Valse hoop door kruidvat ovu test..

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by SuusjeLove, Aug 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Nou ik heb woensdag,donderdag en vrijdag een ovu test gedaan van kruidvat.
    Deze was op vrijdag positief...
    Maar mijn temp is nog steeds niet omhoog.
    Dus van die testen klopt echt niks...

2. Ranniej20

Ranniej20 Actief lid

Dec 27, 2008
    267
    0
    0
    Die testen hoop ik idd ook niet meer! Ik had stiekem een beetje hoop op een zw omdat die testen 6 dagen echt knalpositief waren maar toch ongie geworden!

Nu maar andere proberen!

3. WendymvSenna

WendymvSenna Actief lid

May 3, 2010
    166
    0
    0
    NULL
    NULL
    hmmmmm kan ook zijn dat je temp niet betrouwbaar is

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

@ Wendy: ja dat klopt. Maar ze schrijft ook dat ze vorige week 3 dagen een positieve ovutest had van Kruidvat. Dan zou je verwachten dat je ei gaat springen, maar tot dusver is haar temperatuur nog niet gestegen. (Je hebt intussen je bericht aangepast.)
    Temperatuur is altijd nog betrouwbaarder dan een ovutest. Tenminste, als je elke dag consequent op hetzelfde tijdstip temperatuurt. Sommige gynaecologen werken nog met temperatuurlijsten en gaan niet van ovulatietestjes uit.

Ik hoor eigenlijk veel negatieve verhalen over die Kruidvat ovutesten. Ze zouden ook vaak dagenlang positief aangeven. En dan is het uiteraard de vraag wanneer je ei dan gesprongen is!

Zelf heb ik in het verleden gebruik gemaakt van Sensitest ovulatietesten. Die bevielen mij wel goed. Niet duur in elk geval en via internet te bestellen.

5. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

Feb 4, 2011
    3,233
    0
    36
    Female
    Simpelveld
    Nou ik weet het nu echt niet meer.
    Ik had niet 3x positief maar alleen vrijdag.
    Maar ik heb meerdere slechte dingen gelezen over die testen.

IK heb elke dag netjes om 7 uur mijn temp op gemeten dus dat heb ik wel consequent gedaan.
    Alleen gebruikte ik een oorthermometer en nu blijkt dat die ook niet echt te vertrouwen is. Heb gisteren meteen een nieuwe gekocht en nu bleek vanmorgen dat er al 0.2 graden verschil was tussen die beide...
    Maar in mijn vorige ronde ging het tempen wel ok en heb ik ook echt een kruis gekregen op de 11de dag.

Ook gebruik ik nu netjes mijn pillen van de Etos en het kan zijn dat zij ervoor zorgen dat ik een langere cyclus krijg.

Heb gisteren mijn nieuwe testen binnen gekregen en er meteen eentje gedaan.. Maar er verscheen maar een heel licht streepje...

Dus ben deze ronde echt de weg kwijt...
    Hopelijk gaat het de volgende rond beter...

6. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Goedemorgen dames,

Ik breek eventjes in.
    Ik ben al jaren een trouwe lezeres van dit forum, maar ben niet zo'n schrijver.....

Wel zijn wij langzaam begonnen voor een tweede wondertje.
    Ik ben na de geboorte van ons zoontje 17 maanden nooit meer aan de pil oid begonnen omdat mijn lichaam die hormonen allemaal niet verdraagt.
    Mijn cyclus is 29 - 30 dagen en ik voel echt elke maand mijn eisprong overduidelijk. Is echt niet te missen.

Toch wilde ik gewoon ook eens een ovu test gebruiken gewoon voor mezelf.
    En je raad het al: de kv testen worden elke dag duidelijker terwijl ik mijn ei vorige week al met zekerheid heb gehad.
    Zelf vanmorgen nog knalde de test door de kamer.....
    Ik heb gister de testen van sensitest binnen gekregen en deze worden juist elke keer lichter.....Dus naar mijn mening zouden die juist moeten zijn....

Hoe dan ook de ovu testen van kv koop ik ook niet meer want dat is inderdaad maar verwarrend.
    Nu ben ik gelukkig een persoon die alles overduidelijk voelt, maar ik begrijp de onzekerheid als je dat niet hebt.
    Je zou er toch vanuit mogen gaan dat een test betrouwbaar is.......lijkt mij zo, waarom worden ze anders gemaakt?;)

Hoe dan ook, ik wilde alleen even een bevestiging geven dat het hier ook niet werkt met kv ovu testen.
    Ieder lijf is natuurlijk anders, maar toch....

xx Esther

Share This Page