Luxemburg: camping Nommerlayen of Fuussekaul

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by macy77, Apr 6, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. macy77

macy77 Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,239
    1
    0
    We willen eind aug een weekje naar Luxemburg met kinderen (van dan ruim 7, 5, 5)
    Hebben jullie ervaring met een van bovenstaande campings??
    Accomodatie stacaravan.

2. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij zijn afgelopen jaar met de vouwwagen op de Fuussekaul geweest. Leuke camping, vooral de animatie is leuk- maar dat heb je vast al gelezen, van de tractors.
    Ik vond het zelf wel heel massaal in de zomervakantie: minidisco met ruim 100 kinderen vind ik vrij veel. Knutselen idem...

Maar de binnenspeeltuin is erg leuk (je bent je kinderen wel kwijt ; want de speeltuin is zo'n 10 bij 10 - maar met heel wat verdiepingen, zowel de hoogte is, als de diepte in ;) .

Sanitair vonden wij ook netjes en fijn. Speeltuintjes werden door onze kinderen ook érg gewaardeerd. Vanaf de sta caravans kun je gemakkelijk bij 2 spelen (een 'grote' en een kleintje)

Verder is de omgeving gewoon mooi. Uitstapjes vanaf de camping, waarbij soms zelf vervoer vanaf de camping geregeld word. Ook de bus stopt voor bij de camping en je kan voor heel weinig geld naar bv luxemburg stad reizen. Ideaal!

Onze conclusie: Leuk voor de kinderen, maar voor onszelf té massaal. Dus voor 2 weken zouden wij niet meer doen, maar voor een paar dagen voor de kinderen (als we zouden doortrekken, een dag of 4 ofzo) zou ik het er zeker wel volhouden ;) .

--> als jullie trouwens de laatste week hebben, zal het wel al een stuk rustiger zijn, dat zal wel schelen. Onze regio gaat de 23 augustus al weer naar school geloof ik.

3. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Wij gaan in die periode naar Irisparc de Birkelt. Ook nooit eerder geweest, maar deze sprak ons het meest aan.
    ( Op basis van zoover beoordelingen en de website )

Succes met zoeken en boeken!

4. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Veel plezier! Wij hebben ons er uitstekend vermaakt met onze jongens ☺️ Prachtige omgeving en bakkertje in het dorp kun je lekkere broodjes/koeken eten :)

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Wij Zijn vorig jaar naar Nommerlayen geweest en gaan dit jaar ook weer een week.
    Wij vonden het een leuke camping met prachtige wandelingen vanaf de camping!

6. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Leuk te horen! Nog goede tips zijn altijd welkom! Voor ons ook 1e keer Luxemburg. :D

7. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

Aug 12, 2011
    3,324
    158
    63
    Female
    Drenthe
    Ik lees mee. Wij hebben komende zomer geboekt op Fuussekaul.

Share This Page