Leek jouw bevalling op de bevalling van je moeder/zus?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Mien30, 3 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bailief

Bailief Niet meer actief

Mijn moeder is drie keer thuis bevallen. Ik was dysmatuur, met mijn broertjes ging het prima. Ik ben wel 10 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis omdat ik dysmatuur was.

Ik heb een spoedkeizersnede gehad en dochter was dysmatuur. Ze is ook 10 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis. Niet alleen omdat ze dysmatuur was, het ging ook heel slecht met haar anders had ik natuurlijk geen spoedkeizersnede gehad.

Bevalling lijkt dus niet op elkaar. Kraamperiode wel..

2. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    Gelukkig niet zeg!! Mijn moeder is twee keer bevallen. De eerste keer (mijn zus) heeft ze 48 uur weeen gehad voordat ze genoeg ontsluiting had. Bij mij dacht de stagiair bij 7 cm ontsluiting dat het tijd werd om te persen, waarna mijn moeder van boven tot onder helemaal open scheurde. De gynaecoloog gooide die stagiair persoonlijk het ziekenhuis uit (mocht ook nooit meer terugkomen) en zei dat hij nog nooit zo'n erg totaal ruptuur gezien had.
    Bij mij duurden mijn bevallingen 7 uur, 4 uur en 5,5 uur. En persen was een eitje :) Mijn moeder is wel elke keer als wij moeten bevallen doodsbang:(

3. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Heb het eigenlijk nooit zo in detail besproken ;)...
    Ik weet dat mijn moeder snel/soepel bevallen is van mijn broer en mij, zonder ingrepen of problemen. Net zoals ik bij mijn kinderen.
    Maar goed, die overeenkomst kan ik met duizenden anonieme vrouwen ook hebben :D.

Onze zwangerschappen leken helemaal niet op elkaar. Mijn moeder heeft met verbazing en medeleven toegekeken hoe ik afzag in mijn zware zwangerschappen :)...

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Nee. En ik had het zo gehoopt!

Mijn moeder is in minder dan 12 uur bevallen in het ziekenhuis zonder medicatie. Ze beschreef de fase waarin ze volledige ontsluiting had, maar nog niet mocht persen, als "vervelend", voor de rest heeft ze een prima bevalling gehad. Twee hechtingen geloof ik.

Ik beviel in 35 uur. Onregelmatige weeën, superpijnlijk ook, vooral omdat er soms 2 vlak achter elkaar kwamen en die tweede extra venijnig was. Bleek te komen omdat mijn kindje niet met de kin op de borst lag, maar meer "omlaag keek". Toch aardig normaal opgeschoten en uiteindelijk volledige ontsluiting bereikt. Na 1 1/2 uur persen werd verondersteld dat ik met een ruggenprik mijn dochter misschien nog zelf eruit kon persen. Dus naar het ziekenhuis. Daar 4 1/2 uur gewacht op de ruggenprik en intussen steeds opnieuw proberen te persen en morfine gekregen omdat ik de pijn niet meer aankon (hielp geen reet). Toen ruggenprik (hielp wel) en pitocine, uurtje rust, en uiteindelijk in de operatiekamer kind er onverwachts, na 9 uur volledige ontsluiting en persweeën, toch nog uit geperst, omringd door een ks-operatieteam dat licht verbaasd was dat ze niet hoefden te gaan snijden.

Mijn moeder wist niet wat ze hoorde :p

Ik ben er momenteel veel mee bezig, omdat we bezig zijn voor een brusje. De kans op herhaling is gelukkig schijnbaar gering. Voor wie nog moet bevallen: mijn verhaal is een uitzondering! Laat je dus niet bang maken!

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Totaal niet. Mijn moeder is van mij met 43 weken bevallen, 56 uur en een langzame uitdrijvingsfase waarin toch naar de tang werd gegrepen.
    De bevalling van mijn broer ging iets vlotter maar was ook een lange.

Mijn twee bevallingen duurden 13 en 2,5 uur, zonder enige ingreep en zonder ellenlange persfase.

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Nee. Ze leken zelfs niet op elkaar. De oudste is na 12 uur weeen en geen idee hoe lang persen geholpen met een vacuümpomp. De tweede was er na 8 uur (6 minuten persen). De derde was er na krap 6 uur (51 minuten persen).
    Mijn moeder zussen hebben allemaal heel verschillende bevallingen gehad. Mijn oudste zus zag bijvoorbeeld blauw bij de geboorte, mijn neefje zat door zijn brede schouders klem bij de geboorte en mijn zusje kreeg bij haar eerste een spoedkeizersnee.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ja, de eerste bevalling van mijn moeder was met de vacuüm en jawel! Mijn eerste bevalling ook :D

8. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ik kwam er achter toch wel. Het moment dat het begon totdat je zeker wist het is begonnen naar 'dit is niet leuk meer' naar volledige ontsluiting zat elke keer ongeveer even veel (weinig) tijd tussen bij mij en mijn moeder. Alleen heb ik anderhalf uur moeten persen terwijl dat bij mijn moeder nooit meer dan 20 minuten was...

9. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

19 aug 2014
    2.423
    271
    83
    Ja!
    Zo goed als hetzelfde, beide overtijd gelopen, beide bevallen met een knip en een pomp verlossing

10. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Nee.
    Enige wat hetzelfde was, was dat we beiden een knip hebben gehad.
    Verder qua weeën. Tijdsduur, termijn etc verschillend

11. MamaBibi

MamaBibi Actief lid

18 apr 2011
    300
    0
    16
    Werk als begeleider met jongeren met LVG en ernsti
    Overijssel
    Nee totaal niet. Mijn moeder haar bekkeniet zijn te smal waardoor mijn zus en ik er nooit op natuurlijke wijze uit zouden kunnen komen. Dus heeft ze 2x een keizersnee gehad en ik 2x natuurlijk.

12. SJ86

SJ86 Fanatiek lid

19 feb 2015
    2.068
    39
    48
    Nee.. mijn zusje en mijn moeder hadden heerlijke bevallingen. Mijn moeder voelde de weeen niet eens... dus dat viel al mee.. mijn zusje werd ingeleid, maar kon het prima hebben..

Ik had hoop, maar helaas... ik heb gepiept en gezeurd.. jeetje wat had ik een pijn van die verrekte weeën na ingeleid te zijn! hahahha

13. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Totáál niet. Gelukkig. Mijn moeder is bij de eerste 22 uur bezig geweest en geknipt en vacuüm. Ik bij de eerste 4,5 uur en geen scheurtje of iets.

Moeder bij tweede in 8 uur en weer geknipt. Ik bij tweede in net geen 2 uur en 1 hechting.

Dus doe maar liever mijn bevallingen!

Oh en qua zwangerschappen: mijn moeder was beroerd en erg moe, ik heb nergens last van. Kan dus enorm verschillend zijn!

14. flowertje36

flowertje36 Niet meer actief

Bij de eerste wel. Mijn moeder heeft er 7 uurtjes over gedaan en ik 6. Mijn moeder kent ook geen pers weeën en ik ook niet.

Bij de tweede heeft mijn moeder er 3 uurtjes over gedaan. Dus ben benieuwd hoelang de tweede gaat duren bij mij.

15. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Nee, zowel mijn moeder (5x) als mijn zusje (1x) hebben bevallingen gehad van meer dan 24 uur. Ik ben zelf drie keer bevallen en mijn langste bevalling duurde 3,5 uur.

16. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Die van mn zus en mij zijn bijna identiek. Beide ingeleid, op 5 cm stopte de ontsluiting en geinddigd in een spoedkeizersnede.
    We zijn 3 maand na elkaar bevallen en onze kids zijn bijna rond dezelfde tijd geboren. (Scheelt een uur)

Deel Deze Pagina