1ste bezoek aan gynaecoloog

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door GeoLilly, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Dag dames

Morgenmiddag 17u00 is het eindelijk zover! Dan mogen we eindelijk voor de eerste keer naar de gynaecoloog. Hier kijken we al twee weken naar uit (sinds we weten dat we zwanger zijn).

Ik ben nu 8 weken zwanger (als je telt van eerste dag laatste menstruatie) maar we denken eerder 6 weken (4 weken effectief + 2 weken gratis zoals ik overal lees).

We hebben een lijstje gemaakt met vragen. Ik hoop dat er eventueel al een echo zou gemaakt worden, gewoon zodat het voor ons allemaal wat "echter" wordt en dat we ons kindje al kunnen zien.

Heeft er iemand een idee wat we van dat eerste bezoekje aan de gynaecoloog kunnen verwachten?
    Zouden we reeds een echo krijgen? Of is dat nog veel te vroeg? Gaat de gynaecoloog ons nu officieel kunnen vertellen hoe ver we zijn?

Zo spannend!!

2. Joy13

Joy13 Bekend lid

21 sep 2013
    569
    6
    18
    Rijswijk..
    Ik denk dat ze wel een echo maken hoor. Ik moet vrijdag en ben dan 7 weken maar ik eis gewoon van dr dat ze dat doet haha ik moet t toch even zeker weten helemaal omdat ik hier voor een ma heb gehad. Maar of ze precies kunnen vertellen hoever je bent weet ik niet hihi iig heel veel suc6 en plezier morgenmiddag.

liefs joy

3. kim90

kim90 Actief lid

8 okt 2013
    466
    174
    43
    Vrouw
    GGZ Verpleegkundige
    Zoetermeer
    Gefeliciteerd!
    Ik denk wel dat je een echo krijgt hoor, kreeg ik ook :)
    Waarvoor moet je naar de gyno en niet naar de vk?

4. LCLL

LCLL Bekend lid

14 jan 2010
    845
    0
    0
    NULL
    Ik ben gisteren voor het eerst bij de gyno geweest. Kreeg een inwendige echo en verder moest ik op de weegschaal staan. Bij 6 weken kan de gyno misschien al wel zeggen hoelang je precies zwanger bent. Ligt er natuurlijk aan of ze al wat op de echo kunnen zien! Bij mij was dat nog niet het geval namelijk. Succes morgen!

5. springxsummer

springxsummer Niet meer actief

Gefeliciteerd met je zwangerschap en succes bij de gynaecoloog :)

6. sherly182

sherly182 Bekend lid

13 jul 2009
    944
    0
    0
    brabant
    geolilly
    ja hoor jij krijg vandaag een echo dat is eigenlijk altijd als je naar de gynaecoloog gaat. dan meten ze hoe groot het kindje is en weet je precies hoe ver je bent. ook kan hij de bloeddruk gaan meten en jou wegen dat hoor er nu eenmaal bij. ik heb 4 jaar geleden bij de gynaecoloog gelopen bij die zwangerschap dus heb wat ervaring. maar ik denk wel dat het bij elke gynaecoloog verschillend zal zijn en ook waarvoor je bij de gynaecoloog loopt dat scheelt ook
    veel plezier van daag

7. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier kreeg ik met 6 weken een echo,met de termijnecho kunnen ze beter zien hoever je bent(rond 12 weken). Bloeddruk werd gemeten,vragen gesteld over evt vorige zwangerschap(en) gewicht werd hier gevraagd, allergieën,en uitleg over controles en evt de combinatie test.

8. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Hey allemaal

We kregen een telefoontje dat we pas om 20u00 mochten gaan omdat de gynaecoloog in het ziekenhuis was.
    Ondertussen zijn we weer thuis.

We zijn helemaal verward...

De gynaecoloog heeft een inwendige echo gemaakt, er is een vruchtzakje te zien en het is 1 mm groot. Er is voorlopig nog geen vruchtje te zien.
    Maar tot zover niets aan de hand.

Tot hij nogmaals vroeg wanneer mijn laatste menstruatie was, deze was op 20 augustus. Volgens de echo zou ik nog maar 3 weken effectief zwanger zijn + 2 weken gratis.
    Dat vond hij heel raar en vooral omdat ik twee weken geleden al positief testte (was een knaltest). Ik heb wel steeds heel lange cyclussen gehad (gemiddeld zo'n 37 à 41 dagen).

Hij zei dat het nog iets te klein was en hij wist niet goed wat dat zou betekenen. Ofwel is het nog te vroeg om iets te zien en ben ik effectief maar drie weken ofwel ben ik al langer zwanger en blijkt dat het vruchtje niet groeit.
    Hij zei dat we ons niet meteen ongerust moesten maken maar dat er altijd een kans is dat het niet goed loopt en dat we het maar aan niet teveel mensen moeten laten weten. Het kan beide kanten uit.

Ze hebben dan nog bloed genomen en morgenavond mag ik bellen om te horen of er zwangerschapshormoon in mijn bloed zit. Volgende week donderdag terug voor nog een echo, dan zou er toch al een vruchtje moeten te zien zijn of toch al een iets groter zakje.

Ik weet echt niet wat ik hiervan moet denken...

9. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Wat jammer dat jullie nu in onzekerheid zitten,hoop dat de bloeduitslagen goed zijn.geduldig afwachten is nu het enige wat je kunt doen.

10. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Dankjewel Lieke, had ondertussen reeds een nieuw onderwerp gemaakt over de onzekerheid.

Daarnet gebeld voor de uitslag van het bloedonderzoek. Het progesteronniveau is veel te laag: 3,4 terwijl het 5 zou moeten zijn (heb hier geen verstand van, zeg gewoon de gynae na). Het HCG-niveau is goed: over de 3000.
    Maar hij zei dat de kans groot is dat het tot een miskraam zal komen en dat we ons daarop best voorbereiden. Vandaag ook wat bruinverlies.

We kunnen enkel afwachten... langs de ene kant heb ik zoiets van "it ain't over till the fat lady sings" (tot ik echt bloedverlies heb en donderdag niets meer te zien is), maar langs de andere kant vrees ik het ergste.

11. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Hier redelijk gelijk qua verhaal.
    27 september een vroege echo ivm meerder mk.
    Alleen een vrachtzaken maar dat kon.
    Vorige week maandag licht bloedverlies dus spoedecho. Wel een vruchtje. Na meten (5,8 mm) teruggezet op 6+3. Die woensdag weer een echo, maar helaas geen hartje. Einde oefening werden er gezegd. Oke, dan stellen we ons maar weer in op een MA. Dus gister weer een echo om te kijken hoe het ervoor stond en een afspraak maken om het weg te laten halen.
    Ineens een hartje! Maar na opmeten (7,1 mm) was ik maar een dag verder dan vorige week maandag.
    Nu weer twee weken op wacht gezet. Volgens mijn Berekeningen zou ik ondertussen bijna 9 weken moeten zijn. Zeven plus twee kado.

Deel Deze Pagina