Leek jouw bevalling op die van je moeder?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Celest, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Celest

Celest Bekend lid

17 sep 2009
    575
    0
    0
    Moederen
    Thuis
    Misschien een gekke vraag, maar leek jouw bevalling op die van je moeder?

Mijn moeder heeft namelijk 3 kinderen, waarvan ik de jongste ben, en ze heeft SUPER snelle en fijne bevallingen gehad. Waarvan de laatste 2 thuisbevallingen waren. (Ik heb 2 broers)

Ik moet nog vaak aanhoren dat ik eerder op de wereld was dan dat de voedvrouw ter plaatse was, het duurde ongeveer 30-40 minuten na het breken van de vliezen in de keuken. Een uur voordat ik geboren werd zat mijn moeder nog op de fiets. :)

Zou het misschien komen door haar bouw; van haar bekken etc. Zodat het voor haar zo makkelijk was?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier wel een beetje: Allebei overtijd (ik 8 dg, zij 2 keer 17), weinig tot geen klachten tot aan de bevalling toen, relatief korte bevallingen (ik 1e 6,5u, zij 1e 7 uur, 2e 3 uur).

Alleen was mijn kleintje een kilo zwaarder met een flink hoofd. Dus daardoor liep het laatste stuk van de bevalling toch heel anders. Zij liep al na een paar dagen buiten rondjes. Mijn kleintje was bevallen door een vacuumpomp en ik had een totaalruptuur. Maar alsnog na 10 dagen een rondje gelopen..

3. aamm

aamm Lid

9 mei 2009
    55
    0
    0
    ja leek er heel veel op

4. Terra

Terra Bekend lid

22 dec 2008
    668
    0
    0
    Medewerker gehandicaptenzorg
    gelderland
    1 week overtijd net als mijn moeder, 41 weken zwanger dus.
    Makkelijke zwangerschap gehad, weinig tot geen klachten.

Alleen heeft zij een keizersnede gehad en ik niet.

5. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Ha nee totaal niet!! Mijn moeder heeft er in totaal 3 uur over gedaan om mij eruit te krijgen! En ik heb er in totaal 40 uur overgedaan!
    Zij is lekker thuis bevallen zonder inknippen/scheuren of hechtingen. En ik kreeg tot 4 keer toe kuitkramp tijdens de persweeen. En ons vriendje zat klem achter mijn schaambot, waardoor het lang duurde en ik heb 4 hechtingen!

Dus groot verschil helaas! :)

6. Zomerjurk

Zomerjurk Actief lid

20 mei 2008
    261
    0
    0
    Ik heb wel begrepen dat het vaak wel een generatie nasleept. Over de bevalling kan ik nu natuurlijk nob niets zeggen maar de zwangerschap loopt redelijk gelijk. Ik ben geen moment misselijk geweest en een redelijk vlekkelose zwangerschap, mijn moeder ook. Zij is bij mij en mijn twee broers flink overtijd gegaan. Dus dat hou ik nu ook maar aan, dan kan het alleen maar meevallen denk ik dan maar. De bevallingen zelf waren niet erg lang of erg zwaar, dus ook daar hoop ik dan maar aan aan te sluiten.

7. JongeMoederVan2

25 sep 2009
    77
    0
    0
    Ja, hier helaas wel. Mijn moeder en ik hebben allebei dat de weeen heel moeilijk op gang komen en daardoor lopen we lang met weeen die voor weinig ontsluiting zorgen. Ook kwam bij ons allebei geen borstvoeding opgang. Heb gehoord dat het met hormonen te maken heeft die mijn moeder en ik allebei heel slecht aanmaken..

8. Annalise74

Annalise74 Fanatiek lid

6 mei 2006
    2.258
    2
    38
    West Nederland
    Nee, hier absoluut niet! Mijn moeder en ik hebben dezelfde bouw en onze zwangerschappen leken op elkaar, maar de bevalling.......
    Mijn moeder heeft er 7 uur over gedaan om mij op de wereld te zetten en ik heb 41 uur weeen gehad waarvan 14 uur erge rugweeen!

Mijn moeder is thuis bevallen zonder complicaties. Ik in het ziekenhuis en met een manuela placentaverwijdering en een bloedtransfusie.

Ik had er wel een beetje op gerekend dat het net zoals bij mijn moeder zou gaan.... viel dat even tegen....

9. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Nee, hier totaal niet! Heb wel dezelfde bouw als mn moeder. Wij waren er alle drie binnen een paar uur. Inclusief weeen. Ik was de laatste, bij mij moest mn moeder de knietjes zelfs bij elkaar houden :)
    Mijn eigen bevalling duurde 36 uur. Mn moeder heeft nog steeds een schuldgevoel. De denk dat ze me lekker heeft gemaakt met haar bevallingsverhalen!

10. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Nope!
    Mijn moeder en ik hebben ook een verschillende lichaamsbouw (verder lijk ik heel veel op haar). Haar bevallingen waren op tijd, ik was 2 weken te laat zonder tekenen van beginnende bevalling. Bij haar ging het allemaal spontaan en goed, ik moest worden ingeleid. Zij had bij mij (de oudste) geen persweeën, ik had hele fijne goede persweeën.
    Ook onze zwangerschappen hebben we verschillend beleefd: ik was superrelaxed (ben meestal niet zo relaxed) en zij heeft zich veel zorgen gemaakt of ze het allemaal wel aan zou kunnen.

Een overeenkomst: we baren beiden kleine kindjes. Ik was 3 kilo bij geboorte, mijn zusje 2900 gram en mijn meisje was 2860 gram.

Maar verder alles anders hoor, haha!

11. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn moeder is bij mijn zus gestript(32 jaar geleden) en is daarna vlot bevallen.
    Van mij is mijn moeder ook vlot bevallen, ik was er erg snel.

Lisanne is daarentegen na 12 uur met een keizersnede geboren, wegens niet vorderende ontsluiting.

Dacht niet dat een bevalling erfelijk is. Maar misschien is dat bij anderen wel anders.

12. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ja onze bevallingen waren bijna identiek. Ik had 9 uur ontsluitingsweeën en onze kleine is in 23 minuten persen geboren.

Mijn moeder had bij mij iets van 7 of 8 uur ontsluitingsweeën en ik ben in 20 minuten persen geboren :D

Mijn moeder was net 3 minuten sneller haha. Verder lijken we qua bouw ook op elkaar en zelfs onze cyclus was hetzelfde. Allebei een lange cyclus.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja, zowel mijn moeder als ik bevallen makkelijk, snel en zonder schade :)

14. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    NEE!

Me moeder was elke keer met 12 uurtjes wel klaar...ik heb er 46 uur over gedaan...zh, vliezen laten breken, weeen infuus, ruggenprik...1½ uur persen....was wel ff anders dan me ma gedaan heeft.

15. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Yep!
    Mijn moeder is een snelle bevaller en ik ben een nog snellere bevaller (qua eerste kind) ;)
    Beiden ook thuis bevallen en een redelijk probleemloze zwangerschap gehad.
    We hebben ongeveer dezelfde lichaamsbouw.

16. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Nee. Mijn mams deed er in beide gevallen ruim 5 uur over en oest best lang persen. Onze Roos ( 1e kindje) kwam 2 uur en 22 minuten na het breken van de vliezen (waarvan nog geen 2 uur weeën) ter wereld. Ik heb 12 minuten geperst.

17. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Nee, mijn moeder heeft er bij mij 2 dagen over gedaan. Mijn dochter is binnen 7 uur geboren vanaf het breken van de vliezen.

18. Bo20

Bo20 Fanatiek lid

8 jun 2006
    2.696
    0
    0
    HR
    Wel een beetje. Ik ben met 37 weken geboren en onze kleine dame ook. De bevallingen waren beide vrij vlot (plusminus 12uurtjes) ..

19. miffy79

miffy79 Lid

15 apr 2009
    52
    0
    6
    Interieurarchitectuur
    Nee, totaal niet.
    Mijn moeder beviel 2x met 42 weken.
    Ik beviel bij de eerste met 38 weken en bij de 2e met 39 weken.
    Ook deed ik een stuk korter over de bevalling zelf

20. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Dat heeft te maken met de binnenkant van je bekken, heeft niks met de buitenkant te maken.
    Mijn moeder is een heel iel vrouwtje en zij heeft 2 supersnelle bevallingen gehad.
    Ik daarentegen ben vrij breed gebouwd, maar mijn zoontje van 3780 gram en 50 cm kon er toch echt niet door. Heb van binnen een heel smal bekken zei de gynaecoloog.

Deel Deze Pagina