leegzuigen neus baby!!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sonja17, 15 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik heb dat zuigertje één keer gebruikt voor snotjes en nooit weer.. wat een pokkeding haha.. die van de kruidvat pastte niet, tuutje was te breed.. nu die van de Hema en boos dat ie dan wordt.. Hij is weinig verkouden maar hij snuft het er zelf wel uit..

Gebruik het zuigertje wel als hij slijm in zn keeltje heeft.. Dan is het hoesten zo voorbij :D

2. mroos

mroos Niet meer actief

Volgens mij beweert tegenwoordig altijd wel iemand dat iets gevaarlijk is. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n zuigertje het slijmvlies kapot maakt, dat ding heeft amper zuigkracht.

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Volgens mij moeten ze maar helemaal geen baby-(hulp)-producten gaan verkopen;) alles is gevaarlijk ;)

4. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Wij hebben dat nooit gebruikt.
    Wel zoutoplossing, en voor de snotjes gebruikt ik een wattenstaafje.

Verder heb ik het lekker laten zitten.

5. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

O jee, dat zou ik niet doen hoor.
    Probeer dat maar eens bij jezelf. Denk eigenlijk dat je dan zelf ook wel aan het huilen slaat ;)

6. lentekriebeltje

lentekriebeltje Actief lid

4 mrt 2010
    282
    0
    0
    NULL
    NULL
    Door CB hier ook afgeraden het te gebruiken. Beter is de zoutoplossing, hoofdeinde van bedje wat omhoog en ´s nachts een ui onder het bed. Snot heeft namelijk ook een functie; het tegenhouden van bacteriën. Mijn advies: lekker laten lopen en als het helemaal vastzit waardoor drinken moeizaam gaat, sprayen met zoutoplossing.

7. Mamajuf

Mamajuf Fanatiek lid

22 apr 2009
    1.213
    0
    36
    peuterjuf
    Noord Nederland
    Voor het leegzuigen kan je een setje kopen bij de drogist (etos) van otrivin. Hier zit ook een gebruiksaanwijzing bij.

Of een "peertje" kopen. Het helpt wel. Een baby kan niet snuiten dus je zal hem/haar even moeten helpen door het op deze wijze te doen maar ze kunnen bijna meteen beter ademen en drinken.

Succes.

8. fabsie

fabsie Fanatiek lid

19 jan 2010
    1.289
    0
    0
    Waaaaat? Het peertje vullen met zoutoplossing en dan met volle kracht in de neus spuiten? Dacht het niet!!

Hier gebruiken we het peertje ook regelmatig bij verkoudheden. Inderdaad willen de snottebellen nog wel eens terugschieten op het laatste moment, dus heb altijd een zakdoekje bij de hand om 'm 'op te vangen' zeg maar. Vind het een fijne uitvinding, want m'n dochter kan dan ten minste weer fatsoenlijk ademhalen en drinken.

9. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Hier zei de KA dat je het zuigertje de eerste maanden idd maar 1x per dag mag gebruiken omdat het neusslijmvlies nog heel gevoelig is en bij te veel gebruik van een peertje kan beschadigen. Maar minimaal elke 2 dagen het neusje spoelen en leegzuigen ook als ze niet verkouden zijn..

10. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik bedoel ook niet dat je het vol moet doen met water, is idd veel te veel. Een half flaconnetje fysiologisch water per neusgatje.

En voor wie het vroeg, wij doen dit zelf ook als we erg verkouden zijn. Is net zo vervelend als uitzuigen, zenne. ;)

Ik zuig dit trouwens ook niet uit m'n duim, komt ook van de KA. :)

11. lien123

lien123 Niet meer actief

Zal wel heel domme vraag zijn, maar hoe gebruik je dat peertje? Inknijpen en dan loslaten? Ik heb er nog nooit een druppel snot mee uit gekregen, mijn kindje begon trouwens al te krijsen als ik naar haar neusje keek! Iemand nog tips?
    Ik deed nu gewoon neusspray en dan ging het snot lopen en dan veegde ik het weg. Maar kindje vond het niet zo leuk!

12. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    Zo wat een reacties! Ik heb vandaag zo'n peertje gebruikt ( inknijpen voordat je het inbrengt en dan pas loslaten) Nou echt dat natte slijm dat krijg je daar niet mee weg hoogstens de harde stukken. Ik las ook ergens dat iemand met het peertje de slijm uit de keel haalt? Hoe doe jij dat? Mijn dochter is nog geen 3 wk oud dus dat gaan we maar niet proberen. Ze roggelt nog steeds en het zit echt in de keel lijkt mij, dit kan ze gewoon niet wegslikken. Ik blijf wel met zoutoplossing sprayen hopen dat het uiteindelijk minder wordt.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Dat was ik :)
    Heb het pas gedaan toen hij zo'n 3 á 4 maanden was geloof ik.. nu nog maar 4x voorgekomen.. Hij is toen mega verkouden geweest.. Snotjes werkt hij er zelf wel uit daar hoef ik niks aan te doen haha.. Maar 's nachts werd hij helemaal benauwd wakker, slikte aan één stuk door, maar kreeg het niet weg.. Toen hij steeds zwaarder ging ademhalen heb ik uit een soort reflex het peertje gepakt en mondje leeggezogen.. Toen ging het een stuk beter.. Gewoon inknijpen, in zijn mondje stoppen (niet helemaal achter in zn mondje) en loslaten.. en dat herhalen tot hij het zelf weer weg kon krijgen..

14. sonja17

sonja17 Actief lid

14 feb 2009
    155
    0
    0
    oke, hmm ik vraag mij af of me dat gaat lukken. Ze is nog zo piepklein... Maar dat geluid net of ze bijna stikt is ook niet fijn.

15. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Het was hier ook meer een soort reflex hoor haha.. wist echt niks anders dus toen ging het vanzelf.. Weet ook niet of het kwaad kan (lijkt me niet eigenlijk) dus doe het eigenlijk nooit

Deel Deze Pagina