Leek jou bevalling op die van je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Jonon, 18 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Nee, moeder heeft na 3 dagen flinke weeen een spoed ks gehad nadat mijn hart stopte.
    Ik heb 12 uur weeen gehad, 17 min geperst.
    Lijkt dus totaaal niet op elkaar,

2. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Helemaal niet helaas :( Mijn moeder heeft drie prima bevallingen gehad en mijn bevalling was hel van begin tot einde. Wel begonnen mijn moeders bevallingen altijd met spontaan gebroken vliezen en die van mij ook, volgens de vk kan dat inderdaad in de familie zitten.

3. Grace79

Grace79 Actief lid

5 okt 2009
    412
    34
    28
    Vrouw
    Hier geheel niet.
    Mijn moeder: Gedurende haar 4 zwangerschappen van dag 1 tot laatste dag elke ochtend overgegeven (maar geen last verder). Alle bevallingen zijn begonnen met weeen, allemaal thuis zonder medicatie/ ingrijpen/ knip oid en heel snel. Mijn vader wilde bij mijn bevalling zelfs nog eventjes naar een vergadering (10 minuten rijden), moeder zei doe toch maar niet, ik was er al voordat de vergadering begonnen was:D.
    Ik: Fluitend door zwangerschap heen. Bevalling: Vliezen gebroken, na 24 geen weeen, medische indicatie. Daarna begonnen toch de weeen, na 12 nog maar 2/3 cm. pethidine genomen (werkte niet), daarna ruggeprik gekregen, volledige ontsluiting, geen persweeen, koorts, vacuumpomp.
    Hopelijk ga ik het mijn moeder over een maandje alsnog nadoen.

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Bevallingen leken totaal niet op elkaar. Mijn moeder heeft van mij 36 uur met weeën gelopen voordat ik eens een keertje kwam. Ik heb beide kinderen binnen 3 uur na de eerste wee gekregen. Zusje en ik werden op tijd resp. te vroeg geboren en mijn jongste juist veel te laat. Wel werden we allebei in no time zwanger.

5. Trees

Trees Niet meer actief

Zowel de zwangerschap als de bevalling leken helemaal niet op elkaar. Mijn moeder ging bijna drie weken overtijd en heeft een lange bevalling gehad (langer dan 24 uur). Ik beviel drie weken te vroeg en mijn bevalling duurde maar 4 uur.

Moeder raakte moeilijk zwanger, maar heeft nooit een miskraam gehad. Ik raak heel makkelijk zwanger, maar heb meerdere miskramen gehad. Ook de kwaaltjes en complicaties tijdens de zwangerschap verschilden heel erg.

6. Linana

Linana Niet meer actief

Nee, hier ook niet. Mijn moeder heeft 3 bevallingen gehad, alle 3 gingen prima. Ook de laatste ging prima, ondanks dat mijn broertje een 10ponder was :p
    Ik had enorm lang weeen, alleen in de rug, uiteindelijk persen tot ik paars zag. Zoontje lag klem dus kon met de pomp gehaald worden. Leek dus totaal niet op elkaar....

7. justme

justme Actief lid

2 jun 2006
    357
    0
    0
    Hier spijtig genoeg wel...
    Mijn mama heeft, net als ik, haar eerste kindje, ook een meisje, verloren nadat ze op 26 weken bevallen was, net als ik...
    Daarna ook nog een aantal miskramen gehad, voor ze zwanger was van mijn broer. Zij is in totaal 8 keer zwanger geweest voor 2 kindjes. (waarbij ook een aantal miskramen op 14 weken)
    En ik heb ondertussen ook al 2 miskramen gehad...

Dus ik hoop dat het niet gelijk blijft lopen!

8. MamaR

MamaR Fanatiek lid

4 jul 2010
    3.420
    17
    38
    De bevallingen allebei niet.. (bij mij 2x spoedks) maar de zwangerschappen wel.. Bij de eerste (jongen, mijn moeder ook) nergens last van gehad, maar bij de tweede (meisje en ik dus) 9 maanden lang kei ziek geweest..

9. Chaii

Chaii Niet meer actief

Neeh helemaal niet eigenlijk.
    Mijn moeder had een horror bevalling zoals ze het zelf noemt en ik kwam halfdood terwereld met mijn navelstreng om mijn nek nadat mijn moeder er uren en uren over had gedaan mij eruit te krijgen. Ik was in tegenstelling tot mijn moeder binnen 180mi supersnel bevallen van een dochter die niet beter kon kwa gezondheid en ik had ook geen knip gehad.

10. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Moeder: 3 dagen over de bevalling gedaan
    Ik: 5 uurtjes

11. jackystory

jackystory Fanatiek lid

10 feb 2012
    1.156
    1
    0
    speen koorden maken
    Amsterdam
    wat een leuke topic ik zat er gister ook aan te denken.

in mijn geval hoop ik dat mijn bevalling op die van mijn moeder lijkt.
    ik was er binnen 30 minuten en ze konde mij nog net vangen.
    mijn moeder heeft 30 min weeen gehad, wat ze toen niet wist, tijdens het schoonmaken. en toen binnen 30 min kwam ik, op de bank ter wereld.

dus laten we het hopen dat die van mij op die van haar gaat lijken.

groetjesss

12. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Onze bevallingen ( beide 3) begonnen allemaal met gebrokenvliezen.... 10% vd bevallingen beginnen met gebroken vliezen..... wij hebben een 100% score.....
    Verder waren wij beiden meteen na de bevalling heel fit.......

niet overeenkomstig.... mijn moeder beviel 3 x op de uitgerekende dag.... ik heb de uitgerekende dag nooit gehaald.....mijn moeder had makkelijke thuisbevallingen... mijn bevallingen waren wat gecomliceerder en in het zh.

13. Onje

Onje Niet meer actief

Mijn moeder heeft er 48 uur over gedaan ofzo bij mij, de meeste verschrikkelijke en pijnlijke bevalling van haar 3 kinderen.
    Kon een week niet lopen en is gescheurd van hier tot...

Ik heb er anderhalf uur over gedaan.
    Stond op de dag het huishouden weer te doen en geen kleerscheuren.

Dus neeeeeee gelukkig geen vergelijking ! Pff

14. angel229

angel229 Niet meer actief

Ja en nee. Ze hebben ons beide geprobeerd in te leiden. Waarbij we beide heel heftig op de gel reageerden. Met als gevolg een hartslagdaling van de baby. Bij mijn moeder trok dat bij. Bij mij niet. Ik heb dus na 10 minuten een spoedkeizersnede gehad. Mijn moeder is normaal bevallen.

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja en nee. De bevallingen van mijn moeder (2) duurden ellenlang. Ze liep enorm overtijd bij mij (15 dagen) en bij mijn broertje 3. Haar eerste bevalling duurde 50! uur en uiteindelijk ben ik met een tangverlossing geboren (na uren persen). Bij mijn broertje duurde het persen ook heel erg lang.

Mijn bevalling duurde 12 uur zonder enige ingreep. Ze kwam drie dagen later dan de uitgerekende datum. Een klein uurtje geperst zonder kleerscheuren. Dus gelukkig leek mijn bevalling in dat opzicht niet op die van mijn moeder. Wat wel een overeenkomst was: geen gebroken vliezen. Bij mij waren zelfs de vliezen niet gebroken tot op het moment dat het hoofdje stond. Toen heeft de gyn ze doorgeprikt. Bij mij moeder zijn ook de vliezen twee keer doorgeprikt, maar ik weet niet precies in welk stadium.

16. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Dat geeft veel hoop! Mijn moeder had een eer lastige bevalling, ik moet het nog mee gaan maken...

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Helaas niet :(.

Mijn moeder deed er 4/5 uur over bij mij en mijn zusje. Gewoon thuis en zonder hechting.

Bij mijn eerste duurde het 21 uur, tangverlossing, megaknip, gebroken stuitje. Duurde maanden voordat ik hersteld was en me een beetje mens voelde.
    Bij mijn tweede duurde het 5,5 uur. Gelukkig zonder ook maar een scheurtje. Ik was met een paar dagen hersteld. Deze leek er misschien wel op.

18. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Nee totaal niet.
    Mijn moeder haar bevalling duurde 3 dagen....Mijne 7 uur. :D

Deel Deze Pagina