Hoi dames, 15.04 ben ik geopereerd aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap waarbij ze ook de linker eileider hebben mee weggehaald, nu test ik al van 7dpo mooie testjes en had ik op 9dpo een mooie digitale cbtest waarop 1-2 op stond testjes lopen dagelijks mooi op. Kan ik hiermee geruster zijn of kan ondanks dit alles nog steeds een bbz zijn. Wil zo graag gelukkig zijn maar zit zo vast in gemengde gevoelens en angst
Helaas wou ik dat ik beter nieuws had voor je Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap in april liep hcg keurig op, ook in het bloed was netjes verdubbeling te zien. En helaas echt een buitenbaarmoederlijke zwangerschap
Ik had je graag positief nieuws gegeven maar enkel een echo kan dit bevestigen. Ik heb ook een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, behandeld met MTX. Deze zwangerschap heb ik een vroegere echo gehad met 5 weken waarbij bevestigd werd dat de zwangerschap wel goed was.
Het testen zegt helaas niets. Gewoon even bellen voor een vroege echo. Pas dan heb je 100% zekerheid.
Ik denk dat iedereen die zwanger wordt na een bbz deze angst heel goed herkent. Had hem zelf ook en ik had de 'probleem eileider' nog. Probeer te denken dat het toch heel vaak weer goed gaat na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap dolliej. Een goede groei van het hcg en je vroege positieve test geeft je geen garantie, maar is wel degelijk een goed teken hoor. Uitzonderingen daargelaten verdubbelt bij het meerendeel van de mensen het hcg niet of nauwelijks. Daarom testen ze dat ook bij een vermoeden op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap had ik bijvoorbeeld heel laat een positieve test en liep het hcg langzaam op. Als je verder geen last hebt van overdreven pijn of bruin/bloedverlies, zou ik proberen rustig af te wachten tot een vroege eerste echo. Bij mij was met 5 weken al iets te zien.