, maar hem gewoon mee de badkamer innemen als ik zelf ga douchen en dan onder 't douchen af en toe vragen of hij erbij wil. Wil hij dat niet, ook prima, dan probeer ik 't de dag erna weer en was ik 'm die dag gewoon met een washandje. Ook haartjes wassen gaat (als 't nodig is) dan met een washandje. Zorgt wel voor een redelijke bende in de badkamer, maar het lukt wel! Tot nu toe was de fase steeds na een paar weekjes weer over en ging hij weer douchen/in bad alsof er niks aan de hand was.